//

iPad 3 laadt niet op via stopcontact en pc

iPad 3 laadt niet op via stopcontact en pc discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik heb een probleem met mijn ipad 3, zwart, 16gb Wi-Fi die ik zojuist gekocht heb. Thuis aangesloten met de usb kabel die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-12, 23:40
maik800 maik800 is offline
• iOS 4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard iPad 3 laadt niet op via stopcontact en pc

Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn ipad 3, zwart, 16gb Wi-Fi die ik zojuist gekocht heb.

Thuis aangesloten met de usb kabel die ik erbij geleverd heb gekregen. Vervolgens een jailbreak uitgevoerd 5.1.1. absinthe. Alles werkt perfect en cydia staat erop. Echter na de jailbreak herkent mijn pc de ipad niet. Ook laadt hij niet op als hij via de usb aan de pc gekoppeld is. Tevens werkt de home charger niet die erbij zit. Het lijkt dus wel of de connector onderaan in de ipad 3 kapot is.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen. Ik zou graag terug gaan naar de winkel, maar ik heb hem gejailbreakt, maar doordat ik geen restore kan uitvoeren (omdat de ipad niet wordt herkent door de pc), kan ik moeilijk teruggaan. Dit wil ik dan ook eerst in orde hebben.

Ik heb ook een iphone 4 en mijn vader heeft ook een ipad. Daarbij werkt de home charger wel en de usb kabel. Het probleem zit dus niet daarin.

Iemand suggesties/ideeën?

Laatst gewijzigd door maik800; 05-08-12 om 00:27. Reden: aanvulling
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-12, 05:43
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Heb je de iPad al eens opgeladen ? In de iPad 3 zit een veel grotere batterij dan in de iPad 2.
En voor de jailbreak is de iPad keurig aangemeld ? Je verhaal is wat summier, het lijkt er op dat je na aankoop de iPad direct gejailbreakt hebt. Graag wat meer informatie. Zoek ook eens op herstel fabrieksinstellingen.
  #3  
Oud 05-08-12, 08:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@maik800

Doe in geen geval een "herstel naar fabrieksinstellingen" direct op de iPad. Deze procedure werkt niet op een iPad met een jailbreak en draait oneindig lang. Laat je de herstelprocedure lang genoeg lopen dan wordt de accu te diep ontladen.

Citaat:
Thuis aangesloten met de usb kabel die ik erbij geleverd heb gekregen. Vervolgens een jailbreak uitgevoerd 5.1.1. absinthe. Alles werkt perfect en cydia staat erop.
Dat betekent dat de USB-kabel en de dock connector in orde zijn (of in orde waren).

Tracht om de iPad in DFU mode te zetten en te herstellen met iTunes. In DFU mode worden andere aansluitingen op de dock connector gebruikt dan in USB mode..
  #4  
Oud 05-08-12, 08:51
maik800 maik800 is offline
• iOS 4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Heb je de iPad al eens opgeladen ? In de iPad 3 zit een veel grotere batterij dan in de iPad 2.
En voor de jailbreak is de iPad keurig aangemeld ? Je verhaal is wat summier, het lijkt er op dat je na aankoop de iPad direct gejailbreakt hebt. Graag wat meer informatie. Zoek ook eens op herstel fabrieksinstellingen.

De ipad is voor de jailbreak keurig aangemeld.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 augustus 2012 om 08:55 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
@maik800

Doe in geen geval een "herstel naar fabrieksinstellingen" direct op de iPad. Deze procedure werkt niet op een iPad met een jailbreak en draait oneindig lang. Laat je de herstelprocedure lang genoeg lopen dan wordt de accu te diep ontladen.

Dat betekent dat de USB-kabel en de dock connector in orde zijn (of in orde waren).

Tracht om de iPad in DFU mode te zetten en te herstellen met iTunes. In DFU mode worden andere aansluitingen op de dock connector gebruikt dan in USB mode..
De Ipad in DFU mode zetten heeft helaas niks opgeleverd. Itunes herkent de ipad niet. Ik zie tijdens het uitvoeren van de DUF mode op de ipad wel het logo van itunes met daarop de usb afgebeeld. Uiteraard zit mijn ipad gekoppeld aan de pc met de usb kabel, maar toch herkent de pc hem niet. Dit ook geprobeerd op mijn laptop en daar zelfde resultaat.

