//

Schokkerig beeld bij films afspelen ipad3

Schokkerig beeld bij films afspelen ipad3 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds vrijdag heb ik een ipad3 32 gb Wi-Fi, en heb hierop Gplayer geinstalleerd om films in alle formaten af te kunnen spelen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-03-12, 23:53
guido401 guido401 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard Schokkerig beeld bij films afspelen ipad3

Hallo allemaal,

Sinds vrijdag heb ik een ipad3 32 gb Wi-Fi, en heb hierop Gplayer geinstalleerd om films in alle formaten af te kunnen spelen zonder te hoeven converteren. Tot mijn verbazing heb ik schokkerig beeld bij het afspelen van zowel simpele divx bestanden als 1080 mkv bestanden, de framerate lijkt een stuk lager dan zou moeten! Ik heb een paar andere apps geprobeerd en heb hierbij hetzelfde probleem. Het vreemde is, is dat als ik video bestanden stream vanaf mijn mediabox via 8player, het probleem er niet is, ook 720p bestanden lopen erg soepel en zien er fantastisch uit!
Het lijkt er dus op dat hij moeite heeft met het afspelen van bestanden die op de ipad zelf staan, maar waar zou dit aan kunnen liggen? Het feit dat het bij streamen wel goed gaat laat zien dat de ipad het wel moet kunnen.

Zijn er mensen die hetzelfde aan de hand hebben?? Ik hoop dat het op te lossen is anders zou het wel een tegenvaller zijn...!

ben benieuwd!

grtz Guido
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-03-12, 00:41
AppleFreaks AppleFreaks is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 31
Standaard

Klopt viel mij ook al op met aceplayer toen ik een Mkv bestand 1080 wilde afspelen
Werkt dus niet helaas
Dus geen full HD afspelen van files op nieuwe iPad Mogelijk ��
  #3  
Oud 27-03-12, 09:53
guido401 guido401 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AppleFreaks Bekijk bericht
Klopt viel mij ook al op met aceplayer toen ik een Mkv bestand 1080 wilde afspelen
Werkt dus niet helaas
Dus geen full HD afspelen van files op nieuwe iPad Mogelijk ��

Ik krijg net een mailtje terug van de supportdesk van Gplayer en die zegt dat de ipad 3 inderdaad geen 1080p ondersteunt... Toch vreemd, de resolutie en de hardware moeten dit toch aankunnen zou je zeggen.. Ik hoop dat het met een software update wel mogelijk kan worden gemaakt.
Maar het vreemde bij mij is dat divx bestanden ook niet lekker lopen, tenzij gestreamd via 8player...
  #4  
Oud 27-03-12, 10:31
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Lol en zo worden alle mensen weer lekker aan het lijntje gehouden. Een nieuwe ipad die geen 1080p ondersteund is een steenworp terug de tijd in. Nu hebben de iPad3 gebruikers weer een reden om uit te kijken naar de iPad4.

Een strategie die me steeds minder aanstaat.
  #5  
Oud 27-03-12, 10:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Lol en zo worden alle mensen weer lekker aan het lijntje gehouden. Een nieuwe ipad die geen 1080p ondersteund is een steenworp terug de tijd in. Nu hebben de iPad3 gebruikers weer een reden om uit te kijken naar de iPad4.

Een strategie die me steeds minder aanstaat.
Jij roept weer eens veel te vlug. Natuurlijk ondersteunt de iPad 1080p, of sommige appjes dat doen is een ander verhaal.

  #6  
Oud 27-03-12, 11:16
guido401 guido401 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

Ja hij moet het gewoon kunnen, als je met 1080p kan filmen op 30 frames per seconden moet hij ook een film kunnen afspelen!

Maar goed, mijn probleem is dus dat alle formaten niet goed worden afgespeeld, als ik dit probleem bij apple meldt krijg ik dan een goede inhoudelijke reactie denken jullie? heb hier nog geen ervaring mee..
En ben benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben!
  #7  
Oud 27-03-12, 11:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido401 Bekijk bericht
Ja hij moet het gewoon kunnen, als je met 1080p kan filmen op 30 frames per seconden moet hij ook een film kunnen afspelen!
Ik vrees dat we een aantal dingen door mekaar aan het halen zijn

De iPad 3 ondersteunt wel degelijk 1080p, meer bepaald h.264 AVCHD. Als je een filmpje maakt in HD met de iPad 3 (of een iPhone 4/4S) dan wordt het fimpje opgeslagen met het h.264 AVCHD formaat in een .mov container en dat speelt een iPad 3 zonder problemen af. Idem dito voor een video die met een h.264 AVCHD camera werd opgenomen en dan met iMovie of Final Cut Pro X werd geïmporteerd.

De iPad 3 ondersteund het Matroska Media Container (MKV) formaat niet. Nu schijnen er wel appjes te zijn die pretenderen dat formaat wel te ondersteunen. Die appjes moeten dan een "vertaalslag" doen naar een van de formaten die de iPad 3 wel ondersteund. Dat kan goed of mis gaan, of het kan schokkerige beelden opleveren.

Gaan roepen dat de iPad 3 geen 1080p ondersteunt is dus onzin.
  #8  
Oud 27-03-12, 11:32
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

M.a.w., de MKV even door Handbrake heen halen en in h.264 AVCHD saven. En dan gaat alles wel goed!

[Edit]
Ik zie dat Handbrake nog niet ver genoeg komt. Ook nog niet een optie dus...
  #9  
Oud 27-03-12, 11:33
AppleFreaks AppleFreaks is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 31
Standaard

Het is in zoverre niet Mogelijk tot nu toe omdat de apps het niet goed ondersteunen die de Mkv 1080 moeten vertalen zodat je het kan afspelen op je iPad
Dus hopen dat er tot updates van deze apps uitkomen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik vrees dat we een aantal dingen door mekaar aan het halen zijn

De iPad 3 ondersteunt wel degelijk 1080p, meer bepaald h.264 AVCHD. Als je een filmpje maakt in HD met de iPad 3 (of een iPhone 4/4S) dan wordt het fimpje opgeslagen met het h.264 AVCHD formaat in een .mov container en dat speelt een iPad 3 zonder problemen af. Idem dito voor een video die met een h.264 AVCHD camera werd opgenomen en dan met iMovie of Final Cut Pro X werd geïmporteerd.

De iPad 3 ondersteund het Matroska Media Container (MKV) formaat niet. Nu schijnen er wel appjes te zijn die pretenderen dat formaat wel te ondersteunen. Die appjes moeten dan een "vertaalslag" doen naar een van de formaten die de iPad 3 wel ondersteund. Dat kan goed of mis gaan, of het kan schokkerige beelden opleveren.

Gaan roepen dat de iPad 3 geen 1080p ondersteunt is dus onzin.
  #10  
Oud 27-03-12, 12:19
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dit lijkt mij interessant:
How to play MKV on iPad 3 without converting | Tutorial Center

http://www.aovsoft.com/guide/mkv-pla...les-on-ipad-3/

Laatst gewijzigd door Beech43; 27-03-12 om 12:21. Reden: Aanvulling
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
xmbc hapert bij afspelen films kroketje76 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 17 25-04-12 17:42
Groen beeld bij afspelen mp4 op Ipad monkeybusiness iPad algemeen 0 07-03-12 10:32
films in HD 720p stotteren bij afspelen mikeh Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 5 19-01-12 00:08
geen geluid bij afspelen films alleen via koptelefoon Stevenoelbrandt iPad algemeen 1 15-09-11 12:40
Video: Storing bij afspelen films... mcman Muziek, foto & video 0 08-10-09 21:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.