iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 3 vs iPad mini (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/128760-ipad-3-vs-ipad-mini.html)

NH2505 01-11-12 19:28

iPad 3 vs iPad mini
 
Sedert maart 2012 ben ik in het bezit van een ipad 3.

Nu onlangs de ipad mini is uitgekomen, zit ik met een dilemma...

Ik vind de afmetingen van de mini heel erg interessant, zeker als je het toestel wil meenemen in je handtas ofzo, zou ik super handig vinden...

Het enige waar ik vragen over heb is het display, zou dit een groot verschil uitmaken met mijn ipad 3 (retinadisplay, waar ik nu wel verwend aan ben), of zou dit niet zo gigantisch zijn aangezien het kleinere scherm van de mini?

Als ik beslis om een mini aan te kopen, gaat mijn 3 naar mijn man, en verkopen we de ipad 1, ik kan wel mijn 3 niet terug eisen als de mini me niet bevalt...

Ik weet dus totaal niet of ik al dan niet spijt zou hebben van mijn keuze...

Wat denken jullie ervan, de moeite om over te stappen of niet??

Guest-20180925190238 01-11-12 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 (Bericht 847755)
Wat denken jullie ervan, de moeite om over te stappen of niet??

Ik zou zeggen ga die iPad mini morgen eens bekijken in de een of andere winkel en probeer het ding eens uit.

NH2505 01-11-12 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 847758)
Ik zou zeggen ga die iPad mini morgen eens bekijken in de een of andere winkel en probeer het ding eens uit.

Daar had ik ook al aan gedacht, maar vrees dat er geen 'probeer'model voorhanden zal zijn, of heb ik het mis?

Guest-20180925190238 01-11-12 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 (Bericht 847759)
Daar had ik ook al aan gedacht, maar vrees dat er geen 'probeer'model voorhanden zal zijn, of heb ik het mis?

Dat hangt er van af naar welke winkel je gaat. Bij Apple Premium Resellers (APR) en de Apple Store in Amsterdam zijn steeds demo modellen aanwezig.

Succes verder :)

NH2505 01-11-12 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 847760)
Dat hangt er van af naar welke winkel je gaat. Bij Apple Premium Resellers (APR) en de Apple Store in Amsterdam zijn steeds demo modellen aanwezig.

Succes verder :)

Bedankt voor de tip! Helaas beetje te ver voor mij, ik woon in België, en zou niet onmiddellijk weten waar naartoe om een demomodel te vinden.

Guest-20180925190238 01-11-12 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 (Bericht 847761)
Bedankt voor de tip! Helaas beetje te ver voor mij, ik woon in België, en zou niet onmiddellijk weten waar naartoe om een demomodel te vinden.

Ik woon ook in België en ik ben bijna zeker dat je bij Maes (Easy-M) in Herentals of bij de filialen van Maes een iPad mini kan bekijken.

http://easy-m.be/

NH2505 01-11-12 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 847760)
Dat hangt er van af naar welke winkel je gaat. Bij Apple Premium Resellers (APR) en de Apple Store in Amsterdam zijn steeds demo modellen aanwezig.

Succes verder :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 847762)
Ik woon ook in België en ik ben bijna zeker dat je bij Maes (Easy-M) in Herentals of bij de filialen van Maes een iPad mini kan bekijken.

Ik ben van Roeselare, zou er een in de buurt zijn?

rebelle 02-11-12 13:10

Je kan ze zeker bekijken en betasten en op tokkelen in de saturn en de carrefour in brugge . Je hoeft hem daarvoor daar niet te kopen . Gewoon even kijken hoe alles eruit ziet en draait .

NH2505 02-11-12 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rebelle (Bericht 848045)
Je kan ze zeker bekijken en betasten en op tokkelen in de saturn en de carrefour in brugge . Je hoeft hem daarvoor daar niet te kopen . Gewoon even kijken hoe alles eruit ziet en draait .

Super, bedankt voor de tip!;)

KvdS 02-11-12 13:15

Zie hier voor mijn eerste indruk.

stino90 02-11-12 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 (Bericht 847761)
Bedankt voor de tip! Helaas beetje te ver voor mij, ik woon in België, en zou niet onmiddellijk weten waar naartoe om een demomodel te vinden.

