iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPAD3 kopen in china?? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/117334-ipad3-kopen-china.html)

willem81 02-05-12 21:03

iPAD3 kopen in china??
 
Hallo,

Volgende week hoop ik naar China te gaan.(Shanghai)
Als het financieel aantrekkelijk is wil ik daar de iPAD 3 kopen.
Heeft iemand daar ervaring mee, Zit er ook een nederlands menu op?
Ik heb gehoord dat Apple wereldwijd garanties geeft dus als er wat mee zou zijn dat ik er ook in NL mee terug kan.

glaantje 02-05-12 22:35

Je kan in China voor zover ik weet alleen maar de iPad 2 kopen, officieel althans. Die kost daar 361 euro voor het goedkoopste model.

Pimirene 02-05-12 23:00

Mijn zus woont in china, maar de apple producten zijn daar niet significant goedkoper. Z neemt alles uit amerika mee.

Jewcookie 03-05-12 00:35

De Yuan is duur tegenwoordig, het scheelt je 50 euro misschien. En daarnaast zit de iPad boven het bedrag dat je mag invoeren voor elektronica, dus je moet hem aangeven en er waarschijnlijk belasting over betalen of riskeren dat ze je niet snappen als je hem invoert.

Verder is de iPad die je daar koopt ook gewoon in het Nederlands in te stellen en de garantie is ook geen probleem. Verder is het niet aantrekkelijk om er daar 1 te kopen. En als je het toch doet sta je een tijd in de rij aangezien de Apple store's in Shanghai altijd BOMVOL met chinezen staan.

Dutchgio 05-05-12 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jewcookie (Bericht 791850)
De Yuan is duur tegenwoordig, het scheelt je 50 euro misschien. En daarnaast zit de iPad boven het bedrag dat je mag invoeren voor elektronica, dus je moet hem aangeven en er waarschijnlijk belasting over betalen of riskeren dat ze je niet snappen als je hem invoert.

Verder is de iPad die je daar koopt ook gewoon in het Nederlands in te stellen en de garantie is ook geen probleem. Verder is het niet aantrekkelijk om er daar 1 te kopen. En als je het toch doet sta je een tijd in de rij aangezien de Apple store's in Shanghai altijd BOMVOL met chinezen staan.

tot 500 'euro' is invoeren toch gratis?
geen ervaring mee,..

XIII 05-05-12 16:02

Volgens de website van de Douane nog maar 300:

Ik reis vanuit een niet-EU-land naar Nederland

Dutchgio 05-05-12 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 792337)
Volgens de website van de Douane nog maar 300:

Ik reis vanuit een niet-EU-land naar Nederland

zal wel aangepast zijn, in verband met de financiele situatie :)

glaantje 09-05-12 11:29

Daar staat duidelijk dat het nog steeds 430 euro is :)
Normaal verkeer van personen, zoals bij een vakantie, valt niet onder een plezierluchtvaart.

XIII 09-05-12 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 793139)
Daar staat duidelijk dat het nog steeds 430 euro is :)
Normaal verkeer van personen, zoals bij een vakantie, valt niet onder een plezierluchtvaart.

Je hebt gelijk; ik heb de tekst blijkbaar niet goed genoeg gelezen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.