iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 werkt niet: 'moet activeren' maar lukt niet (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/114209-ipad-2-werkt-niet-moet-activeren-maar-lukt-niet.html)

basveldkamp 15-03-12 16:49

iPad 2 werkt niet: 'moet activeren' maar lukt niet
 
Beste,

Ik heb vorige week via dit forum een iPad2 64 gig gekocht. Alles werkte helemaal goed en hij was niet gejailbreaked. Vanochtend deed ik de iPad aan en gebruikte hem nog voor internet. Toen ineens toen ik later hem wilde gebruiken kon ik na het inloggen (code) niets meer doen. Hij gaf aan dat hij moest worden geactiveerd.

Hoezo eigenlijk?

In ieder geval lukte het niet via Wi-Fi. Daarna geprobeerd met usb-kabel en iTunes, maar dat werkte ook niet. Melding: kan iPad niet herkennen. Idem voor 'herstel-knop'. Echt zwaar kl*te, want ik heb de iPad hard nodig.

Kan iemand mij helpen hoe dit op te lossen?

flappah 15-03-12 17:17

Ik neem aan dat je het apparaat hebt proberen te herstellen, DFU-mode en zo. Daar lijk je naar te verwijzen met 'herstel-knop'. Als dat zo is dan lijkt het erop dat je apparaat naar z'n grootje is. Best triest, helemaal omdat je m vorige week overgenomen hebt.

Mm .. het apparaat is nog niet een jaar oud (vorig jaar kwam de iPad ook zo rond eind Maart/begin April uit) dus hij kan nog geen jaar oud zijn. Hij valt dus nog binnen de 1 jaar garantietermijn van Apple. Dus ik zou als de sodemieter een afspraak bij de Genius bar bij de AppleStore in A'dam gaan maken. Je kunt nu nog binnen de garantie een reparatie danwel vervanger krijgen. Ik neem aan dat je de originele aankoopbon bij het apparaat hebt gekregen?

Beech43 15-03-12 20:10

"Alles werkte helemaal goed", schrijf je. Maar wat bedoel je met "alles" ? Blijkbaar is de iPad nog van de vorige eigenaar. Daar zou ik maar contact mee opnemen.
Verder een paar links:
http://www.apple.com/nl/support/ipad/assistant/itunes/

http://support.apple.com/kb/TS1538?viewlocale=nl_NL

http://support.apple.com/kb/TS1567?viewlocale=nl_NL

http://www.macfreak.nl/forums/topic/...-niet-herkend/

http://support.apple.com/kb/HT1808?viewlocale=nl_NL


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.