iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Heeft de iPad Mini Wi-Fi een soort locatiebepaling (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/130021-heeft-de-ipad-mini-wifi-soort-locatiebepaling.html)

etazlez 19-11-12 15:35

Heeft de iPad Mini Wi-Fi een soort locatiebepaling
 
Als ik in een stad rondloop, kan de iPad Mini Wi-Fi dan een plaatsbepaling doen?
Niet op huisnummer niveau, maar wel op straat -of wijkniveau? Aan de hand van weet-ik-veel-wat-allemaal.

Als er echt geen plaatsbepaling op zit, neig ik naar een cellular zonder simkaart.

Ik twijfel tussen deze mini modellen:
Wi-Fi 64 GB: 529 €
Cellular 32 GB: 559 €

Voordelen cellular: GPS. Er zal nooit een simkaartje in zitten. De GPS lijkt interessant voor augmented reality apps. In de iPad Wi-Fi zit er wel een compas, maar er is geen GPS.

Een voordeel van de iPad Wi-Fi is dat er 32GB meer opgeslag in zit. De iPad ga ik nooit gebruiken om films of muziek op te zetten. Maar wel om kranten en tijdschriften te lezen, veel foto's te nemen, een dagboek bij te houden, of spelletjes te lezen en veel apps op te zetten. Zo heb ik na 2 dagen op een iPad 3 gewerkt te hebben (in bruikleen) al 11 GB aan apps en kranten en magazines! En daar zitten maar een 5-tal foto's tussen. Dus 32 GB is een echt minimum.

700 € voor een cellular 64 GB model is te veel. De grens is 500 a 600 € inclusief smartcover.

R@dium 19-11-12 16:06

Je zegt het al. Je hebt de cellular nodig. Wi-Fi model kan alleen locatie bepalen met behulp van een Wi-Fi connectie.

etazlez 19-11-12 16:10

Wat ik nu wel lees is dat locatiebepaling wel mogelijk is via Wi-Fi tethering met een iPhone... Dan is er natuurlijk wel GPS mogelijk?!

R@dium 19-11-12 16:12

Dat werkt natuurlijk ook... want je hebt internet / je maakt gebruik van je iPhone's gps.

XIII 19-11-12 17:07

Hoe wordt dat GPS signaal dan doorgegeven? Kan dat wel?

Misschien bedoelen jullie Wi-Fi geolocatie?

freestyle4all 19-11-12 17:10

Er is helaas geen methode om de GPS van de iPhone te delen met een iPad mini.
Dat zou fijn zijn, maar helaas...

R@dium 19-11-12 17:12

Als je tethered maak je toch gebruik van het internet... Kun je toch zien waar het toestel zich bevind?

Kan het alleen op mijn iPad 3 + 4G met iPhone testen en het werkt... maar geen flauw idee of het ook werkt met een iPad Wi-Fi...

Guest-20180925190238 19-11-12 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 854482)
Er is helaas geen methode om de GPS van de iPhone te delen met een iPad mini.

Inderdaad, want wie of wat in de iPhone zou die data doorgeven aan wie of wat in de iPad mini?

freestyle4all 19-11-12 17:15

AirLocation Sends GPS Data From iPhone to iPad | Gadget Lab | Wired.com

Werkt een beetje.
Maar dat is beperkt tot de eigen app.
De GPS is niet bruikbaar in andere apps op de iPad.

etazlez 19-11-12 17:18

edit: niet waar

ibert 19-11-12 18:56

Ik heb bij mijn eerste ipad Wi-Fi gebruik gemaakt van de app BTstack (jailbreak). Hiermee kan de ipad communiceren met een bluetooth GpS. Ik gebruikte een aparte bluetooth muis hiervoor. Werkte prima.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.