//

Ipad/Airprint en (Sitecom) router

Ipad/Airprint en (Sitecom) router discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen, ik heb een apart probleem. Heb een Ipad 2, werkt perfect met Airplay etc naar mijn server. Heb ook een HP Photosmart 5510 Wireless ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-06-12, 19:07
royv1981 royv1981 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 13
Standaard Ipad/Airprint en (Sitecom) router

Mensen,

ik heb een apart probleem.
Heb een Ipad 2, werkt perfect met Airplay etc naar mijn server.

Heb ook een HP Photosmart 5510 Wireless printer en als ik probeer met het ipad te printen/scannen via de HP software, dan vind hij de printer niet.

Heb alles al doorgelopen wat het probleem kan zijn, maar ik heb het gevoel dat het aan de router ligt.

Als je namelijk zoekt op google naar Airprint en Sitecom, zie je heel veel problemen (heeft blijkbaar iets te maken met Bonjour).

Dus nu is mijn vraag, is dit een bekend probleem en zo ja, welke routers werken wel goed (weet dat Airport Extreme goed werkt, maar die vind ik echt te prijzig)..

Alvast bedankt voor de reactie.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-12, 19:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door royv1981 Bekijk bericht
ik heb een apart probleem.
Heb een Ipad 2, werkt perfect met Airplay etc naar mijn server.

Als je namelijk zoekt op google naar Airprint en Sitecom, zie je heel veel problemen (heeft blijkbaar iets te maken met Bonjour).
AirPlay gebruikt het UDP (User Datagram Protocol) en dat wordt door alle routers ondersteund omdat het onderdeel is van de TCP/IP protocol suite.

AirPrint gebruikt mDNSResponder aka Bonjour en dat wordt door sommige goedkope routertjes (om onbegrijpelijke redenen) niet ondersteund. Dat betekent dat je met dat Sitecom dingetje ook nooit een Mac of een Linux computer zal kunnen gebruiken.
  #3  
Oud 16-06-12, 19:15
royv1981 royv1981 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
AirPlay gebruikt het UDP (User Datagram Protocol) en dat wordt door alle routers ondersteund omdat het onderdeel is van de TCP/IP protocol suite.

AirPrint gebruikt mDNSResponder aka Bonjour en dat wordt door sommige goedkope routertjes (om onbegrijpelijke redenen) niet ondersteund. Dat betekent dat je met dat Sitecom dingetje ook nooit een Mac of een Linux computer zal kunnen gebruiken.
Dank je wel voor je snelle reactie..

weet jij toevallig voorbeelden van routers die het wel ondersteunen en niet zo heel duur zijn zoals de Airport extreme?
  #4  
Oud 16-06-12, 19:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door royv1981 Bekijk bericht
weet jij toevallig voorbeelden van routers die het wel ondersteunen en niet zo heel duur zijn zoals de Airport extreme?
In principe ondersteunt elke goede router mDNSResponder omdat het een algemeen aanvaarde standaard is. Voor zover ik weet ondersteunen de Cisco/Linksys en Netgear routers dit protocol ook, maar dat zijn ook niet bepaald de goedkoopste.
  #5  
Oud 18-06-12, 20:17
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Wij hadden ook een Sitecom router gekocht-weet even het type niet meer- en laat dit nou net degene zijn die het Bonjour protocol niet ondersteund. Ik heb zelfs nog contact gehad met Sitecom maar een update zat er volgens hun niet echt in. Toen maar overstag gegaan......en een Airport-extreme gekocht.😄 Zeker niet goedkoop maar alles werkt draadloos en zonder problemen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Router Sitecom 300N Wireless Slechte verbinding niekwonnink iPhone algemeen 1 22-02-12 01:12
Geen Wi-Fi toegang op router 300N Sitecom FreddieQ Wi-Fi 4 08-06-11 17:53
SPOED!! Ipad 1 ontvangt geen email na verbinden met een sitecom router jada5 iPad algemeen 6 10-05-11 10:20
sitecom 300n wireless router brummy iPhone algemeen 16 02-06-10 21:36
iphone 3g werkt niet op Sitecom router, iPad werkt wel?? hans-wouter iPad algemeen 11 04-05-10 14:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.