//

Scherm iPad 3

Scherm iPad 3 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik mijn iPad vlak hou zie je boven aan bij de camera een wit licht puntje schijnen en ook in de rand zie je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-04-12, 15:59
Ouwhoer Ouwhoer is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 40
Standaard Scherm iPad 3

Als ik mijn iPad vlak hou zie je boven aan bij de camera een wit licht puntje schijnen en ook in de rand zie je wit licht schijnen is geen backlight bloeding en je ziet t ook amper moet je echt op gaan letten.maar is dat normaal? Ik heb der geen hinder van ofzo ma viel me op ineens
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-04-12, 16:06
Makoez Makoez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 29
Standaard

Heb ik ook "last" van. Aan de rechterkant van de camera.
  #3  
Oud 16-04-12, 18:54
spunz spunz is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: W dam
Berichten: 13
Standaard

Heb ik ook last van maar dan bij de homeknop.
Geen last van. Dit heet Light Leak in engelse termen. met de helderheid van het scherm op 50% zie ik er niets tot weinig van. Weet niet of dit nadelige gevolgen kan hebben....
  #4  
Oud 16-04-12, 19:58
Ouwhoer Ouwhoer is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 40
Standaard

Ik aan de linkerkant is echt maar een klein puntje maar toch ik hoop ook dat t niet nadelig kan gaan worden je ziet t eigenlijk alleen op donker beeld en dan moet je der nog op gaan letten. Ik zie bij t opstarten soms ook wel is een flitste ook meer een lichtpuntje in t beeld verschijnen.ach ja nog 1jaar garantie om t in de gaten te houden
  #5  
Oud 16-04-12, 21:01
Makoez Makoez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik zie het alleen als ik hem echt schuin houd.
Als ik er normaal naar kijk heb ik nergens last van.
  #6  
Oud 16-04-12, 21:15
Ouwhoer Ouwhoer is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 40
Standaard

Ja precies zit net onder de witte rand(bij jou de zwarte rand)maar als t hier bij blijft vind ik t niet erg ofzo maar toch ben ik altijd een beetje wantrouwig met zo,n dingen.
  #7  
Oud 20-04-12, 02:21
Marcpad Marcpad is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 2
Standaard

Beste ipad vrienden, ik ben nieuw hier en heb uiteraard een probleem....
Het scherm van mijn net +/- 14 dagen ipad 3e wordt na ongeveer 1 min roze en groen.. Dat wil zeggen, lichte gedeeltes worden roze en donkere gedeeltes worden groen. Soms komt het uit de randen rondom als een schilderij lijst...

Er ontstaat een roze/groene 'waas' over het scherm en kleuren 'verdwijnen'
...als ik de ipad uitzet (standby) en een paar minuten wacht en weer aanzet (homeknop) begint het spel weer opnieuw en gaat niet meer weg...

Iemand enig idee...?!
  #8  
Oud 20-04-12, 02:28
Ouwhoer Ouwhoer is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 40
Standaard

Vreemd.zou ik meteen mee terug gaan krijg je vast en zeker een nieuwe zou wel backlight bloeding zijn blijft toch een probleem met iPad,s en ook veel led tv,s hebbe der last van ik had een lg led 2x terug gestuurd der voor hadde ze maar t geld terug gegeven
  #9  
Oud 20-04-12, 21:48
Makoez Makoez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 29
Standaard

Lijkt me een grafisch probleem.
Even omruilen dus.
  #10  
Oud 21-04-12, 10:28
apple freak 1994 apple freak 1994 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Oldenzaal.
Berichten: 17
Standaard

Dat heb ik ook wel dit is normaal.
  #11  
Oud 21-04-12, 12:42
Makoez Makoez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 29
Standaard

Kleuren horen niet vanzelf te veranderen. En ook niet aan de zijkant zichtbaar te zijn.
Ik zou er even mee terug gaan.
  #12  
Oud 17-05-12, 19:20
Marcpad Marcpad is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 2
Standaard

Driemaal is scheepsrecht...? Of toch niet!?

Zie ook voorgaande reacties

De eerste ipad was gewoon pech, deze had een beschadiging onder het glas in de zwarte rand, echter was het beeld wat ik mij herinner wel prima. deze is binnen 48uur met een hoop commotie uiteindelijk toch onder DOA retour gegaan.

