iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad aanschaffen bij de Media Markt (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/115201-ipad-aanschaffen-de-media-markt.html)

Pengo 30-03-12 01:56

Ipad aanschaffen bij de Media Markt
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgende week een iPad 3 aan te schaffen. Heb me er een beetje in verdiept en ga waarschijnlijk voor de 16 GB Wi-fi, omdat ik de iPad alleen met Wi-fi wil gebruiken en er geen muziek en video's op wil plaatsen. Ik neem aan dat ik dan aan 16 GB voldoende heb? Nou ben ik bij de Media Markt geweest en heb daar gekeken naar de iPad's. Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat de modellen die er ter demonstratie liggen allemaal bij Instellingen-info als ipad naam English UK - iPad hebben. Nou heb ik in het verleden ergens gelezen dat MM vaker de Apple producten uit de UK laat komen en vervolgens de dozen open maakt om vervolgens de juiste adapter voor de Europese netstroom te vervangen. Nou heb ik hier niet helemaal een fijn gevoel bij gekregen en was benieuwd of het nog verschil maakt als de iPad uit de UK komt of dat dit verder niks uit maakt?

Alvast bedankt.

knuster 30-03-12 02:16

Maakt niks uit ;)
Alle ipads zijn allemaal hetzelfde, vanwaar ze ook komen!
Have fun met je nieuwe ipad volgende week ;)

Guest-20180925190238 30-03-12 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pengo (Bericht 783927)
Nou heb ik hier niet helemaal een fijn gevoel bij gekregen en was benieuwd of het nog verschil maakt als de iPad uit de UK komt of dat dit verder niks uit maakt?

Alle iPads komen uit China :) Het kan zijn dat het moederbedrijf van Media Markt, Metro AG in Duitsland, de iPads in het VK of Ierland heeft ingekocht, maar dat maakt niets uit.

Onze iPads komen uit Duitsland en Frankrijk en de instellingen staan ook English UK omdat wij daar voor gekozen hebben tijdens de configuratie. Maar dat zegt niets over de herkomst van het product.

En als je geen fijn gevoel hebt bij het feit dat jouw dealer eventueel de iPads in het VK of Ierland heeft ingekocht waar zou jouw dealer ze dan wel moeten inkopen om jouw een fijn gevoel te geven? Zeg nu niet Nederland, hé :)

atQuest 30-03-12 09:19

De herkomst is niet belangrijk; zolang je er maar een goede adapter bijkrijgt. Overigens vind ik het wel een beetje vreemde handelswijze.

Heb je trouwens al nagevraagd naar de voorraad? De media markt in Arnhem was compleet uitverkocht… (Wi-Fi versies)

atQuest 30-03-12 09:24

Voorraad ergens? 2012 versie Wi-Fi 32 of 64 Zwart
 
Weet iemand of er nog ergens voorraad is? (Gelderland of Brabant bij voorkeur, zit zelf in Nijmegen)

mail.eve 30-03-12 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pengo (Bericht 783927)
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgende week een iPad 3 aan te schaffen. Heb me er een beetje in verdiept en ga waarschijnlijk voor de 16 GB Wi-fi, omdat ik de iPad alleen met Wi-fi wil gebruiken en er geen muziek en video's op wil plaatsen. Ik neem aan dat ik dan aan 16 GB voldoende heb? Nou ben ik bij de Media Markt geweest en heb daar gekeken naar de iPad's. Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat de modellen die er ter demonstratie liggen allemaal bij Instellingen-info als ipad naam English UK - iPad hebben. Nou heb ik in het verleden ergens gelezen dat MM vaker de Apple producten uit de UK laat komen en vervolgens de dozen open maakt om vervolgens de juiste adapter voor de Europese netstroom te vervangen. Nou heb ik hier niet helemaal een fijn gevoel bij gekregen en was benieuwd of het noVg verschil maakt als de iPad uit de UK komt of dat dit verder niks uit maakt?

Alvast bedankt.

