iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Internet valt vaak weg (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/123275-internet-valt-vaak-weg.html)

Kees64 12-08-12 23:01

Internet valt vaak weg
 
Hallo,

Mijn internet valt vaak weg.
BV tijdens youtube, ben ik een filmpje aan het kijken valt hij weer uit en moet ik opnieuw naar youtube en het filmpje weer aanklikken.
Ook op "marktplaats" ben ik een advertentie aan het bekijken valt hij uit, bij het opnieuw opstarten van safari gaat hij wel weer naar de hoofdrubriek waar ik gebleven was.

Iemand een "duidelijke" oplossing, ik ben geen "computerman" dus kost me alllemaal de nodige moeite.

bvd
kees

Beech43 13-08-12 12:55

Ik zou in ieder geval iOS 5.1.1 op mijn iPad zetten.

XIII 13-08-12 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 813462)
Ik zou in ieder geval iOS 5.1.1 op mijn iPad zetten.

Diverse mensen in mijn omgeving klagen dat iOS 5 nogal traag is op een eerste generatie iPad.

Beech43 13-08-12 13:41

Ik gebruik voor dit "werk" meestal mijn iPad 1, nu ook en ik heb er 5.1.1 op staan. Vergeleken met mijn iPad 3 is hij wel wat trager, maar volgens mij was dat in het begin ook al zo, en heeft dat niets met het iOS te maken, maar met de processor. Ik kan er goed mee werken en heb nooit zulke problemen als hier vaak op het forum verschijnen. Tja...

XIII 13-08-12 13:53

De mensen waar ik het over had hebben geen iPad 3 om te vergelijken.

Wel kwamen hun klachten pas na een upgrade van iOS 4 naar iOS 5.

Bijgeloof speelt volgens mij geen rol (voorkennis ook niet; ze komen niet op dit forum).

wouter1981 13-08-12 14:53

Mijn ervaring met de iPad 1 is dat hij i.c.m. iOS 5 zeker niet snel is maar ook niet onwerkbaar langzaam. Wel crashte Safari nog wel eens (geheugenprobleem?)...

Beech43 13-08-12 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 813476)
De mensen waar ik het over had hebben geen iPad 3 om te vergelijken.

Wel kwamen hun klachten pas na een upgrade van iOS 4 naar iOS 5.

Bijgeloof speelt volgens mij geen rol (voorkennis ook niet; ze komen niet op dit forum).

Veel apps zijn natuurlijk ook geupdated, en waarschijnlijk " zwaarder" geworden. Je kunt er voor kiezen een update, die bedoeld is om goed op het Retina scherm te komen, te laten schieten. Ik denk dat het trager worden meer te maken heeft met de "verzwaring" van de apps dan met iOS 5.

ballegooier 14-08-12 06:36

Maar de TS vraagt geen upgrade-advies.... :)

Maar antwoord op zijn vraag waarom Safari e.d. zo instabiel is....? Het lijkt op gedrag wat ik veel had met mijn iPhone 3G: te weinig systeemgeheugen (vanaf iOS 4). Een reboot verhielp dat meestal.

iig zou een herstel in iTunes stap 1 moeten zijn, denk ik, naar dan krijgt TS idd wel automatisch het nieuwste iOS voorgeschoteld.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.