Vervolg...
De 2e ipad had - overigens pas na een aantal dagen - nadat ik deze uit de stand-by haalde last van extreme verkleuring van het scherm. Het scherm/beeld trok helemaal roze (wit beeld) en groen (zwart beeld) weg.Er was niet meer naar te kijken, sepia maar dan roze/groen.

...Vervolgens trok deze 'verkleuring' alleen nog naar de randen (±12mm). Ook deze verkleuring trok nadat de ipad enige tijd aanstond en na verloop van tijd in gebruik weer langzaam weg... Uiteindelijk eindigde de ipad in een ipad met een 'roze' en 'groene' gloed over het scherm!

De inmiddels 3e ipad bleek gelukkig geen last te hebben van de bovenstaande extreme verkleuring maar begon eigenlijk waar de 2e ipad min of meer eindigde, met een 'roze' gloed!
Ook deze ipad had - nadat je deze uit de stand-by haalde - last van een 'roze' gloed (= denk ik de beste omschrijving) roze spiegeling over het scherm. Na een paar minuten trok dit naar alleen het rechter gedeelte van het scherm, waarna het vervolgens deels wegtrok...

Mijn grootste probleem was, zowel bij de 2e als ook bij de 3e ipad vooral tijdens het typen! De roze gloed, roze spiegeling danste/flikkerde (= denk ik de beste omschrijving) voor mijn ogen omdat je de ipad tijdens typewerk ook iets beweegt bijvoorbeeld zittend op de bank. Ik - en dat is mijn ervaring - werd gek van deze roze gloed/spiegeling in het beeld (mail) en op de toetsen. Bij andere ipads had ik daar overigens geen last van, of viel het mij niet op.

Ik begon mij steeds meer te ergeren aan dit 'beeld'. Bovendien had de 3e ipad of stof onder het scherm of een beeld pixel defect en daar bleef mijn oog natuurlijk ook op vallen... Ook had deze inmiddels 3e ipad nadat ik deze uit en weer aan zette last van licht bij de randen rechts onder in het scherm, backlight bleeding?


Heeft u apple care meneer...?

Dat was de eerste vraag van de verkoper bij de melding van het 2e ipad euvel. Uuum.. nee, waar is dat voor nodig, deze 2e ipad is nog geen ±14 dagen oud...?! We leven in NL en heb toch garantie, toch langer dan 14 dagen mag ik hopen??? Algoed, overstag okee okee onder protest apple care aangeschaft. En nu, wat gaan we nu doen? is mijn vraag.
Uiteindelijk na een hoop gemaild en foto's te hebben door gemaild van het ipad euvel "mag" ik naar de winkel komen en de ipad omruilen voor een nieuwe... dat is fijn, drie dagen later... Oeps, oow tja, ummm de ipads zijn op, geen voorraad. Dat kan nog een tijd gaan duren. Wellicht kunt u de apple store op het Leidseplein proberen...?

En weer het hele verhaal te vertellen, de foto's en de mail te hebben doorgenomen geeft de verkoper/helpdesk aldaar aan het geen enkel probleem is de 2e ipad om te ruilen, u heeft gelijk! ik zie het probleem hier ook, letterlijk gezegd !!! ... Swoppen?!? noemen ze dit! gelukkig! Alstublieft, pakt u 'm zelf maar uit ter controle.
Huh, waarom zit deze anders verpakt? ja, zegt de verkoper dit zijn refurbished ipads, deze zijn gecontroleerd door apple en als nieuw!!!
... Ooow, okee, waarom zit er dan een dikke 'pit' in de alu achterkant? dat kan niet meneer!!!! onmogelijk!!!
(je zal 'm maar opgestuurd krijgen en uitpakken...)
Tja meneer deze ipad is meer dan 14 dagen!!! oud zegt de store medewerker Leidseplein. Nee! zeg ik dat was de 1e ipad, dit is inmiddels de 2e en <14 dagen oud... Kijk maar op de retour bon dag/datum retour innamen DOA etc... Ik kan niets voor u doen meneer, helaas... Ook een overleg met de 'store manager' haalt niets uit...

(apple wisselt na 14 dagen een ipad/iphone/ipod niet om voor een nieuwe maar een refurbished product, applecare of niet!)

