iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   De new ipad (3) of toch de ipad 2? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/115897-de-new-ipad-3-toch-de-ipad-2-a.html)

cornekleyer 07-04-12 16:03

De new ipad (3) of toch de ipad 2?
 
hallo,

ik kan moeilijk kiezen tussen de nieuwe ipad of de ipad 2.

ik wil de ipad voor me verjaardag vragen, moet zelf dan nog wel wat bijleggen. maar ik twijfel of ik voor de nieuwe ipad moet gaan of de ipad 2. het prijsverschil vind ik niet erg voor die 80 euro..

vooral de warmte van de nieuwe ipad vind ik nadelig, vandaag was ik bijvoorbeeld in de BCC, daar vond ik de ipad erg warm aanvoelen. bij iCentre vond ik hem veel minder warm, maar toch vergeleken met de ipad 2, was de ipad 2 gewoon koel.

het gewicht vind ik niet zo erg en dat voel je maar een klein beetje. ik vond wel dat de nieuwe ipad wat scherper aanvoelt.

wie o wie helpt mij bij beslissen?

debroei 07-04-12 16:35

Ik zou de new ipad nemen,

Suzannedepanne 07-04-12 17:00

Nieuwe. Scherm is 10 x beter en daar draait de hele iPad ervaring om...

Makoez 07-04-12 19:40

Als je het geld hebt liggen, zou ik voor de new iPad gaan.
Vrschil in snelheid is er eigenlijk niet, maar het scherm van de new iPad is echt veel mooier.

cornekleyer 07-04-12 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suzannedepanne (Bericht 785953)
Nieuwe. Scherm is 10 x beter en daar draait de hele iPad ervaring om...

ja hier heb je wel gelijk in.
maar als dit scherm ten kostte gaat van het gebruiksgemak, dan is dat ook weer minder. kijk bijvoorbeeld eens in dit artikel: Gamen op de nieuwe iPad - Artikel - InsideGamer

games spelen zal ook één van de bezigheden worden, hier wordt gesproken dat de ipad zo warm wordt, dat het eigenlijk niet meer 'leuk' is.

iemand ervaring met de warmte bij gamen? ik merk wel op diverse fora dat er heel wisselend op de warmte van de nieuwe ipad wordt gereageerd.

Makoez 07-04-12 19:56

Ik voel inderdaad dat de iPad wel warm is tijdens het gamen.
Het stoort me niet.

cornekleyer 07-04-12 20:01

maar wordt de hele ipad dan warmer of voel je duidelijk op één plek de warmte?
ik denk dat ik toch voor de nieuwste ipad ga..

is het raadzaam om hem via apple.nl te bestellen of bij een retailer, mocht er bijvoorbeeld een defect zijn?

Makoez 07-04-12 20:02

De warme is vooral te voelen aan de bovenkant.

Ik zou hem gewoon ergens in een winkel halen, als er iets mee is kun je gelijk terug gaan.

iAndries 08-04-12 15:08

Ik heb sinds 2 dgn de iPad 2 32gb en 3G ,bij dixons voor 559€.
iPad 3 32GB en 4g kost 699.
Het verschil merkte ik alleen in de winkel omdat daar de 2 en de 3 naast elkaar lagen.
Nu thuis vind ik de 2 ook een heel mooi scherm hebben,en de laadtijdig is ook veel korter als de 3.
Ik zou niet zomaar de 3 nemen omdat dat de nieuwste is , de 3 heeft zowel voordelen als nadelen.

debroei 08-04-12 16:23

Opladen doe ik s nachts. Dus een half uur meer of minder merk ik niet.
Gezien het super scherpe scherm en de snelheid zou ik toch weer kiezen voor de iPad 3.

rsnhakan 08-04-12 17:25

Ik zou ook voor de nieuwe iPad kiezen.

Let wel op, de iPad in de winkel zal vast en zeker warm zijn doordat deze erg intensief wordt gebruikt door de klant. Weet niet hoe de iPad zich thuis zal gedragen.

Mijn iPhone wordt ook warm, maar niet dat ik mij eraan stoor.

mrboolean 08-04-12 18:56

Als het prijsverschil geen probleem is zou ik zeker voor de nieuwere versie gaan. Het betere scherm is echt een eye-opener en ook het belangrijkste onderdeel van een tablet naar mijn mening.

De warmteproblemen kun je bijna een hoax noemen. Alle tablets worden warm bij zwaar gebruik en zeker wanneer je hem ook nog eens oplaadt. Die in de winkel hangen continu aan de lader en worden door klanten gebruikt dus die zullen wel wat warmer lopen. Maar ik heb zelf eigenlijk nog niks gemerkt van echte warmte op mijn iPad. Zelfs na een paar rondjes Asphalt racen vind ik de iPad nauwelijks warm te noemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.