iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Krijg email van @home hoofdaccount dubbel binnen via Gmail op ipad. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/123173-krijg-email-home-hoofdaccount-dubbel-binnen-via-gmail-op-ipad.html)

TheiDouven 09-08-12 22:40

Krijg email van @home hoofdaccount dubbel binnen via Gmail op ipad.
 
Op mijn Ipad 3 heb ik Gmail geinstaleerd en die haalt nu ook mijn @home email binnen.
Ik heb bij athome 3 email adressen en de email van de hoofdaccount wordt telkens 2x binnen gehaald op mijn ipad. Meestal zit er enige tijd tussen voordat die bepaalde mail voor de tweede maal binnen komt.
Heeft iemand een aanwijzing hoe ik dit zou kunnen oplossen. Indien mogelijk in een duidelijke uitleg want ik ben niet zo heel erg thuis hierin.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Beech43 10-08-12 00:40

Ga naar Instellingen/Agenda/Mail/....., klik rechts op je gmail acount, klik op het schuifje van Mail (uitzetten dus), verlaat Instellingen, ga naar je Mail app, verlaat deze weer, ga naar Instellingen/Agenda, Mail...., klik rechts op je gmail acount en zet schuifje bij Mail weer aan. Nu zou het probleem verdwenen moeten zijn.
Is dat niet zo, dan gaan we verder.
Succes.

TheiDouven 10-08-12 08:48

Hallo Beech 43. Ik heb je aanwijzingen uitgevoerd en mij daarna zelf even enkele emails gestuurd naar de athome hoofdaccount. Indien ik over een uurtje of 3 geen dubbele meer hiervan ontvang, is het opgelost. Dit moet ik echter even afwachten.
Ik laat het in ieder geval straks even weten.
Tevens alvast bedankt voor de snelle en vooral duidelijke aanwijzingen.

TheiDouven 10-08-12 14:02

Tot nu toe heb ik geen dubbele mails ontvangen en het lijkt eindelijk goed te gaan. Ik zocht reeds maanden naar een oplossing en kwam nu pas hier terecht. Ik laat nog weten of het nu echt goed is. Indien het niet te ingewikkeld is, zou U mij dan willen uitleggen wat er nu aan de hand was indien het metndeze simpele handelingen zou zijn opgelost?

Even iets heel anders nu ik hier toch ben,
Ik heb geprobeerd om mijn samsung GTS E2370 via buetooth te koppelen aan mijn ipad vandaag om op die manier te proberen om het contacten geheugen op te slaan en eventueel te gebruiken met een gratis bellen ap.
Mijn gsm koppelt zich wel aan de ipad maar de ipad zegt zich niet te kunnen verbinden met dit toestel. Is daarvoor misschien ook een truuk toe te passen?

TheiDouven 10-08-12 17:54

Helaas niet geholpen
 
Helaas kwamen de at home hoofd account mails uren later net als eerder wel weer voor de tweede maal binnen.
Zijn er nog andere suggesties??

Guest-20180925190238 10-08-12 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven (Bericht 813102)
Zijn er nog andere suggesties??

Blijkbaar importeer jij met Goegelmail de berichten van de POP3 server van @home (Ziggo).

Probeer eens om die import uit te zetten en ga dan naar de instellingen van @home (Ziggo) en laat alle berichten direct doorsturen naar Gmail (met verwijdering uit de POP3 mailbox).

Succes gewenst :)

http://www.imgdumper.nl/uploads5/502...t_18.05.25.jpg

TheiDouven 10-08-12 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 813103)
Blijkbaar importeer jij met Goegelmail de berichten van de POP3 server van @home (Ziggo).

Probeer eens om die import uit te zetten en ga dan naar de instellingen van @home (Ziggo) en laat alle berichten direct doorsturen naar Gmail (met verwijdering uit de POP3 mailbox).

Succes gewenst :)

Zou je me een beetje de stappen kunnenmbeschrijvenmdie ik moet ondernemen om dit te doen? Ik ben hierin niet zo erg goed thuis namelijk.
Alvast bedankt voor de moeite.

Guest-20180925190238 10-08-12 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven (Bericht 813104)
Alvast bedankt voor de moeite.

Ik heb mijn bericht aangepast met een plaatje. In mijn voorbeeld stuur ik door naar een @me.com adres, in jouw geval moet dat dan een @gmail.com adres zijn.

In Goegelmail moet dit uitgeschakeld zijn (onderste rood kadertje):

http://www.imgdumper.nl/uploads5/502...t_18.12.20.jpg

TheiDouven 10-08-12 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 813105)
Ik heb mijn bericht aangepast met een plaatje. In mijn voorbeeld stuur ik door naar een @me.com adres, in jouw geval moet dat dan een @gmail.com adres zijn.

In Goegelmail moet dit uitgeschakeld zijn (onderste rood kadertje):

http://www.imgdumper.nl/uploads5/502...t_18.12.20.jpg

Ik moet nu even weg, maar ga mij daar vanavond in verdiepen. Ik heb zonet wel even bij mijn ziggo gekeken op de ipad. Maar krijg daar de melding dat de ipad dit niet ondersteund. Ik probeer het straks via mijn laptop.

