iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Email probleempje ?! (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/119597-email-probleempje.html)

trick94f 04-06-12 10:08

Email probleempje ?!
 
Als ik een foto (of foto's!) verstuur via Mail - rechtsstreeks vanuit een album OF via 'kopieren' - verschijnt de tekst ONDER de foto('s) NIET in de Mail-body maar als een txt-attachment, als ik de email in (Windows) Outlook ontvang !!! Is dit normaal of is dit een bug in de 5.1.1 ???

Ipad3, 64GB, IOS511

Guest-20180925190238 04-06-12 10:15

Dat is geen bug in iOS 5.1.1. Dat ligt aan de manier hoe Outlook met mail attachments omgaat.

Met andere e-mail clients zoals Apple Mail (en ik meen ook Thunderbird) heb je dat "probleem" niet.

trick94f 04-06-12 10:30

Timosho,

bedankt voor je reactie.

Echter weet ik niet van te voren welke email-client de ontvanger heeft; erger nog, mijn zakelijke klanten gebruiken overwegend Outlook i.c.m. Exchange server. Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem (andere email-client op de iPad bijv.), zodat ik (en ook andere relaties die met Apple werken !!) niet alle attachments ACHTER de tekst hoeven te plaatsen. Er onstaan nogal vaak misverstanden omdat VEEL tekst op deze manier helemaal niet gelezen wordt !!!

Omdat dit 'probleem' al sinds lange tijd bestaat, en Apple en MS elkaar hier wederzijds schuldig bevinden, verwacht ik niet snel een structurele oplossing :(

Guest-20180925190238 04-06-12 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trick94f (Bericht 799815)
Omdat dit 'probleem' al sinds lange tijd bestaat, en Apple en MS elkaar hier wederzijds schuldig bevinden, verwacht ik niet snel een structurele oplossing :(

In Apple Mail op de Mac is er al lang een "structurele oplossing" door "Send attachments Windows friendly" aan te vinken.

Op de iDevices is die "structurele oplossing" (nog) niet aanwezig. Kijk eens naar alternatieve e-mail clients in de App Store.

Succes verder.

trick94f 04-06-12 10:39

Hopen dan dat dit 'vinkje' snel overvliegt naar de iPad/iPhone ;)
Is er geen emailclient dit dit probleem omzeilt ?

Beech43 04-06-12 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trick94f (Bericht 799808)
Als ik een foto (of foto's!) verstuur via Mail - rechtsstreeks vanuit een album OF via 'kopieren' - verschijnt de tekst ONDER de foto('s) NIET in de Mail-body maar als een txt-attachment, als ik de email in (Windows) Outlook ontvang !!! Is dit normaal of is dit een bug in de 5.1.1 ???

Ipad3, 64GB, IOS511

Als ik een foto verstuur vanuit een album ("deel") op mijn iPad en de tekst type boven de foto, blijft deze daar staan, ongeacht met welk account ik de mail verstuur en als ik deze stuur naar mijn exchange-account. Ik zal eens op mijn Windows computer kijken.

En dat heb ik gedaan: in Outlook 2003 op mijn 8 jaar oude Windows XP computer wordt de mail als volgt weergegeven: tekst op de normale plaats, foto als attachment.

Dus.....?

trick94f 04-06-12 13:09

Hallo Beech43,

Bedankt voor je reactie!

Het gaat om de tekst ONDER de foto('s): het is niet gezellig communiceren met klanten als je alle tekst die AUTOMATISCH onder de foto's komt, zoals de signature, iedere keer boven de foto's moet gaan plakken !!!

Workarounds zijn er altijd, maar het gaat hier - dus - om een oplossing;)

Beech43 04-06-12 15:40

Zet in de signature eens: "wie dit leest krijgt een sigaar":)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.