//

Paar vraagjes en wat advies

Paar vraagjes en wat advies discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Over 2 maanden ga ik naar de States voor 2 weken. Nu was ik van plan om daar dan een iPad 3 te kopen. Mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-09-12, 16:27
iFreak1995 iFreak1995 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 6
Standaard Paar vraagjes en wat advies

Over 2 maanden ga ik naar de States voor 2 weken. Nu was ik van plan om daar dan een iPad 3 te kopen. Mijn vragen zijn nu:
- Zal ik voor de 16GB of 32GB gaan?
- Iemand ervaring met invoeren van zo'n ding?
- Er zijn geen problemen wat software en dingen in de States en Nederland betreft toch?
- Is er iemand met ervaring met zo'n iPad pen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-12, 16:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens in onderstaand forum. Daar staat heel wat informatie over het kopen en invoeren van iDevices uit de USA.

Koopinformatie USA forum > Koopinformatie en ervaringen forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS
  #3  
Oud 16-09-12, 17:44
iFreak1995 iFreak1995 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 6
Standaard

Dank, al even rondgekeken. Viel me alleen wel op dat veel van de topics daar over iPhone's gingen en dan voornamelijk over simlock of niet. Mijn grootste vraag is toch wel of er iemand met ervaring is wat invoeren van die dingen betreft. Hoe groot is de "pakkans" op schiphol. Met andere woorden kan je gewoon door de "groene deur" gaan of is het slimmer om het maar braaf aan te geven bij de douane? Ik heb namelijk wel al mensen gezien die zeggen van gooi de doos daar weg doe er een hoesje om en loop door de douane. Nu is dit denk ik geen probleem (ik hecht niet veel waarde aan die doos) alleen ik vroeg mij nog af hoe zit het als je problemen krijgt met je iPad, kunnen ze dan zeggen stuur hem in de orginele verpakking op als je iets hebt waar garantie voor geldt?
  #4  
Oud 16-09-12, 21:32
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Ik heb eens een camera zo ingevoerd. Gewoon om mn nek gehangen en vol met vakantiefoto's. En ja, bij de douane zijn ze niet dom! Gelukkig bestaat er zoiets als wereldwijde apple garantie. Ik denk dat je maar recht hebt op 1 jaar garantie omdat je geen aankoopbewijs uit NL kunt overleggen. En een doos inleveren voor garantie? De doos is toch niet stuk!
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
  #5  
Oud 16-09-12, 23:10
iFreak1995 iFreak1995 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaipad Bekijk bericht
En ja, bij de douane zijn ze niet dom!
Is dit sarcastisch? En wat die doos betreft nee hij is niet stuk maar soms heb je dat iets moet opsturen in orginele verpakking ;-) jij zegt max. 1 jaar garantie wat is het anders dan? Dacht dat je altijd maar 1 jaar garantie hebt?!
  #6  
Oud 17-09-12, 06:57
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Ik zou haast zeggen dat je bij de douane werkt
Op in NL gekochte apparaten heb je gewoon langer garantie. Consumentenrecht!

Citaat:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Een iPad heeft toch een verwachte levensduur die langer is dan 2 jaar denk ik. En als je iets bij Apple aanbiedt hoef je volgens mijngeen doos in te leveren.
Reageren

Labels
ipad 3, verenigde staten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paar vraagjes longneck iPhone algemeen 5 01-01-11 20:19
paar vraagjes Overlord iPhone algemeen 2 18-06-09 13:04
Paar vraagjes over 2 accesoires. Duke-Jay Archief 1 09-07-08 00:04
Paar vraagjes = ) killerspons Archief 10 01-04-08 15:37
Paar vraagjes Bomans iPhone algemeen 14 20-02-08 19:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.