TheiDouven 10-08-12 22:57

Ik heb bij ziggo nu de aanpassing gedaan volgens je aanwijzing om de mails van alle 3 de athome mail adressen door te sturen naar mijn gmail adres en dat stond dus van te voren niet aan.

Bij de site van gmail denk ik dat ik iets verkeerd had gedaan want toen ik daar mijn athome email adres verwijderd had als pop 3 account werkte mijn mail progamma via de ipad niet meer goed omdat ik daarop standaard verzend met mijn athome hoofd account.
Ik heb dat dus weer terug gezet. Daarna heb ik even enkele test mails verzonden met mijn ipad en wacht nu af of ze straks weer dubbel komen of niet.

Moet ik op mijn ipad soms nog iets in de instellingen aanpassen om geen mails meer op te halen bij athome, omdat die nu door ziggo automatisch worden doorgestuurd?

Beech43 11-08-12 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven (Bericht 813072)
Even iets heel anders nu ik hier toch ben,
Ik heb geprobeerd om mijn samsung GTS E2370 via buetooth te koppelen aan mijn ipad vandaag om op die manier te proberen om het contacten geheugen op te slaan en eventueel te gebruiken met een gratis bellen ap.
Mijn gsm koppelt zich wel aan de ipad maar de ipad zegt zich niet te kunnen verbinden met dit toestel. Is daarvoor misschien ook een truuk toe te passen?

Ik dacht niet dat Apple en Samsung erg bevriend waren:mad:

Guest-20180925190238 11-08-12 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven (Bericht 813072)
Ik heb geprobeerd om mijn samsung GTS E2370 via buetooth te koppelen aan mijn ipad vandaag om op die manier te proberen om het contacten geheugen op te slaan en eventueel te gebruiken met een gratis bellen ap.

Dat gaat niet lukken omdat de iPad het Bluetooth OBEX profiel niet ondersteund.

iOS: ondersteunde Bluetooth-profielen

TheiDouven 11-08-12 12:28

Tot nu toe gaat het goed
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 813161)
Dat gaat niet lukken omdat de iPad het Bluetooth OBEX profiel niet ondersteund.

iOS: ondersteunde Bluetooth-profielen

O.k.
Dit was ook niet echt belangrijk en eigenlijk gewoon een probeerseltje.

Tot nu toe geen dubbele mails meer ontvangen na de aanpassing te hebben gedaan door bij ziggo de mails te laten doorsturen.:p
Bij gmail tot nu toe niets veranderd en dat vind ik een beetje vreemd omdat gmail de mails van athome dus eerder wel moest binnen halen en dat dus nu nog steeds zal proberen.:confused:

Guest-20180925190238 11-08-12 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven (Bericht 813197)
Bij gmail tot nu toe niets veranderd en dat vind ik een beetje vreemd omdat gmail de mails van athome dus eerder wel moest binnen halen en dat dus nu nog steeds zal proberen.:confused:

Gmail zal wel proberen om de POP3 mails van @Home binnen te halen maar er is niets meer om binnen te halen omdat @Home ze nu onmiddellijk na ontvangst doorstuurt (en dan verwijdert van de server) :)

Brulo 06-08-14 20:43

Ik heb 1 @home.nl mail adres wat ook mijn hoofd account is op mijn laptop waar ik heel veel spam op krijg en heb toen een nieuwe aangemaakt met @ziggo.nl waar ik nu alle mails op laptop en ipad krijg maar moet iedere dag de laptop openen om die grote hoeveelheid spam weg te gooien ziggo wil de home niet wijzigen in ziggo ,mijn vraag is kan ik zelf die home eraf gooien of heb ik dan een probleem omdat het mijn hoofd account is.
Hoop dat iemand een oplossing heeft word gek van die spam,
Alvast bedankt

Beech43 06-08-14 23:49

Neem een Yahoo- of Gmail-account. Je kunt ook je iCloud-account gebruiken.

Brulo 07-08-14 00:13

Beech43 bedankt voor je reactie maar die wil ik liever voor privé en vrienden bewaren en de ziggo voor het overige

Beech43 07-08-14 07:21

Als je je hoofdaccount er af gooit zal je mailbox bij Ziggo toch snel vollopen. Je zult dit toch in overleg met Ziggo moeten oplossen. Lees dit eens.

Dit heb je al toegepast ?

Brulo 07-08-14 09:11

De spamfilter staat hoog en ik heb de afzender van de mail in altijd blokkeren gezet maar ze komen gewoon weer in mijn mailbox.ik zal een brief naar ziggo klantenservice sturen met het verzoek mijn hoofdmaaltijd adres te wijzigen.
Bedankt voor je reacties

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 augustus 2014 om 09:15 ----------

Er staat hoofdmaaltijd maar moet zijn hoofdadres ,soms is het lastig dat de ipad zelf woorden veranderd,lees meestal goed na maar heb het over het hoofd gezien

Beech43 07-08-14 10:12

Je moet "autocorrectie" gewoon uitzetten in Instellingen/Algemeen/Toetsenbord. Is alleen maar lastig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.