iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Beveiligd PDF bestand opslaan op iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/124189-beveiligd-pdf-bestand-opslaan-op-ipad.html)

Elisabeth007 02-09-12 09:54

Beveiligd PDF bestand opslaan op iPad?
 
Hallo allemaal!

Op mijn universiteit worden nu digitale boeken aangeboden die op internet gedownload kunnen worden. Dit zijn PDF bestanden die zwaar beveiligd zijn om uitwisseling te voorkomen. Ik heb de iPad aangeschaft omdat het mij handig lijkt om zo veel te lezen!

Mijn vraag is hoe kan ik een gedownload (beveiligd) PDF bestand op de iPad opslaan op mijn iPad zodat ik de bestanden gemakkelijk kan lezen?

Via de mail opsturen is geen optie wegens de beveiliging en via iTunes ook niet omdat er dan geen uitwisseling plaatsvindt. Of ik doe iets fout?

Groetjes Elisabeth

Operafreak 02-09-12 11:09

Heb je het boek in iTunes wel toegevoegd aan je bibliotheek? Zo niet, dan kan iTunes het ook niet synchroniseren met je iPad.. Bovendien zul je op je iPad-zelf moeten aangeven dat je boeken wilt synchroniseren. Dat doe je onder het kopje 'Boeken'... . Lezen van je toegevoegde boeken doe je via de iBooks.app.

P.S.: een bestand toevoegen aan de Bibliotheek doe je als volgt... Ga naar Archief in je menubalk en kies daar: Voeg toe aan Bibliotheek... kies het bestand dat je wilt toevoegen... Daarna synchroniseren met je iPad en klaar is kees...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elisabeth007 (Bericht 816544)
Hallo allemaal!

Op mijn universiteit worden nu digitale boeken aangeboden die op internet gedownload kunnen worden. Dit zijn PDF bestanden die zwaar beveiligd zijn om uitwisseling te voorkomen. Ik heb de iPad aangeschaft omdat het mij handig lijkt om zo veel te lezen!

Mijn vraag is hoe kan ik een gedownload (beveiligd) PDF bestand op de iPad opslaan op mijn iPad zodat ik de bestanden gemakkelijk kan lezen?

Via de mail opsturen is geen optie wegens de beveiliging en via iTunes ook niet omdat er dan geen uitwisseling plaatsvindt. Of ik doe iets fout?

Groetjes Elisabeth


Beech43 02-09-12 12:39

Hoe zijn ze beveiligd, met een wachtwoord ?

Pixelfreak 28-02-13 11:59

PDF bestanden opslaan op de iPad
 
Wanneer je een PDF bestand krijgt toegestuurd, naar ik aanneem per e-mail, doe dan het volgende.
Klik in je e-mail het PDF bestand aan, dan wordt het geopend.
Rechts bovenin verschijnt een icoontje met een pijltje vanuit een document (vierkantje met een pijltje naar buiten).
Klik op dat icoontje en kies voor openen met iBooks.
Het PDF bestand wordt nu opgeslagen op de (boeken-)plankjes van iBooks.
Kijk in de rubriek Collecties tussen de PDF bestanden.
Daar vind je jouw bestand terug.
Wanneer je dat bestand aanklikt dat kun je het alleen met het jou bekende wachtwoord openen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.