iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Uitzoeken waar iPad is gekocht (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/124338-uitzoeken-waar-ipad-gekocht.html)

raykar 05-09-12 21:41

Uitzoeken waar iPad is gekocht
 
Hallo,

Ik heb een ipad2 van iemand overgenomen via marktplaats. Helaas werkt dus nu het Wi-Fi en bluetooth gedeelte niet meer. Ik heb alleen internetverbinding als ik boven op de router zit.
Via een link heb ik op serienummer gevonden dat de ipad gemaakt is april 2011. Apple verleent standaard een jaar fabrieksgarantie maar Nederland kent een garantietermijn van 2 jaar( 2de jaar verhalen bij winkel.
Nu is mijn vraag kan ik hier bij een Xanda (Apple Preminum Seller) vragen of zij kunnen zien bij welke winkel deze ipad is aangeschaft?

Guest-20180925190238 05-09-12 21:46

Als je garantie gaat claimen bij de winkel waar de iPad gekocht is ga je toch een aankoopbon/factuur moeten voorleggen. Als je dat document hebt weet je ook waar de iPad verkocht is.

raykar 05-09-12 22:09

dat heb ik dus niet. Ik dacht als de Apple Premium Seller kan zien in welke winkel de ipad is gekocht kan ik een kopie van de bon opvragen bij de winkel. Zodat ik de garantie kan claimen. Tegenwoordig worden bonnen van dure apparaten op naam bewaard bij bedrijven.

mtek 05-09-12 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raykar (Bericht 817034)
Hallo,

Ik heb een ipad2 van iemand overgenomen via marktplaats. Helaas werkt dus nu het Wi-Fi en bluetooth gedeelte niet meer. Ik heb alleen internetverbinding als ik boven op de router zit.
Via een link heb ik op serienummer gevonden dat de ipad gemaakt is april 2011. Apple verleent standaard een jaar fabrieksgarantie maar Nederland kent een garantietermijn van 2 jaar( 2de jaar verhalen bij winkel.
Nu is mijn vraag kan ik hier bij een Xanda (Apple Preminum Seller) vragen of zij kunnen zien bij welke winkel deze ipad is aangeschaft?

Heb je al geprobeerd om de Fabrieksinstellingen terug te zetten
Wil ook wel een helpen

Guest-20180925190238 06-09-12 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raykar (Bericht 817041)
Ik dacht als de Apple Premium Seller kan zien in welke winkel de ipad is gekocht kan ik een kopie van de bon opvragen bij de winkel.

Ik denk niet dat een APR kan nagaan aan welke winkels cq. inkooporganisaties Apple welke apparatuur met welke specifieke serienummers geleverd heeft. Het zou redelijk bizar zijn indien dat wel mogelijk zou zijn.

Waarom vraag je de aankoopbon niet aan de persoon die jou het ding verkocht heeft.

PS:
Als Wi-Fi én Bluetooth niet werken is dat een indicatie dat de 2.4/5 GHz radiochip defect is.

Succes verder :)

raykar 11-09-12 23:28

2.4/5 GHz radiochip is dat de New Wi-Fi Wireless Signal Antenna Flex Cable Bluetooth Line For iPad2 iPad 2 Gen als ik daar op ebay naar google?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2012 om 23:29 ----------

Fabrieksinstellingen helpt helaas ook niet.

Guest-20180925190238 12-09-12 07:40

De Wi-Fi/Bluetooth radio zou de BCM4329 chip moeten zijn:

BCM4329 - The iPhone Wiki

Rutger86 12-09-12 09:15

Als je gewoon langs gaat bij een Apple Premium Seller, kan hij je dan niet verder helpen? Ik neem aan dat ze gewoon een systeem hebben waarin de code van je Ipad is geregistreerd. Een belletje naar je locale APS kan wellicht ook helpen?

MCNO 12-09-12 20:17

Waarom neem je geen contact op met de oude eigenaar?

raykar 17-09-12 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 818011)
Waarom neem je geen contact op met de oude eigenaar?

die reageert niet op mijn mailtejs en belletjes.

Ipadistop 20-09-12 17:02

Oplichterij :O

Ronnymes 20-09-12 17:42

Met een beetje geluk heb je geen bon nodig, ze kunnen dmv je serienr. kijken wanneer hij is gekocht en of je nog fabrieksgarantie hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.