//

beschikbare opslag problemen ipad 3 ?

beschikbare opslag problemen ipad 3 ? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb voor mijn dochter in de USA een ipad 3 gekocht, 16GB. Ik heb vervolgens de nederlandse versie installeerd. Er staan inmiddels circa 477 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-12, 10:12
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard beschikbare opslag problemen ipad 3 ?

Ik heb voor mijn dochter in de USA een ipad 3 gekocht, 16GB.
Ik heb vervolgens de nederlandse versie installeerd. Er staan inmiddels circa 477 MB apps geinstalleerde op. Het gekke is dat de beschikbare opslagruimte is nog maar slechts 4,7 GB ! Op mijn werk heeft een collega ook zojuist een ipad 3 gekocht , ook 16GB. Haar apps bedragen in totaal 810 MB. Maar nu komt het : haar beschikbare opslag capaciteit bedraagt bijna 12 GB ! Wat is er mis gegaan tijdens mijn installatie van usa naar ned versie !

Ik hoop dat iemand de oplossing weet.

Jalea
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-12, 10:19
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Kijk eens bij Instellingen | Algemeen | Gebruik of er een App tussen zit die veel gegevens lokaal heef opgeslagen?

Of hebben jullie er misschien veel muziek/video op gezet? (die zie je in hetzelfde lijstje)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 20-08-12, 10:20
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Er bestaat geen Nederlandse versie (van de firmware). Alle talen zitten er al in.

Er kunnen heel veel redenen zijn waarom er nog maar 4.7GB geheugen vrij is op je iPad.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 20-08-12, 10:50
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Kijk eens bij Instellingen | Algemeen | Gebruik of er een App tussen zit die veel gegevens lokaal heef opgeslagen?

Of hebben jullie er misschien veel muziek/video op gezet? (die zie je in hetzelfde lijstje)
Ik heb nog niets erop staan, dus geen foto's , film etc.

Ik ga verder zoeken.
Ilya

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 augustus 2012 om 09:58 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Er bestaat geen Nederlandse versie (van de firmware). Alle talen zitten er al in.

Er kunnen heel veel redenen zijn waarom er nog maar 4.7GB geheugen vrij is op je iPad.
Dank voor je reactie. Ik heb geen enkele fim/video, fotos of muziek erop gezet.
Alleen de apps in totaal 477 MB. Ik moet zelfs nog email configureren.
Ik wilde wel voor haar muziek en foto's erop zetten, vanaf mijn pc via itunes. Echter na synchronisatie stond er niets op !! Wellicht dat er iets verkeerd gegaan is. Maar wat? Wouter heb jij nog wat tips voor me om e.e.a te achterhalen welke progamma's de meeste de opslag ruimten gebruiken. Bij microsoft (windows) kan je dat snel ontdekken c.q. achterhalen, maar bij Ipad weet ik niet hoe!!

Kortom hoe kan je zien of er gegevens lokaal zijn opgeslagen en hoeveel opslagruimte het gebruikt. Ik zie per App het aantal MB's .Deze bedragen in totaal circa 400/500 MB !!

Jalea

Laatst gewijzigd door jalea; 20-08-12 om 11:03.
  #5  
Oud 20-08-12, 11:02
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Wat staat er precies bij Instellingen | Algemeen | Gebruik | Opslag?
  #6  
Oud 20-08-12, 11:08
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

4,7 GB vrij en in gebruik 9,1 GB !!
Het in gebruik snap ik niet. Ik staat nog niets op, helemaal niets, alleen de apps. geen boeken, films enz enz.

Aantal Mb apps in gebruik MB 477?
Ik ben benieuwd.

Dank,
Jalea

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 augustus 2012 om 10:30 ----------

Wellicht is de oplossing, aangezien er nog niets bijzonders opstaat dan alleen maar een 10 tal apps , totaal 400 MB of de Ipad 3 terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Zo ja , hoe kan ik dat het beste doen ?

Jalea
  #7  
Oud 20-08-12, 11:31
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Kijk eens in iTunes hoeveel er per categorie wordt gebruikt:

What is the iPhone “Other” capacity seen in iTunes?
  #8  
Oud 20-08-12, 12:07
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Apps, 05, GB en other 8,7 GB . Ik begrijp niet wat other is! Ik heb dus alleen de apps geinstalleerd. Hoe kan ik ontdekken wat "other" is . Hoe ik kan ik dit verwijderen, als ik weet wat het is enz.

Jala
  #9  
Oud 20-08-12, 12:11
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Het zou ook een foute berekening kunnen zijn...

Zie de tip in het artikel uit mijn vorige post die toevallig net nog eens werd gepost:

iTunes “Other” Capacity Taking Up Tons of Space? Here’s a Fix for iPhone & iPad

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...erkleinen.html
  #10  
Oud 20-08-12, 15:10
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik vermoed dat er toch iets misgegaan is tijdens het synchroniserenvan muziek en foto's. Heb je een naam voor een muziekstuk ? Zoek dan eens op je iPad met Spotlight (scherm naar rechts vegen). Wel even bij Instellingen/Zoeken aangeven waarin je wilt zoeken, vink alles aan.
  #11  
Oud 20-08-12, 15:22
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Inderdaad er iets mis gegaan met het synchroniseren. Het gekke is dat bij instellingen/algemeen/ gebruik , na optellen van mb, slechts 477 MB aanwezig was.
Het probleem was dat je nergens grote bestanden kon zien. Alleen bij het inschakelen van I tunes bij "other " 8 GB ?? Dus tijdens synchroniseren was er iets verkeerd gegaan. De hamvraag was , hoe kom ik bij de" överige" bestanden, om deze vervolgens te kunnen verwijderen. Helaas dus niet via Instellingen etc, aangezien de extreem grote bestanden niet te zien waren. Ik las op een site van Apple dat data welke de ipad niet kwijt kan in de map oviege zat en vervolgens dat verwijderen erg lastig. Er werd niet gezegd hoe. Dus heb ik zojuist via itunes,functie restore de engelse software erop gezet en vervolgens alles opnieuw geinstalleerd. Nu blijkt ineens dat ik slechts 0,3 GB app waren en 13 GB vrij was.
Mijn conclusie is , dat als er iets tijdens synchroniseren mis gaat het erg lastig is de overige files te verwijderen. Athans ik zou niet weten hoe!
  #12  
Oud 20-08-12, 15:40
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je hebt de oplossing van XIII ook geprobeerd voordat je de iPad hebt hersteld?
  #13  
Oud 20-08-12, 17:02
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Helaas niet Wouter, ik had reply nog niet gezien en ik dacht ff opnieuw "installen", aangezien er bijna niks opstond, vandaar. En dit ging super vlot, binnen 30 minuten was ik met alles klaar. Snel he . In ieder geval iedereen bedankt voor jullie snelle bijdrage.

Jalea
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Beschikbare downloads verwijderen. mattert77 iTunes 3 13-12-11 23:31
beschikbare schijfruimte op iphone (4) djsteven iTunes 0 15-08-10 14:36
zoek naar beschikbare downloads Louise-Tabitha iPhone Apps 11 15-07-09 20:39
iPhone 3G: Wat te doen bij beschikbare updates? mereitje Unlock 8 09-01-09 10:05
Programma om beschikbare wi fi in de buurt te detecteren? orli Wi-Fi 4 24-04-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.