iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad for business (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/117424-ipad-for-business.html)

hlauwers 04-05-12 12:18

iPad for business
 
Hallo,

ik ben op zoek naar informatie hoe de IPAD het best gebruikt wordt voor business doeleinden.

- Specifieke apps die zeker niet vergeten mogen worden
- Specifieke magazines die aan te raden zijn
- Specifieke security
- ...

Ik hoop dat jullie ervaring me kan helpen.

bedankt !

groeten
Hans

XIII 04-05-12 12:20

Misschien moet je eerst specificeren waar het specifiek voor moet zijn?

("business" is een nogal brede term)

hlauwers 04-05-12 12:25

ipads zijn net uitgerold bij ons in de firma

hoofdzakelijk gebruikt door senior management die vrij veel travellen

Momenteel in gebruik : mail&agenda / citrix / vpn / qlikview

Ik ben op zoek naar nieuwe apps die een meerwaarde zouden kunnen betekenen voor onze ipad gebruikers.

duidelijker zo ?

bedankt

XIII 04-05-12 12:28

Kun je iets vertellen over de branche waarin jullie actief zijn en/of over de functies van die senior managers?

hlauwers 04-05-12 12:31

business : Metals / Mining
De senior managers die travelen vertegenwoordigen de volledige business : SD/MM/FI/HR ...

Guest-20180925190238 04-05-12 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hlauwers (Bericht 792115)
business : Metals / Mining
De senior managers die travelen vertegenwoordigen de volledige business : SD/MM/FI/HR ...

Ik ga er maar vanuit dat je met "travelen" reizen bedoelt :rolleyes:

Zoek maar eens in de app store met het zoekbegrip "mining", dan kom je wel wat tegen. Bijvoorbeeld het "Nyrstar Annual Report 2011" dan hebben die "travellers" iets te "readen" tijdens hun "journey".

Ook andere appjes zijn te vinden met dat zoekbegrip zoals Geomining Touch enz...

Beech43 04-05-12 15:39

Discovr Apps is een handige app. Tik mining in en je vindt heel wat.
Discovr

my00 08-05-12 16:47

Wij maken gebruik van o.a. de volgende apps.

Goodreader --> hier kan men alle documenten opzetten welke het hoger mgt. nodig heeft of door wilt lezen als ze op reis zijn. Verder kun je via de cloud of SFTP document op de iPad zetten indien iemand niet op kantoor is. En via de desktop app een directory structuur maken en dan de documenten direct op je iPad zetten. Kun je op de PC/MAC de structuur met documenten neerzetten en de slepen naar de iPad.
Verder kan men in PDF's aantekeningen maken en deze gelijk versturen.

FlightBoard wordt veel gebruikt, kan men de vertrek en aankomst tijden van de vliegtuigen zien.

Verder is natuurlijk het gebruik van de mail en de agenda via de Exchange server erg gemakkelijk.

VPN, wordt bijna niet gebruikt. Zeker niet door het hoger Mgt. Je kunt de iPad opzich zelf al best aardig beveiligen. En door gebruik te maken van een server in de cloud of SFTP, kan men de documenten bij de gebruiker krijgen zonder dat deze in je netwerk hoef in te loggen.

Stuur me anders even een PB, kunnen we het er misschien over de telefoon even over hebben.

Jorusz 08-05-12 21:31

aanvullende vraag:

ik ben op zoek naar een zakelijke Ipad app waarin ik agenda afspraken kan koppelen aan projecten en aan die projecten weer pdf bestanden kan koppelen (waar ik dan ook notities op kan maken). Een soort "alles bij de hand" app dus

my00 08-05-12 21:41

Waarom zou je een agenda afspraak aan een project willen koppelen!!
Of bedoel je dat de afspraak in de agenda een taak wordt in je project planning.
Ik weet niet of zo'n app bestaat trouwens.

gregre 13-05-12 21:45

Jorusz, zulke apps zul je vinden, maar de ongelukken ook. Ik zou ze los v elkaar houden. Tenzij je je systeem in icloud of een private cloud onderbrengt.

