iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 3 en 4 rozig scherm bij bepaalde lichtinval bij zwart scherm (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/129046-ipad-3-4-rozig-scherm-bepaalde-lichtinval-zwart-scherm.html)

daantje22 05-11-12 16:31

iPad 3 en 4 rozig scherm bij bepaalde lichtinval bij zwart scherm
 
Hebben jullie ook last van een rozig scherm als je bijv in het donker een film/foto kijkt met zwarte achtergrond? als je recht voor de ipad zit is het gewoon zwart, maar kijk je van de zijkant/een stukje van de ipad af, dan zie je een rose waas. iemand?

Je ziet het vooral/kunt het testen als je een zwarte achtergrond download

hier een voorbeeld in het filmpje

New iPad (3rd Generation) Pink / Green Screen Issues - YouTube

daantje22 05-11-12 21:19

even een foto gemaakt om ter verduidelijken..

het doet zich alleen voor als ik een zwarte achtergrond in beeld heb, en dan echt vanuit de linkerzijkant, als je recht voor het scherm staat valt het niet echt op

http://imageshack.us/a/img854/8930/img0053pa.jpg

daantje22 06-11-12 10:21

niemand hetzelfde probleem?

R@dium 06-11-12 14:32

daantje, heb even gecheckt met mijn ipad 3. Bij een zwarte achtergrond zie ik ook een rozige vloed. Het is m.i. niet een probleem (ik ervaar het als geen last, want had het nooit opgemerkt... wanneer heb je een volledige zwarte achtergrond??).

Het kan zijn dat het door de reflectie van de scherm op de achterkant van de glas komt. Of de mix in kleuren van de lichtbronnetjes van de scherm...

Beech43 06-11-12 14:51

Dit bericht doet mij denken aan het verhaal van het oude vrouwtje (sorry hoor), dat klaagde bij de politie over een overbuurman die bloot te zien was. Na flink wat telefoontjes ging de politie eens kijken. "Ik zie alleen maar zijn hoofd". "Ja, maar als je op de stoel gaat staan..." "Dan zie ik alleen maar zijn bovenlichaam". "Ja, maar als je de stoel op de tafel zet..."

daantje22 06-11-12 14:52

Ik zie het ook als ik overdag achter de ipad zit, dus niet alleen als het slecht verlicht is of vanuit een bepaalde hoek.

Dus als ik bijv een foto kijk met zwarte achtergrond is deze ipv zwart dus magenta kleurig en verre van zwart.

Applecare gebeld en dit hoort absoluut niet. Hij word omgeruild :)

daantje22 06-11-12 19:27

en toch lijkt het me normaal?

want zie mijn iphone 5;

http://img839.imageshack.us/img839/9690/iphone51y.jpg

Uploaded with ImageShack.us

of mijn ipad 3, 4 én iphone 5 zouden defect zijn wat me ook sterk lijkt?

Guest-20180925190238 06-11-12 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 (Bericht 849947)
en toch lijkt het me normaal

Ik zie dat fenomeen soms ook, echter alleen als ik de Aarschotstraat in Brussel-Schaarbeek frequenteer (Rue d"Aerschot pour les Belges) :d

daantje22 06-11-12 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 849948)
Ik zie dat fenomeen soms ook, echter alleen als ik de Aarschotstraat in Brussel-Schaarbeek frequenteer (Rue d"Aerschot pour les Belges) :d

Ben ik nou echt zo blond dat ik geen flauw idee heb wat je hiermee bedoelt :P

R@dium 07-11-12 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 (Bericht 849960)
Ben ik nou echt zo blond dat ik geen flauw idee heb wat je hiermee bedoelt :P

Hij heeft het over raamprostitutie (Aarschotstraat - Wikipedia).

Denk echt dat het geen probleem is. Want als je zwart wil zien moet je drie kleuren mengen: cyan, magenta en geel (CMYK color model - Wikipedia, the free encyclopedia)

Je ziet het alleen als je schuin kijkt want aan de zijkanten van de scherm is er wit licht. Dat is mijn interpretatie... misschien ligt het anders.

Maar ben benieuwd of de nieuwe iPad dat ook heeft.... zo ja, is het geen probleem. Zo niet, is het wel een probleem.

daantje22 07-11-12 12:58

Heeft jou ipad het een beetje radium? Of net zo erg? En je iPhone 5

Bij mij hebben dus de ipad 3, 4 en iPhone 5 het, en iPod touch 4 gen ook. Lijkt me stug dat ze allemaal defect zijn. Denk dus dat ik de nieuwe ipad aan de deur weiger, want als ze het toch allemaal hebben is het zinloos om te ruilen

R@dium 07-11-12 13:07

Mijn iPad, mijn iPhone 5 en iPhone 4 van mijn buurman heeft het allemaal. Wel vind ik dat de iPhone 4 het minder heeft, maar kan zijn dat ik het nu overdag met een niet hele donkere kamer geprobeerd heb...

Maar, om eerlijk te zijn, ik houd mijn iPhone en iPad niet op zo'n hoek dat ik de magenta kleur zie. Dus, het stoort mij niet. En als je echt de echte kleur van een foto of film wilt zien is het het beste om het op een PC of TV scherm te zien. Laptop wat minder... mijn hobby is fotograferen :)

daantje22 07-11-12 13:11

Thnkx! Dan weet ik dat het zo "hoort"

iPhone 4 heeft er idd minder last van, dat viel mij ook al op.

Ik hou hem normaal ook niet in die hoek, maar was eergisteren bij schemerlicht wat aan het uitproberen op de ipad en liep de huiskamer in en ineens viel mij die gloed op en dacht huh?

En lees op internet ook er wat over, in Amerika noemen ze het de " pink hue"
Verder zijn de kleuren perfect, wit gewoon wit, etc. Bij sommige lees je dat het wit of geelachtig is of rosachtig, dat kom ik veel tegen.

R@dium 07-11-12 13:17

Elk scherm is anders.. calibratie van een scherm is niet zo eenvoudig. Las inderdaad dat de scherm van ipad 3 en 4 wel in kleur verschillen (geelachtig wit). Je ziet het alleen als je met iets anders vergelijkt.

Gewoon genieten :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.