//

iPad aansluiten op PC veroorzaakt BSOD

iPad aansluiten op PC veroorzaakt BSOD discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het forum en nieuw in gebruik van i-artikelen. Gisteren heb ik mijn allereerste iPad aangeschaft, een iPad3 ofwel De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-04-12, 09:51
AnjaV AnjaV is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 9
Standaard iPad aansluiten op PC veroorzaakt BSOD

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en nieuw in gebruik van i-artikelen. Gisteren heb ik mijn allereerste iPad aangeschaft, een iPad3 ofwel De Nieuwe iPad. (16G, 4G)
Mijn pc draait op windows XP pro en gisteren kon ik de iPad probleemloos aansluiten op de pc om hem via iTunes te activeren.
Vanmorgen sloot ik de iPad weer aan om wat apps binnen te halen maar toen sloeg de pc uit en kreeg ik een BSOD. Dat is erg lastig want ik wil nog wel meer doen in de iPad waar ik de pc bij nodig heb zoals het beheren en toevoegen van foto's vanuit mijn pc.

Surfen op het net heeft me nog geen helderheid verschaft bij de combinatie die ik gebruik maar misschien bevindt zich op dit forum wel een expert die mij een oplossing voor dit probleem kan aandragen.

Ik zoek naar een oplossing binnen de bestaande situatie zoals die nu is.

oplossingen als "formatteren en opnieuw installeren", "overstappen op MAC", "overstappen op windows 7" of "Dan download je toch geen apps?" vind ik niet bepaald de juiste oplossing.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-04-12, 10:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een BSOD wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een hardwareprobleem, dat kunnen we bij de iPad wel uitsluiten. Of door een driverprobleem.

Misschien is er een probleem met de Apple Mobile Device drivers. Met dat stokoude Windows XP weet je maar nooit.

Verwijder met Revo Uninstaller iTunes en de componenten die bij iTunes behoren zoals Bonjour, Apple Mobile Device Drivers, enz... Download en installeer de allerlaatste versie van iTunes opnieuw.

Citaat:
oplossingen als "formatteren en opnieuw installeren", "overstappen op MAC", "overstappen op windows 7" of "Dan download je toch geen apps?" vind ik niet bepaald de juiste oplossing.
Volgens jouw profiel gebruik je OS X. Installeer op die Windows XP bak de Windows Migration Assistant van Apple. Start dan in Applications -> Utilities de Migration Assistant.

Migreer dan de iTunes bibliotheek en alles wat je nog zo nodig hebt van die XP bak naar de Mac.

Succes gewenst
  #3  
Oud 07-04-12, 10:50
AnjaV AnjaV is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie.
Later vandaag zal ik je adviezen opvolgen en zal hier de resultaten melden.
XP is stokoud ja maar dat ben ik ook
Zolang XP ondersteund wordt (nog 18 maanden geloof ik) of mijn pc de geest niet geeft, stap ik niet over want ik ben best wel verknocht aan het 'oudje'.

Sorry maar dat MAC OS X, gaat dat niet over de iPad dan?
(ik ben een echte leek hoor!)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 april 2012 om 09:55 ----------

Mijn besturingssysteem aangepast. Excuus voor het misverstand!
  #4  
Oud 07-04-12, 10:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnjaV Bekijk bericht
Sorry maar dat MAC OS X, gaat dat niet over de iPad dan?
(ik ben een echte leek hoor!)
Ach so Nee, OS X gaat over de Mac computers Het besturingssysteem van de iPad is iOS.

Zet dan in jouw profiel dat je Windows gebruikt (om verwarring te vermijden).

Groetjes van een andere "stokoude" en succes verder
  #5  
Oud 07-04-12, 15:35
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Welk service pack van XP heb je ?
Je kunt je foto's ook beheren via de app Transfer.
http://www.phototransferapp.com/

Ik heb ook nog een XP en heb geen enkel probleem als ik een iPad aansluit, maar je computer moet natuurlijk wel "bij" zijn, dus nieuwste versie van iTunes.
  #6  
Oud 08-04-12, 19:49
AnjaV AnjaV is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 9
Standaard

@timosha, ondanks alle adviezen nauwkeurig te hebben opgevolgd, heeft het geen gewenst resultaat mogen opleveren.
@Beech43, SP 3.
  #7  
Oud 08-04-12, 20:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnjaV Bekijk bericht
@timosha, ondanks alle adviezen nauwkeurig te hebben opgevolgd, heeft het geen gewenst resultaat mogen opleveren.
Dan kunnen we de Apple drivers uitsluiten als reden van de BSOD.

