//

Overstappen na iPad mini of iPad 4th gen?

Overstappen na iPad mini of iPad 4th gen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb dus nu een iPad 3th gen en ben hard aan het twijfelen of ik de mini of 4th gen moet halen. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-10-12, 22:14
avinassh avinassh is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 67
Standaard Overstappen na iPad mini of iPad 4th gen?

Hallo,

Ik heb dus nu een iPad 3th gen en ben hard aan het twijfelen of ik de mini of 4th gen moet halen. Ik hou van me snelle iPad met retina beeld dus lijkt de 4th een makkelijke keuze.
Maar ik hou ook wel van een wat kleinere beeld en gewoon de feeling van een nieuwe iPad. Maar ik ga nu wel weer over op een a5 chip en geen retina beeld.

Wat vinden jullie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-12, 22:40
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Gewoon bij je (uitstekende) iPad 3 blijven. De iPad 4 is voor iPad 1 en 2 mensen.
  #3  
Oud 28-10-12, 23:18
avinassh avinassh is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 67
Standaard

Ik ben al van plan een van de twee te kopen, het enigste probleem blijft toch die a6 chip en het retina beeld. Me iPhone 5 is echt sneller vergeleken met me iPad 3
  #4  
Oud 28-10-12, 23:33
Reflog Reflog is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: HvH
Berichten: 9
Standaard

Tja je hebt al een iPad 3 het is zonde als je de 4 neemt. Ik zou voor de mini gaan.
  #5  
Oud 28-10-12, 23:52
avinassh avinassh is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 67
Standaard

Heb me iPad al te koop gezet op het forum hier. Waarom ga je voor de mini, jij hebt ook een iPhone 5 en weet zelf hoe mooi het beeld is en hoe snel je iPhone is. Wil je dit ook niet bij je iPad?
  #6  
Oud 29-10-12, 00:13
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

De iPad mini is meer concurrerend voor de Kindle Fire, Nexus 7 en andere tablets met een "7 inch scherm. Heb jij 1 van deze tablets dan zou je goed voorde mini gaan..

Wij kunnen niet een iPad mini gaan vergelijken met de iPad 4. Het gaat om 2 verschillende processors en het ligt aan jou wat jij wilt. Het zijn ook verschillende modellen en elk model is voor een ander doelgroep gericht.
Jij wilt snelheid, dan zou je beter af zijn met de iPad 3 of 4. Ik zie de meerwaarde niet ervan om je 3 te verkopen voor de 4. Het enkel wat veranderd is de A5X naar de A6X. De -X is er vooral om dat de iPad een Retina scherm moet kunnen aansturen.

Ik heb zelf de iPad 2 en ik overweeg om de iPad mini ook aan te schaffen, dit vanwege de handigheid. Het is wel de same qua processor maar meer heb ik niet nodig! Ook past dit bij de iPhone 5 omdat ze zowat het soortgelijke design hebben.

Ik kies er niet voor om de iPad 4 te kopen want ik heb al een iPad 2. Het verschil zit em dat een iPad 2 geen retina scherm aanstuurt en de iPad 4 dat wel doet. De snelheid van een iPad 4 zal heus wel hoger liggen, maar noem een feature wat de iPad 2 niet heeft.. En wat de iPad 4 wel heeft.. Dat is minimaal. En de iPad 2 is echt niet traag hoor!

Soms moeten we elkaar ook eens afvragen waarom we de iPad 3 weg doen voor een iPad 4? En trouwens is de iPad 3 een speciale iPad. Die is niet meer te verkrijgen.
  #7  
Oud 29-10-12, 00:23
avinassh avinassh is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 67
Standaard

Oké heb je gelijk in.
Dus eigenlijk als ik voor de iPad mini ga blijf ik qua snelheid gelijk, de iPad mini heeft dezelfde ppi (pixel per inch) als de iPad, maar omdat het beeld van de mini er kleiner uit ziet zou het beeld van de mini er toch beter uitzien dat de iPad 2?

Ik vraag dit omdat ik van iPad 2 na 3 ben gegaan en je kan heel erg merken dat je overstapt en dit vanwege het beeld, het beeld van de iPad 3 is gewoon 10x beter dan de iPad 2.
  #8  
Oud 29-10-12, 00:41
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avinassh Bekijk bericht
Oké heb je gelijk in.
Dus eigenlijk als ik voor de iPad mini ga blijf ik qua snelheid gelijk, de iPad mini heeft dezelfde ppi (pixel per inch) als de iPad, maar omdat het beeld van de mini er kleiner uit ziet zou het beeld van de mini er toch beter uitzien dat de iPad 2?

Ik vraag dit omdat ik van iPad 2 na 3 ben gegaan en je kan heel erg merken dat je overstapt en dit vanwege het beeld, het beeld van de iPad 3 is gewoon 10x beter dan de iPad 2.
Je kan er van verwachten dat de iPad 2 en de iPad mini gelijk is qua snelheid. De iPad mini heeft wel een 5 MP iSight camera terwijl de iPad 2 geen iSight camera heeft maar gewoon een VGA camera.

Wat betreft het beeld. Daar heb je gelijk in. Het beeld van de mini zal ietstjes mooier zijn dan bij de iPad 2 maar zoveel verschil zal dat niet uitmaken omdat de ppi hetzelfde is gebleven.

Voor mij maakt de resolutie niet zoveel uit. Resolutie op de iPad 2 vind ik ronduit goed om mee door te komen!
  #9  
Oud 29-10-12, 00:44
avinassh avinassh is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 67
Standaard

Oke denk dat ik dan toch voor de 32gb/4g iPad mini black ga, maar voordat ik bestel ga ik langs bij de Apple store in Amsterdam zodat ik het beeld kan vergelijken. Na 2 november dan
  #10  
Oud 29-10-12, 01:31
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avinassh Bekijk bericht
Oke denk dat ik dan toch voor de 32gb/4g iPad mini black ga, maar voordat ik bestel ga ik langs bij de Apple store in Amsterdam zodat ik het beeld kan vergelijken. Na 2 november dan
Veel succes ermee, ik ga voor de iPad mini 16GB black 😃
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: 2 vraagjes (iPhone 3G&4th gen ipod touch) miicker Unlock 0 23-11-10 18:02
iPad 3g 64 gig terug gebracht ivm reboots en iPad 2 gen e gserban iPad algemeen 10 14-09-10 09:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.