Uiteindelijk komt na een paar dagen het verlossende telefoontje van de apple winkel waar ik 'm gekocht heb, we hebben de 3e ipad binnen, die kunt u komen halen... Na een week in huis blijkt ook deze ipad niet in orde, althans dat is mijn mening.
Uiteindelijk uitvoerig met apple NL aan de telefoon gehangen over dit alles, heeft u een magneet in de buurt, staat de ipad dan lang aan of juist niet, heeft u wel de goed lader, wordt de ipad warm, enz...?!
Tja wat moet ik zeggen, hij vraagt nog net niet of ik mijn tanden heb gepoetst, of ik mijn sokken aan heb...
Maar na een lang en weer kostbaar gesprek en zich alleen te beroepen op applecare kunnen uiteindelijk deze mensen ook niets doen, U moet maar terug naar de winkel met al uw applecare toeters en bellen...

Terug in de winkel blijkt het euvel minder te zijn, de medewerker van de apple winkel zien het euvel niet direct zoals ik het ervaar... zijn het mijn ogen? ligt het aan mij? ieder oog en mens is (gelukkig) anders. Nee! natuurlijk hebben we deze klacht nog nooooit gehoord aldus apple NL telefonisch als ook de store medewerkers, wel gele schermen, dat wel maar roze/groen?! En kijk maar naar de ipads in de store (apple Leidseplein) daar liggen inderdaad honderden ipad, en allemaal zonder enige afwijkingen, zo lijkt het... Of toch, zie daar, de ipad in de winkel waar ik 'm gekocht heb blijkt nog rozer te zijn dan die van mij, nou gelukkig ben ik niet de enige...


Het gaat niet meer om in dit geval de ipad of het defect of de verkopers in de apple winkels die uiteindelijk geen beslissingen mogen nemen, het is de "houding" misschien wel de arrogante houding van de winkelketen (jullie wel bekend) waar ik de ipad gekocht heb als uiteindelijk ook de apple store Leidseplein en Apple NL in het algemeen!
Het valt mij op dat medewerkers/verkopers niets meer te vertellen hebben, er moet constant feedback gevraagd worden aan de zogenaamde "managers" van deze tijd! bij iedere 10 zinnen moeten ze het eerst aan de manager vragen of overleggen, die je overigens nooit mag spreken... Of dan sta je in de winkel is de "manager" er niet, die heeft dan vrij ...

Ook wordt de bal - het probleem - constant terug gegooid naar de 'klant' daar ligt het probleem, toch?!?
Als ik de mail corrispondentie lees (meer dan 23 stuks) valt mij dit als eerste op, met alle goede bedoelingen van verkopers ten spijt!

Bent u niet gebeld door de ??? afdeling? Ooow, ik heb alle mail en uw verhaal door gemaild en zouden contact met u opnemen?! Ik heb tot de dag van vandaag nog nooit iets gehoord... Zelfs niet hoe de 3e ipad inmiddels bevalt... of hoe we u tegemoet kunnen komen met alle gemaakte extra kosten. Dit is echter wel min of meer toegezegd. Het is uiteindelijk maar een gebaar...

Uiteindelijk hebben we besloten nadat ik de winkelier o.a. gewezen heb op mijn rechten als consument dat ook deze 3e ipad retour gaat en ik mijn geld terug krijg. Al was dat niet mijn inzet en geloof ik nog steeds in een ipad, maar niet nu! Dit is voor nu de beste beslissing...

Dit hele ipad debacle heeft mij een hoop geld gekost, in tijd om naar de winkels te rennen, parkeerkosten, ipad hoesjes, dure apps als omnifocus, quickoffice, etc een vodafone abonnement van 1 jaar... en niet te vergeten applecare wat achteraf nergens voor nodig is geweest!

Och, het is maar een ipadje, toch?!?

TIP: het is te overwegen producten als deze en als consument online te kopen, dat geeft je meer rechten en bescherming als kopen op afstand. Hiermee omzeil je mijn inziens ook vaak de discussie achteraf met vaak de bijbehorende arrogante houding.

groet! M
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 2 scherm kapot! joppe iPad algemeen 10 12-10-12 23:50
iPad naar tv-scherm roze iPad algemeen 5 14-08-11 13:05
Onderhoud Ipad Scherm Rockywoman iPad algemeen 4 24-07-10 15:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.