//

gestolen iPad2 wifi terug vinden

gestolen iPad2 wifi terug vinden discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Vanmorgen is de iPad van mijn moeder uit haar auto gestolen. Het gaat om een witte iPad2 Wifi 16 gb model. Ik probeer deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-06-12, 11:46
gbosch gbosch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard gestolen iPad2 Wi-Fi terug vinden

Hallo,

Vanmorgen is de iPad van mijn moeder uit haar auto gestolen. Het gaat om een witte iPad2 Wi-Fi 16 gb model.

Ik probeer deze nu al een uur te lokaliseren via "find my iPhone" hij is nog steeds offline. Er zit een toeganscode op de iPad.
Ik vraag me af wanneer icloud de iPad wel ziet. Want staat hij dan nu uit? Of staat hij op offline omdat hij geen internet verbinding heeft.

Hoe zou hij dan ooit op Wi-Fi komen zonder de toegangscode. Dan vindt je de iPad dus nooit terug!?

Wie weet raad!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-06-12, 13:00
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Code:
Voorwaarde is wel dat je verloren toestel een actieve internetverbinding heeft op het moment dat je het wil opsporen.

 Nu hebben veel iPhone-gebruikers wel een mobiel data-abonnement maar als je je Wi-Fi-only iPad of iPod Touch kwijt bent, moet die zich al in de buurt van een open Wi-Fi-netwerk bevinden en automatisch verbinding maken om Find My iPhone te kunnen gebruiken.
aangezien de ipad(in je profiel) Wi-Fi only is, en je ipad beveiligt, kun je je ipad nu niet opsporen, omdat er perse een internetverbinding nodig is...
dus dan zou diegene met de ipad bij een Wi-Fi punt moeten komen die jij standaard gebruikte, of, een netwerk zonder wachtwoord bij bijvoorbeeld de mac ofzo...
dus ik zou zoveel mogelijk kijken of je ipad misschjien ''online'' is...
  #3  
Oud 06-06-12, 13:11
gbosch gbosch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

ai dus de kans is heel groot dat ze hem leeg halen en doorverkopen... vind ik hem nooit weer.
  #4  
Oud 06-06-12, 13:36
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Een iPad met Wi-Fi zal alleen verbinding maken met een Wi-Fi netwerk als het een bekend netwerk is. Dus de kans dat je iPad nog online gaat voordat ze hem herstellen is niet erg groot.

Als het een 'domme' dief was en je iPad was niet beveiligd was er nog een kleine kans dat hij hem zomaar zou gebruiken. Maar zelfs dan nog wordt lokaliseren moeilijk omdat je iPad geen GPS heeft voor een precieze positionering.
  #5  
Oud 06-06-12, 13:46
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Een iPad met Wi-Fi zal alleen verbinding maken met een Wi-Fi netwerk als het een bekend netwerk is. Dus de kans dat je iPad nog online gaat voordat ze hem herstellen is niet erg groot.

Als het een 'domme' dief was en je iPad was niet beveiligd was er nog een kleine kans dat hij hem zomaar zou gebruiken. Maar zelfs dan nog wordt lokaliseren moeilijk omdat je iPad geen GPS heeft voor een precieze positionering.

om je in de dief te verplaatsen, het eerste wat je wil is die code eraf..
waarschijnlijk een hard reset ofzo uitvoeren, en daarna niet meer synchroniseren met icloud, eerst offline blijven en instellen als nieuwe ipad, en dan ben je hem echt kwijt....
  #6  
Oud 06-06-12, 16:10
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Volgens mij kun je wel instellen dat je een bericht krijgt zodra je iPad weer online is. Dat zou ik sowieso doen.

En voor de rest: naar de politie, aangifte doen en de verzekeraar bellen.
  #7  
Oud 06-06-12, 17:36
gbosch gbosch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

hmmm zie het somber in met die iPad... Helaas.

Bedankt voor alle reacties!
  #8  
Oud 12-06-12, 15:28
LenB LenB is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Een iPad met Wi-Fi zal alleen verbinding maken met een Wi-Fi netwerk als het een bekend netwerk is. Dus de kans dat je iPad nog online gaat voordat ze hem herstellen is niet erg groot.

Als het een 'domme' dief was en je iPad was niet beveiligd was er nog een kleine kans dat hij hem zomaar zou gebruiken. Maar zelfs dan nog wordt lokaliseren moeilijk omdat je iPad geen GPS heeft voor een precieze positionering.
Hij haalt de locatie op waar de access point op is aangesloten ^^. Het is niet zo nauwkeurig als een GPS verbinding, maar wel nauwkeurig genoeg om een adres op te sporen.

OT: Ik denk dat het een nieuwe kopen wordt En laat het een wijze les voor je moeder zijn.... geen waardevolle producten in de auto laten liggen. Hopelijk kan je wat met je verzekering uithalen, zijn er sporen van inbraak? En heb je er een foto van gemaakt? Als je dat hebt, heb je een grote kans dat je geld ervoor terug krijgt.

