iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Afwerking rand iPad 2 3G niet strak (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/114756-afwerking-rand-ipad-2-3g-niet-strak.html)

freddyonderstal 22-03-12 23:15

Afwerking rand iPad 2 3G niet strak
 
Ik heb sinds een paar dagen de iPad 2 3G. Er valt me wat op wat ik niet helemaal netjes vind.

Zoals bekend heeft de 3G iPad een zwart plastic stuk bovenop. Dit loopt door tot de rand van het display. Rondom zit de behuizing strak tegen het scherm aan, de aluminium rand. Echter, het plastic gedeelte is dit niet en wijkt dus ietsje tov de rest. Als je er een lamp op laat schijnen, zie je iets wat op lijm lijkt en je kunt het randje dus ietsje indrukken, waardoor hij strak tegen het scherm aankomt.

Mijn vraag is of dit 'hoort' bij de 3G omdat die een plastic stuk heeft of dat hier iets anders aan de hand is. Mensen met een ipad2 die even willen checken?

P.s. Gekocht bij Mediamarkt. Zij doen moeilijk over ruilen vaak, omdat het geen technisch defect is.

nebilem 23-03-12 00:07

Bij de mediamarkt krijg je binnen een week nieuwe. Daarna sturen ze het op.

Broodbaffer 23-03-12 09:18

Kun je eens een foto maken?

freddyonderstal 23-03-12 09:46

Ja dat probeerde ik, maar dan is het bijna niet te zien...
Alleen als ik er mee in de zon sta, dan kun je echt goed het zien...

Maar toch een foto van de bovenzijde:

http://img849.imageshack.us/img849/6029/img0160rs.jpg

Je kunt zien dat de behuizing hier iets wijkt tov de rest...

Ik wil dus weten of dit zo hoort, omdat daaraan het plastic zwarte 3G deel grenst...

En nog een foto:

http://img213.imageshack.us/img213/5330/img0158ex.jpg

Broodbaffer 23-03-12 09:48

Ben je al wel naar Mediamarkt geweest om het te proberen?
Al is het wel een maand geleden..

freddyonderstal 23-03-12 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodbaffer (Bericht 782219)
Ben je al wel naar Mediamarkt geweest om het te proberen?
Al is het wel een maand geleden..

Waar haal je vandaan dat het een maand geleden is? Om precies te zijn is het 3 dagen...

Broodbaffer 23-03-12 09:58

Verkeerde topic! Dacht dat het al in februari was!

Desalniettemin, ik zal zeer zeker terug gaan. Nee heb je, ja kun je krijgen

freddyonderstal 23-03-12 10:07

Ik ben bang dat ik gewoon aan het mierenn**ken ben...

Dus ik hoop dat hier iemand die ook een 3G heeft even wil kijken hoe dat randje loopt. Of ie ook iets wijkt t.o.v. de rest van de iPad2

iFajar 23-03-12 11:27

Nee hoor, ik zou het terugbrengen en zeggen dat je niet tevreden bent met de afwerking. Zoiets zou niet mogen gebeuren.

Btw, ik weet niet waar je woont maar de Apple store in Amsterdam is ook een mogelijkheid. Die doen over het algemeen niet moeilijk en maakt voor ze weinig uit waar je je iPad vandaan hebt.

Broodbaffer 23-03-12 12:39

Hier thuis ligt ook een ipad 2 met 3G.. maar zie geen frappante dingen eraan.

freddyonderstal 23-03-12 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodbaffer (Bericht 782278)
Hier thuis ligt ook een ipad 2 met 3G.. maar zie geen frappante dingen eraan.

Dus ook niet dat het randje bovenin ietsje meer ruimte heeft dan de rest van de omlijsting?

Broodbaffer 23-03-12 12:43

Nee, althans ik zie geen verschil!

freddyonderstal 23-03-12 13:03

Nou, ik MM gebeld net; ze ruilen 'm niet om, aangezien het geen technisch mankement is, dus omruilen als DOA doen ze niet. Ze willen 'm wel opsturen... Ik zal er dus mee moeten 'leven'?

Ik wil er niet meteen naartoe, want dan moet ik de iPad leegmaken nu al en kan ik, als ze echt niks doen, alles er weer opnieuw opzetten straks...

