//

Geen beeld meer op iPad 1, wat te doen?

Geen beeld meer op iPad 1, wat te doen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds gisterenavond krijgen we ineens geen beeld meer op onze iPad 1. Af en toe zien we een halve seconde iets op het beeld flitsen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-06-12, 20:51
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard Geen beeld meer op iPad 1, wat te doen?

Sinds gisterenavond krijgen we ineens geen beeld meer op onze iPad 1. Af en toe zien we een halve seconde iets op het beeld flitsen en soms kunnen we het schuifje voor uitzetten nog net bedienen maar verder zien we niets meer. De achtergrondverlichting brand nog wel. Inmiddels heel wat speurwerk gedaan en van alles geprobeerd. Zo heb ik 3 keer opnieuw de IOS 5.1.1 er op gezet via zowel de recovery mode als de DFU mode. iTunes herkent de iPad nog wel gewoon en doet alsof er niets mis is. Ook volledig opladen en tig harde resets hebben niets geholpen. Heeft iemand goede raad? Of kunnen we hem beter ter reparatie wegbrengen?

Bedankt voor de reacties, Ceesos

Laatst gewijzigd door wouter1981; 11-06-12 om 22:47. Reden: html code verwijderd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-06-12, 20:58
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik denk dat ie toe is aan reparatie.
  #3  
Oud 11-06-12, 22:48
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Het lijkt mij een hardwarematig probleem wat reparatie behoeft. Je hebt na het herstellen gekozen voor instellen als nieuwe iPad?
Zo ja, dan zou ik er mee terug gaan naar de winkel waar je de iPad gekocht hebt.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 11-06-12, 23:26
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard

Bedankt voor de reacties,

Ik heb niet gekozen voor herstellen als nieuwe iPad. Ik was bang dat ik dan alles kwijt was. Zal ik dat eerst nog een keer proberen?

De iPad1 is inmiddels volledig uit de garantie. Dus als het niet lukt met het herstellen waar kan ik dan het beste heen gaan? Naar een iCentre?
  #5  
Oud 11-06-12, 23:32
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Hier misschien ?
iPad 1 reparatie - iPhone-Eindhoven reparatie. Ook voor iPod & iPad.
  #6  
Oud 12-06-12, 00:09
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard

Ik zal hem morgen nog een keer herstellen als nieuwe iPad. Maar moet dat bij IOS 5.1.1 ook nog steeds uit de recovery mode of de DFU mode? Als ik in iTunes "iPad van gebruiker" kies dan kan ik bij "overzicht" "versie" ook gewoon op de hestel knop drukken.
  #7  
Oud 12-06-12, 00:54
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Herstel iPad: iPad: bijwerken of herstellen lukt niet
  #8  
Oud 13-06-12, 00:08
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard

Vandaag nog 2 keer een herstel gedaan als nieuwe iPad. De eerste keer direct vanuit iTunes, de 2e keer in de DFU mode. Beide keren helaas zonder resultaat. De symptomen blijven hetzelfde. Morgen dus maar even bij de iCentre langs.
  #9  
Oud 13-06-12, 09:43
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ceesos Bekijk bericht
De iPad1 is inmiddels volledig uit de garantie. Dus als het niet lukt met het herstellen waar kan ik dan het beste heen gaan? Naar een iCentre?
Je hebt natuurlijk nog gewoon 'garantie'. Lees deze artikelen eerst even:

Apple voegt Nederlandse garantievoorwaarden toe aan website - iPhoneclub.nl

Uw rechten bij een product dat niet goed (ondeugdelijk) is | ConsuWijzer
  #10  
Oud 13-06-12, 11:33
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard

Helaas hebben we onze iPad overgenomen van iemand die hem in de VS had gekocht. We hebben er wel de originele aankoopbon bij. Het zal dus een lastige zaak worden om ons op enig consumentenrecht te beroepen.
  #11  
Oud 13-06-12, 14:17
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Inderdaad. Ik nam aan dat je m gekocht had bij iCentre...
  #12  
Oud 13-06-12, 14:27
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard

