//

iPad mini of iPad 4

iPad mini of iPad 4 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik heb besloten om een Ipad te gaan kopen. De eerste vraag is 16 of 32 GB. Ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-11-12, 21:14
egteling egteling is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 9
Standaard iPad mini of iPad 4

Hallo iedereen,
Ik heb besloten om een Ipad te gaan kopen. De eerste vraag is 16 of 32 GB. Ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken voor school, notities enz. ( voor het echte bewerken van tekst gebruik ik de computer) en daarnaast wat simpele apps ( angry birds, clash of clans, 9292ov, cloud on, evernote, dropbox enz ). Ik zal geen foto en video bewerking gaan doen. Het bewaren van foto's en films doe ik via dropbox!.
Ik denk dat de 16 gb dan voldoende moet zijn?
Nu het belangrijkste!: De Ipad mini of Ipad 4
Wat is volgens jullie de beste keuze voor mij en waarom? ( ook de prijs meegenomen)

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Niels Edskes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-12, 21:53
Deora Deora is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 31
Standaard

Als je de iPad deels voor school gaat gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat een groter scherm wel gemakkelijk is. Ik gebruik mijn iPad veel op het werk voor het maken van notities tijdens vergaderingen. Daarnaast is de iPad 4 sneller dan een mini en heeft deze een retina scherm. In mijn ogen de meerkosten wel waard.
  #3  
Oud 06-11-12, 23:41
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Als je het kan betalen, kies dan voor de 32GB uitvoering. Je kan het geheugen niet meer uitbreiden en voor je het weet kom je ruimte te kort.
Jij bent nog jong zo te lezen, dus zijn je ogen nog erg scherp. Kijk in de winkel of je het mini scherm wel voldoende vind qua resolutie, Zo nee? Dan blijft de iPad4 over.

Succes met je beslissing.
  #4  
Oud 07-11-12, 13:08
egteling egteling is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 9
Standaard

En als ik het scherm kwaliteit voldoende vind. Dan voor de Mini gaan?
  #5  
Oud 07-11-12, 13:45
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ja dat zal je zelf moeten beslissen.
Wil je meer ruimte op je scherm of wil je het makkelijk mee kunnen nemen. Dat zal je keuze gaan maken. Als je nog op school zit, zijn daar goede lokkers? Weet je zeker dat, als ze met sleutels op de lokkers werken, dat je sleutel behoorlijk uniek is? Want iOS devices blijven roof goed. Als je daar niet zeker van bent dan zal je de iPad bij je moeten houden en dan zou ik voor de mini gaan.
  #6  
Oud 07-11-12, 14:25
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Ik zou voor school ook op de mini gaan, daar is hij zeer zeker goed genoeg voor. Als je hem alleen voor school en wat internet gebruikt is 16GB ook voldoende.
  #7  
Oud 07-11-12, 14:48
Playbutton Playbutton is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 15
Standaard

Dus of 16Gb vs 32 Gb en Groot vs Klein.
Ik zou voor 32Gb klein gaan..

Motivatie:
Als je er veel mee gaat lopen dan is de kleine toch de helft lichter en een stuk compacter. In de klas valt de kleine minder op. Hij past in kleinere tassen en je neemt hem gewoon makkelijker mee. De 4 is natuurlijk wel sneller maar in mijn beleving is de mini meer dan snel genoeg voor alles wat je op noemt. Als je naar het geld kijkt dan is de mini 330 euro voor 16gb en de 4 16gb voor 500 euro. Ik zou voor 430 euro de 32gb nemen.
  #8  
Oud 07-11-12, 19:15
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je toch gebruik maakt van externe opslag (in the cloud) dan zou ik de 16 GB kiezen en die € 100 gebruiken voor die opslag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:03.