//

Internet op iPad traag?

Internet op iPad traag? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe ipad. Nu vind ik de snelheid van het internet nogal tegenvallen en ook het downloaden van apps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-08-12, 18:49
Jalumi Jalumi is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 11
Standaard Internet op iPad traag?

Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe ipad. Nu vind ik de snelheid van het internet nogal tegenvallen en ook het downloaden van apps gaat tergend langzaam. Hebben jullie dezelfde ervaringen of iets aan te doen. Ik heb internet 60 mb van UPC en wireless via de laptop loopt prima, ook via de mobiele telefoon gaat het een stuk sneller.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-12, 23:04
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Probeer eens een speedtest. Er zijn wel een paar apps te vinden in de AppStore.
Ik heb ook 60 Mb/s en mijn speedtest app geeft 25 Mb/s aan.
Stuur jezelf eens een mail met een flinke bijlage (foto of grote pdf) en ga na hoe lang het duurt voordat deze gedownload is op je iPad en je Macbook.
  #3  
Oud 06-08-12, 12:24
Jalumi Jalumi is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 11
Standaard

Ik heb een speed test gedaan en dit komt eruit. Ping 20 ms , download 0.81 Mbps en upload 6.52 Mbps. Nu zegt ping mij niets maar ik vind 0.8 Mbps eigenlijk wel langzaam. De upload snelheid lijk mij wel hoog. Met de laptop heb ik een download snelheid van ongeveer 2.6 Mbps. Is dit normaal voor een iPad?
  #4  
Oud 06-08-12, 12:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalumi Bekijk bericht
Ik heb een speed test gedaan en dit komt eruit.
Die speedtest appjes zijn meestal niet erg betrouwbaar onder meer omdat ze een server kiezen die geografisch dichtbij is wat niet per definitie de beste server is. Probeer daarom eens met een andere server. De server in Capelle a/d IJsel is bv. een UPC server en in jouw specifiek geval waarschijnlijk de beste.

Zulke problemen pak je het beste bij de bron aan en dat is de Wi-Fi router. Ik weet niet welke Wi-Fi router jij gebruikt maar in goede routers kan je het draadloze signaal van de verbonden apparaten analyseren. En er zitten echt wel wat verschillen in de bandbreedte.

Succes verder

  #5  
Oud 06-08-12, 16:48
Jalumi Jalumi is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 11
Standaard

Het is opgelost. Het modem gereset, en nu gaat het als een speer. Bedankt voor het meedenken i.i.g.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontzettend traag internet op de iPhone 4 dvanduijn Overige providers Nederland 3 19-02-11 14:29
Internet traag Bollie1 Odido (T-Mobile) 7 10-02-11 17:40
traag internet 4 ronaldo323 Odido (T-Mobile) 3 30-09-10 09:27
Traag internet, 10mbs/s :s pieterwillems iPhone algemeen 3 24-08-10 02:59
Traag 3g internet na FUP van Hi C-Licious iPhone algemeen 0 20-08-10 21:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.