De reden dat we bij een iCentre langs gaan is omdat zij er direct naar kunnen kijken. Als het maar een kleine reparatie is kunnen we er op wachten. Anders moeten we hem eerst ergens naar toe opsturen en dan zijn we hem veel langer kwijt. Hopelijk valt het allemaal mee. Bij een Windows computer kun je gewoon zelf kijken of er niet iets los zit (videokaart bijvoorbeeld) maar met een iPad gaat dat helaas niet.
  #13  
Oud 13-06-12, 14:32
bboygate bboygate is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard zelfde probleem

zelfde probleem hier

echt totaal geen beeld maar je hoort geluid als hem oplaad en op itunes aansluit.

nu ben ik hem aan het restoren om te kijken of dat ding op touchscreen ook nog reageert.

had jij al antwoord waar het aan kon liggen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 juni 2012 om 13:48 ----------

gerestored en ik ging swipen(ZWART BEELD) en hij reageerde erop dus touch werkt wel.

even verder zoeken op het net.

en het is vandaag pas gebeurd uit het niets..
  #14  
Oud 13-06-12, 18:50
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard

Hoi Bboygate (en de anderen), Het lijkt bij jou exact hetzelfde probleem als dat van ons. Ook die van ons reageerde op swipen maar verder zagen we alleen af en toe een flits van het beeld.

We zijn net terug van de iCentre. We werden vriendelijk geholpen zowel in de winkel als bij de technische dienst. De front desk medewerker van de technische dienst duwde een paar keer flink op het scherm en ineens sprong het scherm weer aan. Hij doet het sindsdien weer als vanouds. Volgens deze medewerken zat er een connector onder de glasplaat los. Door dat duwen zit die nu weer vast maar hij weet niet voor hoe lang. Kan een dag zijn maar ook jaren. Hij heeft ons geleerd hoe we moeten duwen als we het weer krijgen.

Reparatie van het probleem heeft volgens hem weinig zin. De glasplaat zit erg vast verlijmd en als je die losmaakt gaat er 9 van de 10 keer van alles stuk. Als ze hem opsturen naar Applle krijgen we een nieuwe met zo'n 100 Euro korting. Ze beginnen er niet eens aan.

We moeten nog bedenken wat we met de iPad gaan doen. Hopelijk zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met dit probleem. Voordat we alles weer opnieuw gaan instellen willen we graag weten (als dat kan) hoe lang de ipad nog mee kan.
  #15  
Oud 13-06-12, 19:29
bboygate bboygate is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard

Hmm.. Weet jij dan waar je precies moet drukken? Onder of boven? Links of rechts? Want ik ben ook wel benieuwd ofdat bij mij ook gaat helpen. Zelf heb ik hem al open gehaald en niks geconstateerd. Alle kabels er weer goed in gedrukt dus ben wel benieuwd.

Alvast bedankt!
  #16  
Oud 13-06-12, 20:08
Ceesos Ceesos is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 8
Standaard

Vanaf de home knop zo'n 6 Cm naar boven. Dan met 2 vingers hard op de glasplaat drukken. Deze vingers ongeveer 8 Cm uit elkaar. Aan de achterkant tegendrukken maar daar de vingers dichter bij elkaar zodat er een soort kruis ontstaat.

Succes en ik ben benieuwd of het je lukt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat te doen met een ipad????? Crazydriver Chat en geruchten 1 30-07-11 21:36
iPad 2 & AppleTV 2: Wat te doen? iGeorge iPad algemeen 2 13-07-11 18:02
iPad in Amerika gekocht - wat te doen? TuurDS iPad algemeen 6 04-11-10 10:26
toegangscode vergeten, kan niks meer doen, wat nu? chanell Archief 1 06-12-09 14:23
steeds code/tekst in beeld kan verder niets meer doen iPanther Archief 1 14-07-08 19:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.