//

Krijg email van @home hoofdaccount dubbel binnen via Gmail op ipad.

Krijg email van @home hoofdaccount dubbel binnen via Gmail op ipad. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op mijn Ipad 3 heb ik Gmail geinstaleerd en die haalt nu ook mijn @home email binnen. Ik heb bij athome 3 email adressen en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-08-12, 23:40
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard Krijg email van @home hoofdaccount dubbel binnen via Gmail op ipad.

Op mijn Ipad 3 heb ik Gmail geinstaleerd en die haalt nu ook mijn @home email binnen.
Ik heb bij athome 3 email adressen en de email van de hoofdaccount wordt telkens 2x binnen gehaald op mijn ipad. Meestal zit er enige tijd tussen voordat die bepaalde mail voor de tweede maal binnen komt.
Heeft iemand een aanwijzing hoe ik dit zou kunnen oplossen. Indien mogelijk in een duidelijke uitleg want ik ben niet zo heel erg thuis hierin.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-12, 01:40
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ga naar Instellingen/Agenda/Mail/....., klik rechts op je gmail acount, klik op het schuifje van Mail (uitzetten dus), verlaat Instellingen, ga naar je Mail app, verlaat deze weer, ga naar Instellingen/Agenda, Mail...., klik rechts op je gmail acount en zet schuifje bij Mail weer aan. Nu zou het probleem verdwenen moeten zijn.
Is dat niet zo, dan gaan we verder.
Succes.
  #3  
Oud 10-08-12, 09:48
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Hallo Beech 43. Ik heb je aanwijzingen uitgevoerd en mij daarna zelf even enkele emails gestuurd naar de athome hoofdaccount. Indien ik over een uurtje of 3 geen dubbele meer hiervan ontvang, is het opgelost. Dit moet ik echter even afwachten.
Ik laat het in ieder geval straks even weten.
Tevens alvast bedankt voor de snelle en vooral duidelijke aanwijzingen.
  #4  
Oud 10-08-12, 15:02
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Tot nu toe heb ik geen dubbele mails ontvangen en het lijkt eindelijk goed te gaan. Ik zocht reeds maanden naar een oplossing en kwam nu pas hier terecht. Ik laat nog weten of het nu echt goed is. Indien het niet te ingewikkeld is, zou U mij dan willen uitleggen wat er nu aan de hand was indien het metndeze simpele handelingen zou zijn opgelost?

Even iets heel anders nu ik hier toch ben,
Ik heb geprobeerd om mijn samsung GTS E2370 via buetooth te koppelen aan mijn ipad vandaag om op die manier te proberen om het contacten geheugen op te slaan en eventueel te gebruiken met een gratis bellen ap.
Mijn gsm koppelt zich wel aan de ipad maar de ipad zegt zich niet te kunnen verbinden met dit toestel. Is daarvoor misschien ook een truuk toe te passen?
  #5  
Oud 10-08-12, 18:54
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard Helaas niet geholpen

Helaas kwamen de at home hoofd account mails uren later net als eerder wel weer voor de tweede maal binnen.
Zijn er nog andere suggesties??
  #6  
Oud 10-08-12, 19:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven Bekijk bericht
Zijn er nog andere suggesties??
Blijkbaar importeer jij met Goegelmail de berichten van de POP3 server van @home (Ziggo).

Probeer eens om die import uit te zetten en ga dan naar de instellingen van @home (Ziggo) en laat alle berichten direct doorsturen naar Gmail (met verwijdering uit de POP3 mailbox).

Succes gewenst

  #7  
Oud 10-08-12, 19:08
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Blijkbaar importeer jij met Goegelmail de berichten van de POP3 server van @home (Ziggo).

Probeer eens om die import uit te zetten en ga dan naar de instellingen van @home (Ziggo) en laat alle berichten direct doorsturen naar Gmail (met verwijdering uit de POP3 mailbox).

Succes gewenst
Zou je me een beetje de stappen kunnenmbeschrijvenmdie ik moet ondernemen om dit te doen? Ik ben hierin niet zo erg goed thuis namelijk.
Alvast bedankt voor de moeite.
  #8  
Oud 10-08-12, 19:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven Bekijk bericht
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb mijn bericht aangepast met een plaatje. In mijn voorbeeld stuur ik door naar een @me.com adres, in jouw geval moet dat dan een @gmail.com adres zijn.

In Goegelmail moet dit uitgeschakeld zijn (onderste rood kadertje):

  #9  
Oud 10-08-12, 20:04
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb mijn bericht aangepast met een plaatje. In mijn voorbeeld stuur ik door naar een @me.com adres, in jouw geval moet dat dan een @gmail.com adres zijn.

In Goegelmail moet dit uitgeschakeld zijn (onderste rood kadertje):

Ik moet nu even weg, maar ga mij daar vanavond in verdiepen. Ik heb zonet wel even bij mijn ziggo gekeken op de ipad. Maar krijg daar de melding dat de ipad dit niet ondersteund. Ik probeer het straks via mijn laptop.
  #10  
Oud 10-08-12, 23:57
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Ik heb bij ziggo nu de aanpassing gedaan volgens je aanwijzing om de mails van alle 3 de athome mail adressen door te sturen naar mijn gmail adres en dat stond dus van te voren niet aan.