Switch | Switch dat is een premium reseller, je hebt er zeker 1 in Mechelen, voor de rest moet je de website bezoeken

NH2505 03-11-12 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 848307)
Switch | Switch dat is een premium reseller, je hebt er zeker 1 in Mechelen, voor de rest moet je de website bezoeken

Bedank voor je tip. Deze avond heb ik eens binnen gewipt bij Mediamarkt Roeselare. Ze hadden een demomodel liggen en ik moet zeggen, hij bevalt me wel. Ik gun me zelf nog een nachtje "bedenktijd" :).

stino90 03-11-12 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 (Bericht 848319)
Bedank voor je tip. Deze avond heb ik eens binnen gewipt bij Mediamarkt Roeselare. Ze hadden een demomodel liggen en ik moet zeggen, hij bevalt me wel. Ik gun me zelf nog een nachtje "bedenktijd" :).

ik heb het vlaggen:), ben door de mini ook in de ban van een iPad, temeer omdat we hier een abo hebben op HLN en je kan dat via iPhone lezen, maar da's zo klein... + vergaderingen kan je typen op iPad... ik twijfel tussen iPad 3 en de mini... ik ben iemand die van zo'n dingen het beste moet hebben, maar de iPad 3 is zo duur, terwijl de mini misschien wat minder goed typt, en dan de resolutie...

waarschijnlijk is de beleving op de mini wel hetzelfde qua functies.. maar jij hebt het nu getest: valt het nog mee dat scherm van de mini en het typen erop?

NH2505 03-11-12 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 848322)
ik heb het vlaggen:), ben door de mini ook in de ban van een iPad, temeer omdat we hier een abo hebben op HLN en je kan dat via iPhone lezen, maar da's zo klein... + vergaderingen kan je typen op iPad... ik twijfel tussen iPad 3 en de mini... ik ben iemand die van zo'n dingen het beste moet hebben, maar de iPad 3 is zo duur, terwijl de mini misschien wat minder goed typt, en dan de resolutie...

waarschijnlijk is de beleving op de mini wel hetzelfde qua functies.. maar jij hebt het nu getest: valt het nog mee dat scherm van de mini en het typen erop?

Ik heb de mini uitvoerig bestudeerd, en ja, ik had erger verwacht wat de schermresolutie betreft. Ik heb nu een ipad 3, en natuurlijk kan de mini niet tippen aan het retinascherm. Maar ik zie zoveel andere voordelen, de mini is licht, heel handig van formaat en kun dus veel makkelijker overal met je mee.
Indien ik voor de mini ga, erft mijn man de ipad 3 en wordt de ipad 1 verkocht.
Maar dat hangt geheel van mijn keuze af, dewelke ik niet overhaast wil nemen.

Grtz

NH2505 03-11-12 21:40

En zo kan het vlug gaan.... Ik ben momenteel deze reactie aan het typen met mijn gloednieuwe ipad mini!

De ipad 1 is sedert deze namiddag verkocht, en zo kon ik mijn nieuwe ipad aankopen.

Ik ben er zeer tevreden over, typt handig en is superlicht en mooi!

Ben nu nog op zoek naar een geschikte case, want ik ben het lichtgewicht niet gewoon en vrees dat ik hem hierdoor laat vallen...

Grtz!:D

Arnevb 03-11-12 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 (Bericht 848618)
En zo kan het vlug gaan.... Ik ben momenteel deze reactie aan het typen met mijn gloednieuwe ipad mini!

De ipad 1 is sedert deze namiddag verkocht, en zo kon ik mijn nieuwe ipad aankopen.

Ik ben er zeer tevreden over, typt handig en is superlicht en mooi!

Ben nu nog op zoek naar een geschikte case, want ik ben het lichtgewicht niet gewoon en vrees dat ik hem hierdoor laat vallen...

Grtz!:D

De smartcover/case is wellicht de beste optie ;)

NH2505 03-11-12 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnevb (Bericht 848624)
De smartcover/case is wellicht de beste optie ;)

Deze wordt inderdaad aanbevolen, maar ik vind het jammer dat de achterkant hiermee niet is beschermd.

De zoektocht is dus nog volop bezig :d

Grtz

daantje22 03-11-12 22:01

Vind het ook jammer dat er voor de iPad 2/3/4 wel een smartcase is, maar voor de mini enkel de smartcover

Ik had graag een smartcase gezien voor de mini :(

NH2505 03-11-12 22:44

Ik heb zojuist deze besteld:

iPad Mini Smart Cover Slim Zwart

Mvg

KvdS 03-11-12 23:26

Gefeliciteerd met je aankoop, ik wacht er toch nog maar even mee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.