Als je op kantoor een windows omgeving hebt dan standaard de 2xclient, de gratis link MWB (snelle vertalingen), afhankelijk of ze in Europa blijven of niet een eenvoudige simcutter voor noodgevallen als r geen Wi-Fi is, apps: Wi-Fi finder; app: NS reisplanner; op het lees scherm de gratis online (fin.ec) kranten: guardian, les echos.fr, nrc, der spiegel. Voor als ze in t betreffende land aankomen (gratis de link): windguru.com. Als ze over office moeten beschikken: in de US kunnen ipad gebruikers voor E 5 p/mnd hierover beschikken. Kan ook via NL maar dat kun je wellicht bij een slimme apple store medewerker informeren. Op LinkedIn heb je daar ook een IPAD groep voor, die met slimme apps komen. Als office niet hoeft, dan de duurste Docs to go nemen voor data opslag. Ik kan zelf blind typen, en vind het virtuele toetsenbord echt een uitvinding (klein kastje, weergave is rood toetsenbord ongeacht welke ondergrond).

Airlines: ik zou standaard de gratis links op hun scherm plaatsten van de meest gebruikte airlines. Als ze iets missen of willen veranderen, is t snel gevonden.

Verder zouden ze geen data mogen opslaan op de IPAD, elke dag alles op icloud wegzetten/voor mijn part stick. De laatste wordt minder snel gestolen dan IPAD.

Weet je, ik zou de senior medewerkers in een klasje op cursus sturen. Duurt een eeuwigheid voordat ze de simpelste dingen weten. Succes.

XIII 13-05-12 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregre (Bericht 794136)
Verder zouden ze geen data mogen opslaan op de IPAD, elke dag alles op icloud wegzetten/voor mijn part stick. De laatste wordt minder snel gestolen dan IPAD.

Afgezien van het feit dat een USB stick standaard niet past op een iPad, verlies je zo'n stick sneller dan een iPad...

gregre 13-05-12 22:39

Dat kun je wel. Niet standaard, maar kan wel. Ik raad je een bezoek aan de nwe apple stre aan. Gat een wereld voor je open.

Ben zelf een zakelijke gebruiker moderator en ik kan je verzekeren, dat apple zo weinig te bieden heeft voor een zakelijke gebruiker. Is zijn doelgroep ook niet. 90 procent vd zakelijke markt weet v ellende niet waar ze op over moeten stappen en de gemiddelde adviseur of verkoper weet half niet waar je het over hebt.

Reis de hele wereld rond, en t blijft behelpen. In elk land leer je weer nieuws. Africa, brasil, pacific.

Ik gebruik 2 tablets, zakelijk. Een android en de ipad. Ik vind ze beide meer voordelen bieden dan een lap top. Hangt ook v.h. gebruik v pakket op je kantoor af welke branche.

Ben een beetje klaar met marketing praat en heb alles de hard way moeten uitvinden. Een zakelijke tablet of echt zakelijke tabs bestaan niet. Is altijd aanmodderateren.

In ieder geval succes. Ik leid mijn eigen medewerkers op, dat helpt.

my00 13-05-12 23:23

@gregre,

Allemaal goede tips. Alleen heeft hij over senior management. En die gaan echt allemaal de dingen welke jij opsomt niet uitvoeren.

Of hij moet met senior management iets anders bedoelen dan dat ik doe.

gregre 13-05-12 23:34

Ik ben dga


Tis laat ik ga na bed :)

Pixie nl 02-11-12 14:40

Hallo, ik zit dus eigenlijk met dezelfde vraag als hr/mevr Lauwers. Bij de afspraken (ipad/iphone) wil ik graag een pdf document toevoegen -bijvoorbeeld een routebeschrijving-. Dit is niet zichtbaar bij de afspraak op de Iphne (vwb Ipad weet ik dit niet, want ik heb er geen maar neem aan van niet). Is daar een app voor misschien of moet ik iets in mijn instellingen aanpassen waardoor die bijlage binnen de afspraak wel zichtbaar wordt?
Alvast dank!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.