iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   The new ipad 32 of 64 gb (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/114921-the-new-ipad-32-64-gb.html)

ds85 25-03-12 18:12

The new ipad 32 of 64 gb
 
hoi,

Ik ga van de week 'de nieuwe ipad' kopen.. ik zit alleen te twijfelen of ik 64 of 32 gb zal nemen.

Ik wil graag al mijn muziek erop zetten zodat ik muziek gewoon kan afluisteren vanaf mijn ipad (deze op een box zetten), surfen, boeken lezen en wat social media en kranten lezen.

Wat zouden jullie aanraden? tips zijn welkom

Alvast bedankt voor de reacties.. :)

Beech43 25-03-12 18:22

"Al mijn muziek" hoeveel is dat ? Ikheb indertijd mijn 32 GB iPod voor hetzelfde doel vervangen door 64 GB. En nu kan ik muziek vanaf mijniTunes via iCloud overal beluisteren op mijn iPod. Techniek staat niet stil,dus ik zou niet almijnmuziek meer opmijn iPad bewaren, dus ga voor de kleinste ! Idem voorboeken, allemaal bereikbaar via internet: KindleCloud, Kobobibliotheek..... Je kunt beter wat investeren in Cloudopslag dan € 100 uit te geven voor 16 GB meer geheugen op je device.
Zie: http://www.apple.com/nl/itunes/itunes-match/

ds85 25-03-12 18:26

ok, maar als ik dan bijvoorbeeld op vakantie ben kan ik daar gewoon bij als ik geen Wi-Fi heb?

en hoe werkt dat dan met al die clouds.. ik ben echt een leek dus als je me wat weg wijs kan maken mbt mijn keuze.. :)

thnx..

Beech43 25-03-12 18:32

Je moet natuurlijk wel Wi-Fi hebben. Zo niet dan moet je een grotere iPad kopen.

ds85 25-03-12 19:17

thuis heb ik wel Wi-Fi.. maar bijvoorbeeld op vakantie is dat natuurlijk niet helemaal zeker!!

Maar iig bedankt voor de tips.. :)

debroei 25-03-12 20:08

Ik zeg neem de64 gb versie,Je kunt namelijk beter iets geheugen te veel dan te weinig hebben.
Bovendien ben je dan ook niet afhankelijk van het internet, wat ziet op vakantie en in het buitenland handig kan zijn.

ds85 26-03-12 11:16

ok,. thnx.. mag ik vragen waarom jij een nieuwe ipad hebt met 4g? Wat is de meerwaarde hiervan??

Guest-20180925190238 26-03-12 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ds85 (Bericht 782906)
ok,. thnx.. mag ik vragen waarom jij een nieuwe ipad hebt met 4g? Wat is de meerwaarde hiervan??

De "meerwaarde" van de 4G versie is dat die ook 3G, EDGE en zelfs GPRS netwerken kan gebruiken.

ds85 30-03-12 23:09

Ok thnx voor de reacties heb de 32 besteld alleen Wi-Fi!

Lowermate 26-04-12 19:48

Ik zit ook te twijfelen tussen 32 of 64 gb maar ook of ik Wi-Fi neem of toch 3G.
Ik heb wel gelezen dat je met Wi-Fi en een iphone die gejailbraked is , de app mywi kan gebruiken om je iphone als personal hotspot in te stellen.
Nu is mijn vraag. Werkt dit echt (goed) ?
Ik heb het een hele tijd geleden proberen te installeren bij mijn zoon (mywi bedoel ik ), maar we kregen het niet voor elkaar.
Ik zal de ipad voornamelijk thuis gebruiken en sinds kort ook in de bus naar mijn werk. Daar is nu ook Wi-Fi al werkt de Wi-Fi niet altijd even goed.
Zou best wel de optie willen hebben om altijd de mogelijkheid willen hebben om overal te internetten maar vraag mezelf af of de 120 euro meer wel de moeite waard is.
HIervoor had ik een ipad 2 met 64 gb Wi-Fi.
Deze had ik normaal voor ongeveer de helft gevuld maar met vakanties had ik hem bijna vol, mede ook doordat ik dan films op de ipad zet.
Qua prijs is de Wi-Fi 64 gb voor mij het meest betaalbaar. Of toch de 32 gb nemen met 3G ?

Oftwel, kan iemand mij adviseren ?

Ik ben evt. best bereid om mijn iphone te jailbreaken om mywi te kunnen gebruiken maar wil zeker weten of het mywi inderaaad makkelijk te installeren is (is jailbreaken uberhaupt voor een leek te doen ?).

GoldRush 27-04-12 00:46

Je hebt toch hotspot op de iPhone 4, althans ik kan hem instellen als hotspot 4s gewoon los gekocht

Tevens had ik ook een 3G met een sim voor de Ipad maar die heb ik opgezegd gebruikte het alleen op vakantie en voor de rest niet of nauwelijks

Lowermate 27-04-12 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoldRush (Bericht 790796)
Je hebt toch hotspot op de iPhone 4, althans ik kan hem instellen als hotspot 4s gewoon los gekocht

Tevens had ik ook een 3G met een sim voor de Ipad maar die heb ik opgezegd gebruikte het alleen op vakantie en voor de rest niet of nauwelijks

Zit op het moment bij t mobile en heb begrepen dat je 15 euro pm voor personal hotspot moet betalen ?
Mijn oude zoon heeft tijdelijk mijn oude KPN abbo en die neem ik over wanneer tzt de iPhone 5 uitkomt . Bij KPN is hotspot gratis dacht ik.

Werkt mywi goed ? Mocht ik 3G missen , kan ik bij een Wi-Fi iPad altijd nog mijn iPhone daarvoor jailbreaken .
Afgelopen jaar met mijn 64gb Wi-Fi de 3G optie niet gemist maar twijfel bij aanschaf nieuwe iPad toch

bmatern27 27-04-12 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ds85 (Bericht 782769)
hoi,

Ik ga van de week 'de nieuwe ipad' kopen.. ik zit alleen te twijfelen of ik 64 of 32 gb zal nemen.

Ik wil graag al mijn muziek erop zetten zodat ik muziek gewoon kan afluisteren vanaf mijn ipad (deze op een box zetten), surfen, boeken lezen en wat social media en kranten lezen.

Wat zouden jullie aanraden? tips zijn welkom

Alvast bedankt voor de reacties.. :)

Houd er rekening mee dat als je bijvoorbeeld een aantal podcasts of filmpjes op gaat zetten dit aardig wat GB vreet...mijn advies is de 64 GB

Grtz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.