Broodbaffer 23-03-12 13:21

Probeer het eens bij de Apple Store in Amsterdam ?

freddyonderstal 23-03-12 13:32

Ruilen die zomaar zondermeer een product om bij dit 'kleine' gebrek? Wil er best heenrijden, maar kost me dik een uur... En krijg ik dan een gloedjenieuwe of refurbished?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 maart 2012 om 14:07 ----------

Nou, net bij MM geweest en ze verscholen zich achter het serienummer; bij aanzetten wordt dit geregistreerd en hierdoor kon ik hem niet ruilen. Ik vroeg om een hoofdverantwoordelijke. Voor me wat belletjes gepleegd en kreeg een nieuwe mee. Eind goed, al goed, ik ga 'm ff in elkaar zetten :)

freddyonderstal 23-03-12 15:34

Nou; deze heeft ook wel een paar kleine schoonheidsfoutjes;

In de metalen omlijsting zit een heel klein deukje, bijna niet zichtbaar, en aan de andere kant zit een heel klein krasje, ook bijna niet zichtbaar...

Ze hebben dus allemaal wel wat; Maar goed, de rand sluit wel overal netjes aan nu :)

Broodbaffer 23-03-12 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freddyonderstal (Bericht 782339)
Nou; deze heeft ook wel een paar kleine schoonheidsfoutjes;

In de metalen omlijsting zit een heel klein deukje, bijna niet zichtbaar, en aan de andere kant zit een heel klein krasje, ook bijna niet zichtbaar...

Ze hebben dus allemaal wel wat; Maar goed, de rand sluit wel overal netjes aan nu :)

Een ipad hoort niet beschadigd te zijn, je betaalt er flink voor.
Ik heb het vermoeden dat Media Markt jou een Ipad mee heeft gegeven die al eens geruild is.

freddyonderstal 23-03-12 15:58

Hoe kom ik daarachter dan???
Zat wel allemaal in de doos zoals het hoorde en er stond nog geen iOS 5.1 op of iets... Deze is geproduceerd in Oktober 2011 volgens serienummer.

Ik hoef nu niet weer aan te komen daar verwacht ik...

CptYanni 23-03-12 16:07

Normaal moet er toch al een iOS opstaan? o.O

freddyonderstal 23-03-12 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CptYanni (Bericht 782348)
Normaal moet er toch al een iOS opstaan? o.O

Ja, maar bedoel nog niet de nieuwste. Deze iPad moest ik aan iTunes koppelen om te activeren, degene die ik teruggebracht heb kon dat over-the-air...

johndoe73 24-03-12 11:36

Ga naar https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do en voer het serienummer van je iPad in. Je kunt dan zien wanneer de 90 dagen ondersteuning en de 1 jaar garantie afloopt. Daaruit kun je terugrekenen wanneer de iPad voor het eerst is geactiveerd en weet je dus ook of jij dat bent geweest of dat de iPad een omruiler is.

freddyonderstal 24-03-12 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodbaffer (Bericht 782340)
Een ipad hoort niet beschadigd te zijn, je betaalt er flink voor.
Ik heb het vermoeden dat Media Markt jou een Ipad mee heeft gegeven die al eens geruild is.

Ik ben toch weer teruggegaan naar de MM en vertelde daar dat deze iPad gewoon schade had. De deukjes, krasjes en gewoon in het hoekje wat van de behuizing af, voelbaar ook nog.

De man daar (dezelfde persoon) deed nu niet moeilijk en ruilde hem zo zonder pardon om voor nog een exemplaar. Deze heeft als productiedatum Januari 2012 en is dus van de laatste lichting die ze daar hebben gekregen denk ik.
Hij vertelde me nog dat degene die ik nu weer inwisselde helemaal nieuw was, want de seal zat nog om de doos.

Kreeg dus ook sterk de indruk dat deze al eens gebruikt geweest is, gezien de schade die een nieuwe iPad gewoon absoluut niet kan hebben.

Maar goed, ik zal nu niet meer zeuren; degene die ik nu heb ziet er puntgaaf uit dus hier ga ik het maar bij houden :). Bedankt voor de reacties allemaal!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.