UPDATE
De Ipad heb ik net aan het stopcontact gelegd, terwijl de ipad uit stond. Plotseling zag ik het witte Apple logo en begon de ipad op te starten. Rechtsboven in de hoek staat de melding "opladen uit". Nu geprobeerd de ipad wederom op de pc aan te sluiten. Nu wel iets of wat verbetering, want de pc zegt: "kan stuurprogramma's niet installeren".

Laatst gewijzigd door maik800; 05-08-12 om 09:35.
  #5  
Oud 05-08-12, 09:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maik800 Bekijk bericht

De Ipad in DFU mode zetten heeft helaas niks opgeleverd. Itunes herkent de ipad niet.
Om uit te sluiten of te bevestigen dat de dock connector inderdaad defect is zou je iTunes eens kunnen verwijderen.

Verwijder iTunes en alles wat van Apple is (Mobile Device Drivers, Quicktime, enz...) met Revo Uninstaller. Verwijder ook de Windows Registry enties van Apple met Revo Uninstaller. Installeer dan de allerlaatste versie van iTunes opnieuw.

Als je iCloud gebruikt hoef je het iCloud Control Panel niet te verwijderen want dat staat los van iTunes.

Als het na deze oefening nog niet niet werkt dan is er waarschijnlijk toch een hardware probleem met de dock connector.
  #6  
Oud 05-08-12, 22:36
maik800 maik800 is offline
• iOS 4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Ipad 3 doet het inmiddels.

Ik kon eerst de ipad niet aangesloten krijgen op de pc, maar heb een andere kabel gekregen en deze werkt wel gek genoeg, terwijl de "kapotte kabel" wel werkt met mijn iphone. Heb de ipad hersteld. Met veel pijn en moeite, omdat ik telkens een error 21 en 1602 kreeg. Uiteindelijk het volgende geprobeerd wat in het youtube filmpje wordt gedaan, klikerdeklik.

Nu is de jailbreak eraf, maar toch werkt mijn kabel nu weer naar behoren, dus zal ik niet terug gaan naar de winkel, omdat er geen defect is. Wel ga ik opnieuw mijn ipad jailbreaken, wellicht is er de eerste keer iets mis gegaan.

Dank u voor jullie antwoorden

deze mag dicht!
  #7  
Oud 23-08-12, 22:09
Ipadistop Ipadistop is offline
• iOS 6.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 146
Standaard

Ja had het net vandaag meegemaakt een andere kabel werkt dus wel ! maar de oude kabel (originel) werkt bj mijn ipod ! echt raaar
  #8  
Oud 28-09-13, 17:18
phsleutelberg phsleutelberg is offline
• iOS 4.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard ipad 2 opladen

Ik kan mijn Ipad laden op het net, maar niet via de computer, via I tunes. Hij meldt dan 'Opladen uit'. Ik kan niet vinden hoe ik 'Opladen aan' krijg.
Weet iemand raad?
  #9  
Oud 28-09-13, 17:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phsleutelberg Bekijk bericht
Weet iemand raad?
De stroom die een USB-poort op een Windows computer levert is 500 mA. Dat is veel te laag voor een iPad die 2.000 mA nodig heeft om correct te laden. Daarom staat er "laden uit".
  #10  
Oud 28-09-13, 18:22
Sleutelberg Sleutelberg is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 2
Standaard

Dank. Helder en duidelijk. Peter Sleutelberg
  #11  
Oud 28-09-13, 20:32
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Hier is de oplossing: ASUS Ai Charger - Quick charge your iPod, iPhone and even iPad!
  #12  
Oud 28-09-13, 20:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

1.000 mA is nog wat magertjes voor een iPad maar in ieder geval al iets beter dan 500 mA.
  #13  
Oud 29-09-13, 13:52
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De stroom die een USB-poort op een Windows computer levert is 500 mA. Dat is veel te laag voor een iPad die 2.000 mA nodig heeft om correct te laden. Daarom staat er "laden uit".
Wat trouwens niet betekend dat ie niet oplaad, alleen niet zo snel.
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #14  
Oud 29-09-13, 14:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Wat trouwens niet betekend dat ie niet oplaad, alleen niet zo snel.
Yep. Héél langzaam en met véél te weinig laadstroom.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 4 laadt meestal niet op markcoutinho iPad algemeen 9 01-06-13 13:25
Ipad 2 laadt niet meer op svenn15 iPad algemeen 10 20-02-12 11:53
iPad laadt niet meer op Snirus iPad algemeen 3 14-10-11 10:48
iPhone4 laadt niet op in auto, wel stopcontact dicbro iPhone accessoires en onderdelen 11 27-01-11 00:03
Ipad laadt niet aan PC migros Archief 1 03-07-10 10:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.