iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 2 16 gb Wi-Fi gekocht, maar doet het niet! (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/117985-ipad-2-16-gb-wi-fi-gekocht-maar-doet-niet.html)

ractim 14-05-12 16:14

Ipad 2 16 gb Wi-Fi gekocht, maar doet het niet!
 
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen, mijn dochter heeft een 2e hands ipad 2 16 gb Wi-Fi gekocht via een veiling site. Maar de ipad 2 doet het niet, als ik de oplader aansluit gebeurt er niets. In itunes aangesloten, gebeurt ook helemaal niets. De aan/uit knop gelijk tijdig met de home knop in gedrukt, gebeurt ook helemaal niets. De verkoper geeft niet thuis. Wie oh wie kan en wil ons helpen?
Graag uw reactie.

Mvg. Richard.

colliehome 14-05-12 16:40

Zet hem eens in DFU. Zie wiki

ractim 14-05-12 17:13

Ik krijg hem weer te zien in iTunes,....iTunes zegt dat de iPad in de herstel modus is/staat,...ik moet de iPad herstellen wordt er gemeld....ik klik dan op herstel,...maar krijg op een gegeven moment lang te zien"iPad op herstel voor bereiden",...en dan krijg ik een foutmelding te zien "1604",....dus het lukt me niet...echt jammer!!!

Oh ja, de iPad blijft maar dood tijdens dit proces!!

Guest-20180925190238 14-05-12 17:18

Open op je Mac eens de Terminal en geef het onderstaande commando in:

Code:

cat /etc/hosts
post de resultaten aub. Kijk ook eens ind onderstaande link:

http://support.apple.com/kb/TS3694?v...l_NL#error1604

ractim 14-05-12 17:23

Nu een div. keren geprobeerd, maar krijg constant de foutmelding "1604", ik geef het op.
Maar colliehome bedankt dat je hebt willen helpen.
Respect.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 mei 2012 om 16:26 ----------

tmosha,..bedoelde u dit?

# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost
iMac-van**************

ractim 14-05-12 19:47

krijg nu de melding "1601"

Guest-20180925190238 14-05-12 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ractim (Bericht 794334)
krijg nu de melding "1601"

Het hosts bestand is OK :)

Ook fout 1601 kan gerelateerd zijn aan een USB probleem, net zoals 1604 trouwens.

Maar waar ligt het probleem?
De USB-poorten op de Mac? Dat is eenvoudig te testen door een andere USB-poort te gebruiken.

Het USB-kabeltje? Kan zijn. Probeer eens een ander kabeltje.

Blijft de USB-poort (resp. aansluitingen) in de dock connector van de iPad.

ractim 14-05-12 19:59

Ik heb alle 4 de poorten op de iMac geprobeerd, bij alle 4 deze meldingen.
Ik ga een andere kabeltje aansluiten, kijken of dat het is.
Weer veel dank voor u reactie.
Ik laat het wel weten of dat kabeltje iets uit gemaakt heeft!

Beech43 14-05-12 20:12

Het kan ook zijn dat de connector van de iPad vies. Ziehier: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...r-gekomen.html

ractim 14-05-12 20:20

Ik heb nu van alles geprobeerd maar niets werkt, ik snap het niet, itunes herkent de ipad wanneer hij in de DFU mode komt, dan werkt de usb poort toch?....of werkt dat zo niet?
Echt jammer, kat in de zak noemt men dit geloof ik,...ik balen en dochter huilen, het is niet anders.
Iedereen die zijn hulp heeft aangeboden bedankt, ook namens mijn dochter.

Guest-20180925190238 14-05-12 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ractim (Bericht 794341)
Ik heb nu van alles geprobeerd maar niets werkt, ik snap het niet, itunes herkent de ipad wanneer hij in de DFU mode komt, dan werkt de usb poort toch?....of werkt dat zo niet?

Interessant :) In DFU-mode draait de microkernel en wordt de USB poort op de dock connector niet gebruikt. Er wordt dan gebruik gemaakt van de seriële poort op de dock connector (Pin 12 = TxD en Pin 13 = RxD).

Als je niet de allerlaatste versie van iTunes gebruikt dan installeer die nu. De USB Mobile Device drivers worden dan opnieuw geïnstalleerd. Als het dan nog niet werkt dan is het toch een probleem met de USB-poort op de iPad cq. dock connector vermoed ik.

Beech43 14-05-12 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ractim (Bericht 794282)
Hallo allemaal,

Maar de ipad 2 doet het niet, als ik de oplader aansluit gebeurt er niets. In itunes aangesloten, gebeurt ook helemaal niets. De aan/uit knop gelijk tijdig met de home knop in .....

Mvg. Richard.