LB

Laatst gewijzigd door LenB; 12-06-12 om 15:29. Reden: Gisteren laat geworden... amper concentratie voor spelling ;-)
  #9  
Oud 15-06-12, 13:57
talin talin is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 4
Standaard

maar is het niet verstandig om het unieke ipad nummer op te geven bij politie en dus ook bij apple.

dan staat deze tenminste geregistreerd, wil de dief deze zelf aanbieden bij een reparatie centre dan wel bij Apple zelf heb je iets van een kans dat er bij Apple een melding naar boven komt dat dit nummer als gestolen staat geregistreerd.
  #10  
Oud 15-06-12, 17:52
fabiannmb fabiannmb is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door talin Bekijk bericht
maar is het niet verstandig om het unieke ipad nummer op te geven bij politie en dus ook bij apple.

dan staat deze tenminste geregistreerd, wil de dief deze zelf aanbieden bij een reparatie centre dan wel bij Apple zelf heb je iets van een kans dat er bij Apple een melding naar boven komt dat dit nummer als gestolen staat geregistreerd.
Volgens mij zelfs als jij t serienummer opgeeft als gestolen bij apple heb je kans dat als de dieven de ipad hebben gereset en ze willen hem weer registreren, er bij apple een melding binnenkomt en dat ze kunnen zien waar die is.
  #11  
Oud 09-02-14, 21:34
suushartjeaad suushartjeaad is offline
• iOS 4.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard I-pad gestolen alleen Wi-Fi

Hallo mijn
I-pad is gestolen ik had de app geactiveerd met zoek Ipad op mijn I-Phone, maar helaas staat deze op offline. Maar nu krijg ik tot mijn verbazing onderstaande email met de volgende tekst:

Beste S Uw Apple ID (hotmail.com) is gebruikt om in te loggen op FaceTime en iMessage op een iPad 2 genaamd 'iPad van S'. Als u recentelijk geen iPad met uw Apple ID hebt gekoppeld, dan moet u het wachtwoord voor uw Apple ID wijzigen. Lees meer. Apple Support
Dit betekent toch dat er iemand met mijn I-pad verbinding heef gemaakt met facetime? Want hij staat geregistreerd met dit emailadres.

Kan iemand mij helpen? Ik hoop dat de I-pad alsnog is terug te traceren.

Laatst gewijzigd door suushartjeaad; 09-02-14 om 21:46.
  #12  
Oud 09-02-14, 21:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Verwijder dat mail adres. Als de dief meeleest heeft hij/zij al de helft van het Apple ID.

Probeer om de iPad te vinden met www.icloud.com. Eventueel kan je iPad ook op afstand wissen.
  #13  
Oud 09-02-14, 21:43
suushartjeaad suushartjeaad is offline
• iOS 4.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard

ja denk je? Moet ik dan een heel nieuw emailaders aanmaken?
maar kan ij nog te traceren zijn denk je?
  #14  
Oud 09-02-14, 21:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suushartjeaad Bekijk bericht
ja denk je? Moet ik dan een heel nieuw emailaders aanmaken?
Verwijder dat mail adres uit jouw vorig bericht. Klik op de knop "Edit" om het bericht aan te passen.
  #15  
Oud 09-02-14, 21:47
suushartjeaad suushartjeaad is offline
• iOS 4.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard

oke dankje dit heb ik gedaan dankjewel voor je attentie, maar ik hoef nu toch geen nieuw emailadres aan te maken daar ben ik dan flink druk mee gezien daar alle contacten en folders in staan.
  #16  
Oud 09-02-14, 21:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet geen nieuw Apple ID aanmaken. Probeer nu maar de iPad te vinden in www.icloud.com
  #17  
Oud 09-02-14, 21:54
suushartjeaad suushartjeaad is offline
• iOS 4.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard

oke dankje wel. Kan deze persoon wel dingen kopen dan op mijn account of dat niet? ik heb mijn ww in ieder geval al aangepast.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 februari 2014 om 20:56 ----------

ik kan de i-pad niet vinden via deze website. Er staat alleen zoek mijn i-Phone. klopt dat of doe ik weer iets doms?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 februari 2014 om 20:56 ----------

de i-pad staat weer offline helaas dan kan ik er niks mee toch?
  #18  
Oud 09-02-14, 21:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je het wachtwoord van het Apple ID hebt aangepast zal de dief niets kunnen kopen met Apple ID.

Als je de iPad niet kan traceren kan je nog altijd de iPad op afstand wissen. Zodra de iPad online gaat wordt hij dan gewist. Dan wordt de iPad onbruikbaar voor de dief.
  #19  
Oud 10-02-14, 20:12
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Als ze de mijne pikken ga ik er vanuit dat ik hem nooit meer terug zie. Het eerste wat ik doe is dat ding wissen van op afstand. Als ze hem dan al hebben, wil ik het hen niet te makkelijk maken.
Reageren

Labels
gestolen, icloud, ipad vinden



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe een gestolen Ipad2 lokaliseren? crisiz84 iPad algemeen 11 05-04-13 15:20
Paswoorden terug vinden Elidb iPhone algemeen 0 09-08-11 00:39
Gestolen iPhone plots terug Roel_ iPhone algemeen 6 11-03-10 12:07
summerbord iphone terug vinden vectorke Jailbreak apps en thema's 7 27-02-09 23:31
Verwijderde bestandjes terug vinden? Phille023 Archief 1 17-09-08 16:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.