Bij de site van gmail denk ik dat ik iets verkeerd had gedaan want toen ik daar mijn athome email adres verwijderd had als pop 3 account werkte mijn mail progamma via de ipad niet meer goed omdat ik daarop standaard verzend met mijn athome hoofd account.
Ik heb dat dus weer terug gezet. Daarna heb ik even enkele test mails verzonden met mijn ipad en wacht nu af of ze straks weer dubbel komen of niet.

Moet ik op mijn ipad soms nog iets in de instellingen aanpassen om geen mails meer op te halen bij athome, omdat die nu door ziggo automatisch worden doorgestuurd?
  #11  
Oud 11-08-12, 08:51
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven Bekijk bericht
Even iets heel anders nu ik hier toch ben,
Ik heb geprobeerd om mijn samsung GTS E2370 via buetooth te koppelen aan mijn ipad vandaag om op die manier te proberen om het contacten geheugen op te slaan en eventueel te gebruiken met een gratis bellen ap.
Mijn gsm koppelt zich wel aan de ipad maar de ipad zegt zich niet te kunnen verbinden met dit toestel. Is daarvoor misschien ook een truuk toe te passen?
Ik dacht niet dat Apple en Samsung erg bevriend waren
  #12  
Oud 11-08-12, 09:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven Bekijk bericht
Ik heb geprobeerd om mijn samsung GTS E2370 via buetooth te koppelen aan mijn ipad vandaag om op die manier te proberen om het contacten geheugen op te slaan en eventueel te gebruiken met een gratis bellen ap.
Dat gaat niet lukken omdat de iPad het Bluetooth OBEX profiel niet ondersteund.

iOS: ondersteunde Bluetooth-profielen
  #13  
Oud 11-08-12, 13:28
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard Tot nu toe gaat het goed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat gaat niet lukken omdat de iPad het Bluetooth OBEX profiel niet ondersteund.

iOS: ondersteunde Bluetooth-profielen
O.k.
Dit was ook niet echt belangrijk en eigenlijk gewoon een probeerseltje.

Tot nu toe geen dubbele mails meer ontvangen na de aanpassing te hebben gedaan door bij ziggo de mails te laten doorsturen.
Bij gmail tot nu toe niets veranderd en dat vind ik een beetje vreemd omdat gmail de mails van athome dus eerder wel moest binnen halen en dat dus nu nog steeds zal proberen.
  #14  
Oud 11-08-12, 13:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheiDouven Bekijk bericht
Bij gmail tot nu toe niets veranderd en dat vind ik een beetje vreemd omdat gmail de mails van athome dus eerder wel moest binnen halen en dat dus nu nog steeds zal proberen.
Gmail zal wel proberen om de POP3 mails van @Home binnen te halen maar er is niets meer om binnen te halen omdat @Home ze nu onmiddellijk na ontvangst doorstuurt (en dan verwijdert van de server)
  #15  
Oud 06-08-14, 21:43
Brulo Brulo is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 10
Standaard

Ik heb 1 @home.nl mail adres wat ook mijn hoofd account is op mijn laptop waar ik heel veel spam op krijg en heb toen een nieuwe aangemaakt met @ziggo.nl waar ik nu alle mails op laptop en ipad krijg maar moet iedere dag de laptop openen om die grote hoeveelheid spam weg te gooien ziggo wil de home niet wijzigen in ziggo ,mijn vraag is kan ik zelf die home eraf gooien of heb ik dan een probleem omdat het mijn hoofd account is.
Hoop dat iemand een oplossing heeft word gek van die spam,
Alvast bedankt
  #16  
Oud 07-08-14, 00:49
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Neem een Yahoo- of Gmail-account. Je kunt ook je iCloud-account gebruiken.
  #17  
Oud 07-08-14, 01:13
Brulo Brulo is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 10
Standaard

Beech43 bedankt voor je reactie maar die wil ik liever voor privé en vrienden bewaren en de ziggo voor het overige
  #18  
Oud 07-08-14, 08:21
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je je hoofdaccount er af gooit zal je mailbox bij Ziggo toch snel vollopen. Je zult dit toch in overleg met Ziggo moeten oplossen. Lees dit eens.

Dit heb je al toegepast ?
  #19  
Oud 07-08-14, 10:11
Brulo Brulo is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 10
Standaard

De spamfilter staat hoog en ik heb de afzender van de mail in altijd blokkeren gezet maar ze komen gewoon weer in mijn mailbox.ik zal een brief naar ziggo klantenservice sturen met het verzoek mijn hoofdmaaltijd adres te wijzigen.
Bedankt voor je reacties

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 augustus 2014 om 09:15 ----------

Er staat hoofdmaaltijd maar moet zijn hoofdadres ,soms is het lastig dat de ipad zelf woorden veranderd,lees meestal goed na maar heb het over het hoofd gezien
  #20  
Oud 07-08-14, 11:12
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je moet "autocorrectie" gewoon uitzetten in Instellingen/Algemeen/Toetsenbord. Is alleen maar lastig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Email van @home instellen hapdruijts iPhone algemeen 3 22-06-12 09:16
gmail komt niet meer binnen (google sync) dromerin iPhone algemeen 0 23-04-10 13:42
Mail komt dubbel binnen derks003 iPhone algemeen 3 20-11-09 18:24
Bug: Mail komt dubbel binnen in Outlook na binnnenhalen IPhone 3G Mooij603 iPhone algemeen 5 18-08-08 13:30
Gmail probleem mail binnen halen PriZe iPhone algemeen 4 23-01-08 11:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.