Broodje aap verhaal. Weet je wat voor kosten dat dat met zich meebrengt? Media markt verkoopt gewoon iPADs brand new, met de juiste adapter. Overigens in Rotterdam Alexandrium is nog steeds voldoende voorraad, Wi-Fi en 4 g modellen.

Pengo 30-03-12 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 783954)
waar zou jouw dealer ze dan wel moeten inkopen om jouw een fijn gevoel te geven? Zeg nu niet Nederland, hé :)

Haha, dan kan ik lang blijven zoeken;) nee het gaat me niet zozeer om het feit dat ze perse uit een bepaald land worden ingevoerd. Het gaat mij er meer om dat de doos gewoon direct met invoering "verkoop klaar" is waardoor de MM niet eerst de doos zou moeten open maken om er een andere netadapter in te stoppen. Nou is dat dus blijkbaar bij de iPads niet het geval maar ik had gelezen dat dit wel met iMac's gebeurde waardoor bijvoorbeeld ook nog is de toetsenborden zouden verschillen waarbij geen # toets op het toetsenbord aanwezig zou zijn. Vandaar even mijn vraag of dit bij iPad's nog wat uit zou kunnen maken;)

Bedankt voor jullie reacties!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 maart 2012 om 08:51 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atQuest (Bericht 783960)
Heb je trouwens al nagevraagd naar de voorraad? De media markt in Arnhem was compleet uitverkocht… (Wi-Fi versies)

Ja ze komen binnenkort (waarschijnlijk volgende week) weer binnen, maar hier werd nog over gebeld;)

Guest-20180925190238 30-03-12 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pengo (Bericht 783965)
Nou is dat dus blijkbaar bij de iPads niet het geval maar ik had gelezen dat dit wel met iMac's gebeurde waardoor bijvoorbeeld ook nog is de toetsenborden zouden verschillen waarbij geen # toets op het toetsenbord aanwezig zou zijn. Vandaar even mijn vraag of dit bij iPad's nog wat uit zou kunnen maken;)

En ook dat is nonsens :eek: Wij hebben twee iMacs in België gekocht. Die werden geleverd met een Frans AZERTY toetsenbord. Daar kunnen wij niet mee werken en die werden ter plekke sito presto omgeruild voor Duitse QWERTZ toetsenborden.

Dat er geen # teken op die toetsenborden zou staan is nog veel grotere onzin. Dit is een toets die je heel vaak nodig hebt in de Unix terminal en aangezien OS X Unix is............

Lees niet meer zoveel en ga nu een iPad kopen, succes gewenst :)

Pengo 30-03-12 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 783970)

Dat er geen # teken op die toetsenborden zou staan is nog veel grotere onzin. Dit is een toets die je heel vaak nodig hebt in de Unix terminal en aangezien OS X Unix is............

Lees niet meer zoveel en ga nu een iPad kopen, succes gewenst :)

Héhé, ik geef idd alleen maar aan wat ik gelezen heb wat iemand overkomen is:) Ik weet ook niet het fijne van die toetsenborden verder. Ik zou alleen echt niet vrolijk worden als je een iMac koopt en je ziet dat de doos opnieuw dicht gesealed is. Dit was de kern van het verhaal van deze persoon en wat er allemaal omheen werd verteld zal dan wel redelijk aangedikt zijn.

Bedankt voor je reactie;)

Suzannedepanne 30-03-12 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atQuest (Bericht 783961)
Weet iemand of er nog ergens voorraad is? (Gelderland of Brabant bij voorkeur, zit zelf in Nijmegen)

Breda kan je even proberen, eerst maar even bellen.
Maar zij hadden vorige week een hele pallet vol staan.

atQuest 31-03-12 21:41

Dankjewel. Een pallet is niet zoveel; ook breda zit zonder.

Shaitan 31-03-12 23:56

Mediamarkt is betrouwbaar is mijn ervaring.

eric181 01-04-12 21:24

Wie weet er of icentre bij de bijenkorf de new ipad al heeft?

freddyonderstal 02-04-12 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shaitan (Bericht 784382)
Mediamarkt is betrouwbaar is mijn ervaring.

Behalve als je service nodig hebt, want dan zijn ze echt niet thuis... :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.