//

Wi-Fi naar 3G en Vice Versa

Wi-Fi naar 3G en Vice Versa discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wellicht al een beantwoorde vraag, kan het alleen niet vinden Op mijn iPad heb ik zowel Wi-Fi als 3G, nu is het mijn inziens zo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-05-12, 14:34
Bobby007's schermafbeelding
Bobby007 Bobby007 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 84
Standaard Wi-Fi naar 3G en Vice Versa

Wellicht al een beantwoorde vraag, kan het alleen niet vinden

Op mijn iPad heb ik zowel Wi-Fi als 3G, nu is het mijn inziens zo dat als er geen Wi-Fi signaal meer is dat er dan 'automatisch' overgeschakeld zou moeten worden naar het 3G signaal toch? Ook Vice Versa zal het toch zo zijn dat als er geen 3G signaal meer is of gevonden wordt er gevraagd wordt of er een Wi-Fi verbinding tot stand kan worden gebracht?

Of heb ik het nu gewoon helemaal mis? Of ligt het wellicht aan de router dan wel wireless modem configuratie?

Wie kan mij uitleg in deze verschaffen?
__________________
iPhone 5S 32GB Silver FW:7.1.1
iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB | Vodafone | 2GB Web FW:7.1.1 | Apple TV 3 FW:5.0.2 (4250)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-05-12, 15:18
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

De Wi-Fi verbinding zal altijd eerst gezocht worden. Is die er niet dan gaat het toestel idd over naar mobile verbinding (EDGE of 3G).
Dus er moet wel een Wi-Fi signaal zijn. Anders blijft je toestel op je mobile verbinding verder werken.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 08-05-12, 15:25
Bobby007's schermafbeelding
Bobby007 Bobby007 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
De Wi-Fi verbinding zal altijd eerst gezocht worden. Is die er niet dan gaat het toestel idd over naar mobile verbinding (EDGE of 3G).
Dus er moet wel een Wi-Fi signaal zijn. Anders blijft je toestel op je mobile verbinding verder werken.
Dat is het dus juist, er was GEEN Wi-Fi verbinding (wellicht gelezen gisteren storing UPC internet) maar hij bleef maar naar Wi-Fi zoeken, die er niet was en schakelde niet over naar 3G!
De HTC (android) van mijn vrouw schakelde over op 3G en ook mijn iPhone schakelde automatisch over! Echter mijn iPad niet. Dat moest ik handmatig doen, wat dan wel weer goed werkt.
  #4  
Oud 08-05-12, 15:29
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik merk wel op dat als mijn iphone een Wi-Fi signaal heeft hij het niet snel wil afgeven als hij dient over te schakelen.
Voorbeeld; op de werkvloer hebben we Wi-Fi. Doch als ik me uit de Wi-Fi zone verwijder dan gaat overgaan naar mobile verbinding moeilijk. Alsof hij niet wil afscheid nemen
  #5  
Oud 08-05-12, 16:31
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobby007 Bekijk bericht
Dat is het dus juist, er was GEEN Wi-Fi verbinding (wellicht gelezen gisteren storing UPC internet) maar hij bleef maar naar Wi-Fi zoeken, die er niet was en schakelde niet over naar 3G!
Was het Wi-Fi access point uitgeschakeld? Of was de internetverbinding niet beschikbaar?

Als het access point wel beschikbaar was dan kan het wel zijn dat je iPad de Wi-Fi verbinding in stand houdt ondanks dat er geen internetverbinding is..
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #6  
Oud 08-05-12, 16:52
Bobby007's schermafbeelding
Bobby007 Bobby007 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Was het Wi-Fi access point uitgeschakeld? Of was de internetverbinding niet beschikbaar?

Als het access point wel beschikbaar was dan kan het wel zijn dat je iPad de Wi-Fi verbinding in stand houdt ondanks dat er geen internetverbinding is..
Dat is me duidelijk, als dat zo zou zijn geweest, dan was mijn iPhone toch ook niet over geschakeld naar 3G?

maar ik kan abuis zijn hoor

Laatst gewijzigd door Bobby007; 08-05-12 om 16:53. Reden: toevoeging
  #7  
Oud 08-05-12, 23:42
Macaap's schermafbeelding
Macaap Macaap is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 118
Standaard

Zit een bug volgens mij als je van Wi-Fi naar 3G wil op de iPad. Heb ik ook last van. Op het werk op Wi-Fi bijv. Als ik dan in de auto stap buiten bereik Wi-Fi is er geen verbinding met internet mogelijk. 3G in beeld, maar werkt niet. Na herstart geen probleem. iPhone geen enkel probleem overigens. Net 5.1.1 erop gezet, hopelijk brengt dat verbeteringen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grand Theft Auto III - Vice City MikeHoogvliet iPhone Games 9 04-05-12 18:24
iPhone: Iphone 4 downgraden 4.3.5 naar 4.3.3 alszijnde upgrade van 4.2.1 naar 4.3.3 mislukt beyazz Jailbreak 2 23-08-11 07:06
Windows: music van ipod touch 4g naar computer (minimaal naar biblitheek) NoWayOut iTunes 5 25-07-11 15:05
Hoe met iPhone 4 van FW 4.0 naar FW 4.0.1 zonder naar 4.0.2 te gaan? Jensengels iPhone algemeen 7 17-08-10 17:39
Windows: Foto's van PC naar iPhone: naar camera roll ipv naar photo library? ICB iTunes 0 02-07-10 09:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:21.