iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad aan laten staan. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/119514-ipad-laten-staan.html)

107552 02-06-12 17:27

iPad aan laten staan.
 
Hallo mede Apple fans,

Mijn vader zegt altijd als ik mijn iPad gebruikt heb dat ik hem uit moet zetten en dat hij dat langer mee gaat. Is dat ook zo?
Dat als je hem steeds weer uit zet een aan zet is dat beter voor het leven van de iPad:confused: Of kan ik hem gewoon elke keer aan laten staan en zeggen dat hij helemaal niet gelijk heeft. Een ding weet ik wel, hij heeft voor Apple Macintosh gewerkt en ook voor HP, dus hij weet er wel wat van.

Groetjes.:)

Guest-20180925190238 02-06-12 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 107552 (Bericht 799432)

Mijn vader zegt altijd als ik mijn iPad gebruikt heb dat ik hem uit moet zetten en dat hij dat langer mee gaat. Is dat ook zo?

In een iPad zitten geen bewegende delen, dus het maakt niet veel uit of je hem uitzet of in de slaapstand zet.

debroei 02-06-12 18:12

Ik zet hem zelden helemaal uit, dat is juist het gemak van de iPad.
Als ik hem 4 x per avond aan en uit moet zetten ,schiet niet erg op.
M'n pc laat ik soms ook gewoon aan staan. Als hij daardoor minder lang mee gaat, jammer heb ik in ieder geval mijn gemak er van gehad.
Verder zal hij eerder aan vervangen toe zijn doordat hij inmiddels achterhaald begint te raken dan dat hij echt op is van hete gebruik.

mrboolean 02-06-12 21:44

Het gemak van een iPad is inderdaad dat die direct beschikbaar is, omdat je hem niet continu aan en uit hoeft te zetten, maar gewoon in standby kan laten.

In theorie is wat je vader zegt iets beter voor je iPad omdat je batterij in uit stand niet wordt belast en dus langer mee kan gaan. Als je dus de iPad weinig gebruikt of een lange tijd laat liggen kan het beter zijn om hem helemaal uit te zetten. Maar als je hem regelmatig gebruikt is het alleen hinderlijk en niet de moeite waard. Aan en uit zetten kost immers ook extra batterij energie. Als alternatief zou je ook de airplane mode aan kunnen zetten in sleep mode. Dat laat de batterij ook iets langer meegaan.

107552 02-06-12 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 799476)
Het gemak van een iPad is inderdaad dat die direct beschikbaar is, omdat je hem niet continu aan en uit hoeft te zetten, maar gewoon in standby kan laten.

In theorie is wat je vader zegt iets beter voor je iPad omdat je batterij in uit stand niet wordt belast en dus langer mee kan gaan. Als je dus de iPad weinig gebruikt of een lange tijd laat liggen kan het beter zijn om hem helemaal uit te zetten. Maar als je hem regelmatig gebruikt is het alleen hinderlijk en niet de moeite waard. Aan en uit zetten kost immers ook extra batterij energie. Als alternatief zou je ook de airplane mode aan kunnen zetten in sleep mode. Dat laat de batterij ook iets langer meegaan.

en hoe doe je dat?

Beech43 02-06-12 22:07

Bij Instellingen, bovenaan.

jap74 04-06-12 10:57

Vaders zeggen zo veel (ik ben er zelf ook een). Mijn iPad staat altijd aan. Hij wordt er niet slechter van.

Je moet hem zo nu en dan eens uitzetten en opnieuw opstarten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.