Maar is de iPad wel opgeladen ? Is de oplader voor de iPad ?

knijn 14-05-12 21:46

Hmm... Het probleem zou eventueel bij de usb van de imac kunnen liggen..
Probeer voor de zekerheid eens het volgende:
- Zet de imac uit.
- Sluit de ipad aan.
- Houd voordat u de imac aan zet "cmd + s" ingedrukt.
- Laat de ipad een minuut of 10 zo aan de imac hangen.

Nu draait de mac in single user mode. Als de ipad hierop reageert is de kans vrij groot dat er iets mis is in het OS.
Het is misschien wat ver gezocht maarja, je weet maar nooit!

EDIT:
Probeer ook eens de ipad aan een andere computer te hangen of via het stopcontact met de bijgeleverde stekker. Mits u deze heeft natuurlijk!

Knijn

ractim 14-05-12 22:31

Goedenavond mensen,

Ben de laatste 2 uur bij iemand anders geweest, ook met een imac, IOS en iTunes allebei de laatste versies.
Ook hier met 2 verschillende kabeltjes, dus nu 4 in totaal gebruikt, geprobeerd de iPad werkend te krijgen.
Hier krijg ik gelijk na het uitpakken van 5.1.1 software gelijk de volgende melding;
"De Ipad kan niet worden hersteld" This device isn't eligible for the requested build.

Bij mij thuis kwam ik dus ietjes verder, en kreeg dus de meldingen 1601 of 1604.
Ik weet niet of dat belangrijk is om te melden, maar op de iPad zat een jailbreak, de verkoper melde dit nog.

Beech43 14-05-12 23:05

Dat komt door de hosts file, die controleert je iPad bij Apple en ziet dat er een jailbreak op staat en stopt met updaten. Om dit op te lossen doe je het volgende:
• Open Terminal
• Typ: sudo nano /etc/hosts
• Voer je beheerderswachtwoord in
• In het bestand dat geopend wordt zoek je naar de regel waar “gs.apple.com” in staat, waarschijnlijk iets in de richting van “74.208.10.249 gs.apple.com”
• Aan het begin van deze regel zet je een hekje (#), dat schakelt deze regel uit.
• Druk op de toetscombinatie Ctrl+X (afsluiten) en dan op Y (opslaan) vervolgd door Enter (bestandsnaam bevestigen)

Bron: Softwareupdate: iOS 4.3.3 | Appletips

ractim 14-05-12 23:13

Hallo Beech43,

Dank voor uw reactie,...sorry maar ik ben niet zo technisch, ik ga dus doen wat u hierboven geschreven hebt.
Moet ik intussen of voordat ik dit ga doen de ipad verbonden hebben met de iMac en iTunes hebben opgestart, of zeg ik nu iets verkeerds?
Of sluit ik de ipad pas later op de iMac aan, en dan ook later pas iTunes opstarten?
Ik hoor graag van u.

MVg Richard.

XIII 14-05-12 23:13

Je host file controleert niets bij Apple...

Je kunt hiermee wel de koppeling van domeinnaam naar IP adres aanpassen (DNS omzeilen). Deze "tip" leidt gs.apple.com om naar de Cydia server. Dat heeft alleen zin als je een firmware wil installeren die Apple niet meer signeert.

Ook klopt het niet dat Apple een installatie afbreekt als er een jailbreak op je device staat (net nog gedaan).

Beech43 14-05-12 23:13

Kijk ook hier naar:
Fix “This device isn’t eligible for the requested build” Error in iTunes When Updating iOS

http://ipadhelp.com/ipad-help/ipad-i...quested-build/

Guest-20180925190238 14-05-12 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ractim (Bericht 794377)
Ook hier met 2 verschillende kabeltjes, dus nu 4 in totaal gebruikt, geprobeerd de iPad werkend te krijgen.
Hier krijg ik gelijk na het uitpakken van 5.1.1 software gelijk de volgende melding;
"De Ipad kan niet worden hersteld" This device isn't eligible for the requested build.

Ik denk dat een USB-probleem nu wel uitgesloten is :)

Citaat:

This device isn't eligible for the requested build.
Dat betekent dat de verkeerde firmware (ipsw) gebruikt werd. Er zijn twee iPad 2, de iPad 2 en de iPad 2,4 met elk hun eigen firmware.

Download van onderstaande link de juiste firmware (ik weet niet welk model je hebt maar je kan beide firmware versies eens proberen):

iOS Firmware

Zet de iPad in DFU-mode en kies in iTunes "Herstel" met de ALT-toets ingedrukt. Je kan nu het gedownloade ipsw bestand kiezen.

PS:
Dat de iPad een jailbreak had is geen probleem zolang niemand geprobeerd heeft om een On-The-Air update te doen vanaf de iPad.

Beech43 14-05-12 23:15

De hulp van Timosha is waarschijnlijk beter dan die van mij. Ik heb met dit probleem geen ervaring, maar kan wel goed zoeken.
Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:10.