iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Email toevoegen in iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/115913-email-toevoegen-ipad.html)

Dennis639 07-04-12 22:25

Email toevoegen in iPad?
 
Hallo,

Ik wil graag een derde email toevoegen, ik heb al een hotmail en een kpnplanet mail. Nu wil ik er graag een @live.nl toevoegen maar dit is mijn nog niet gelukt. Een jaar geleden heb ik een iPad 1 gekocht en ook meteen twee Emils toegevoegd dit ging heel makkelijk. Nu een jaar later wil ik een @live.nl toevoegen en het werkt gewoon niet. Als ik een email wil toevoegen ga ik naar instellingen > email > voeg account toe > anders > voeg mailaccount toe. En vul dan mijn naam, email, wachtwoord en beschrijving in en klik dan op volgende. En krijg dan al meteen de melding: De pop-server 'pop3.live.com' reageert niet. Controleer of de netwerkverbinding werkt en of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld 'inkomende Post'. Terwijl ik daar nog niks heb ingevuld omdat die dat allemaal zelf doet. Weet iemand wat er fout gaat en wat ik kan doen:confused:

Alvast bedankt

Mvg Dennis van Grinsven

Beech43 07-04-12 22:42

Default staat IMAP aan, dus je moet rechtsboven POP aanklikken.

Dennis639 07-04-12 22:46

Waar staat dat?

Beech43 07-04-12 23:32

Als je een account toevoegt, je gegevens invult en op "Volgende" klikt. Dan gaat ie zoeken, maar als je rechtsboven niet voor POP kiest gaat het dus mis.

Dennis639 08-04-12 11:07

Email
 
Het is ongelooflijk maar hij doet het. Maar nu ben ik er achter gekomen dat ik bij het email adres van @kpnplanet.nl wel mails kan ontvangen maar niet kan verzenden omdat ik dan steeds een fout melding krijg. Wat zou ik eigenlijk moeten invullen bij server uitgaande post:confused:

Makoez 08-04-12 11:24

Hier de gegevens: KPN smtp.kpnplanet.nl


Hier de website van kpn waar het stap voor stap uitgelegd is.


Handmatig mail instellen.

Dennis639 08-04-12 12:25

Email
 
Heb het gelezen en gedaan maar het werkt nog steeds niet. Ik heb nu bij uitgaande post.

Hostnaam: smtp.kpnplanet.nl
Gebruikersnaam: het email adres
Wachtwoord: het wachtwoord
Gebruik ssl: staat aan
Identiteitscontrole: wachtwoord
Serverpoort: 25

Iemand nog een idee:confused:

Makoez 08-04-12 13:09

Probeer het nog eens zonder gebruikersnaam en wachtwoord.
Volgens mij hoeft dat bij kpn niet bij uitgaande mail.

Anders kun je nog mail.kpnplanet.nl proberen.

Dennis639 08-04-12 13:35

Email
 
Heb het geprobeerd allebei, maar het werkt nog steeds niet.

Beech43 08-04-12 13:49

Zit je thuis op je kpn-netwerk ? Zo niet dan werkt uitgaande mail van kpn niet.

Dennis639 08-04-12 17:53

Email KPN
 
Ik zit gewoon thuis op KPN internet.

Beech43 08-04-12 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis639 (Bericht 786079)
Het is ongelooflijk maar hij doet het. Maar nu ben ik er achter gekomen dat ik bij het email adres van @kpnplanet.nl wel mails kan ontvangen maar niet kan verzenden omdat ik dan steeds een fout melding krijg. Wat zou ik eigenlijk moeten invullen bij server uitgaande post:confused:

Je merkt hiervoor op dat je dit emailadres al vanaf het begin gebruikt. Was dit probleem er altijd al, of pas sinds kort ?

Dennis639 08-04-12 18:54

Email KPN
 
Altijd al geweest maar gebruikte het nooit, maar wil het nu wat vaker gaan gebruiken.

Beech43 08-04-12 20:08

Gooi de account eens weg. iPad uitzetten, opnieuw aanzetten. En dan de account opnieuw aanmaken.

Dennis639 09-04-12 14:37

Email KPN
 
Dat heb ik gedaan nu doet die helemaal niks meer, ook geen mails ontvangen. De stap voor stap op de KPN site is wel heel makelijk maar er staat niet bij hoe je andere gegevens zoals serverpoort en Hostnaam voor inkomende en uitgaande mail kunt vinden.

Beech43 09-04-12 17:37

Gewoon de KPN video volgen t/m stap 10. Klaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:55.