We kunnen nu gaan raden en gissen, maar het zou beter zijn om in de logs te kijken wat de exacte reden van de BSOD is. Men kan ook de automatische herstart na een BSOD uitschakelen en dan ziet men de reden met foutcode op het blauwe scherm verschijnen.
  #8  
Oud 08-04-12, 20:17
AnjaV AnjaV is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 9
Standaard

Goed, ik ga op zoek...
Ik heb het vermoeden dat de nieuwe iPad en windows xp elkaar behoorlijk bijten. Ik blijf het ondertussen wel vreemd vinden dat ik de iPad wél heb kunnen activeren door aan te sluiten op de pc met de iTunes die er al op stond...
Zou een gectiveerde iPad dan zoveel verschil maken?
  #9  
Oud 08-04-12, 20:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben wel "stokoud" maar een klein beetje nadenken lukt af en toe nog

Wat wordt er allemaal gebruikt als we een iPad aan een Windows PC aansluiten?

1) De iPad USB-Bus (hardware + low level drivers die het USB-ID doorgeven);
2) Één PC USB-bus (hardware + low level drivers die het USB-ID opvragen);
3) De Windows PnP (Plug-and-Play) USB-drivers (die bv. de iPad detecteren als een camera);
4) De iTunes Mobile Device Drivers (die voor de communicatie zorgen met de iPad);

De fout zou dus in deze keten moeten zitten en dat zou dan ook moeten blijken uit de BSOD log.
  #10  
Oud 08-04-12, 20:41
AnjaV AnjaV is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 9
Standaard

Zonder nog op zoek te zijn gegaan heb ik een donkerrood vermoeden dat het hierom zou kunnen gaan:
Citaat:
De Windows PnP (Plug-and-Play) USB-drivers (die bv. de iPad detecteren als een camera);
want zodra de melding over een camera in beeld komt slaat de pc uit.
Ik ben een druk persoon (eigen, zeer dynamische website in beheer) dus kan ik niet stante pede op onderzoek uit gaan maar het gaat zeker gebeuren.
Vraag is: als dit inderdaad de boosdoener is, hoe los ik dit dan vervolgens op.

Andere vraag maar totaal terzijde en off topic: Welke versie van VB is dit forum?
  #11  
Oud 08-04-12, 20:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnjaV Bekijk bericht
Vraag is: als dit inderdaad de boosdoener is, hoe los ik dit dan vervolgens op.
In dat geval zou ik Windows XP terugzetten naar een Restore Point van vóór het tijdstip dat het probleem optrad. Of alternatief Windows XP opstarten met F8 ingedrukt en kiezen voor de laatste goede configuratie.

Misschien is er iets in de Registry vernaggeld.
  #12  
Oud 08-04-12, 20:51
AnjaV AnjaV is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor de adviesen en tips zover. ik ga er morgen mee aan de slag. Vanavond lukt niet meer, te veel werk aan de site...

Ik zal de resultaten wederom vermelden.
  #13  
Oud 08-04-12, 20:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat er ook kan gebeurd zijn is dat de een of andere software die soms met digitale camera's wordt meegeleverd zich boven op de PnP USB-drivers heeft gezet.

Ik meen mij zo'n probleem te herinneren met de Sony Picture Motion Browser icm. Windows Vista.

Succes gewenst
  #14  
Oud 11-08-12, 09:05
AnjaV AnjaV is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 9
Standaard

Een superlate reactie van mijn kant, ik weet het en hiervoor excuus. Verjaardagen, vakanties en algehele drukte met werk en website waren hiervan de grootste oorzaak. Daarnaast heb ik toch maar w7 geïnstalleerd en nu krijg ik geen BSOD meer wanneer ik de Nieuwe iPad aansluit op de pc. Mogelijk kunnen XP én iPad 3 echt niet met elkaar overweg.
Iedereen alsnog hartelijk dank voor de geboden hulp en de moeite en tijd die jullie erin gestoken hebben om mij te woord te staan.
Reageren

Labels
bsod, ipad3, windowsxp



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muis aansluiten op iPad jvdommelen iPad accessoires en onderdelen 18 29-12-14 14:32
iPad aansluiten op tv houtsie iPad algemeen 3 21-06-11 23:52
Aansluiten iPad op internet Rapp iPad algemeen 8 26-09-10 21:48
Windows: iPhone veroorzaakt BSOD vincentjanv Desktop-applicaties 20 05-05-09 21:47
Blue Screen of Death (bsod) Rutger Archief 0 14-01-08 00:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.