//

Scherm iPad 4 is niet egaal wit en backlight bleeding

Scherm iPad 4 is niet egaal wit en backlight bleeding discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn iPad 3 verkocht om een iPad 4 te kopen. Het scherm van de iPad 3 was echt perfect. Maar mijn nieuwe iPad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-12-12, 12:15
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard Scherm iPad 4 is niet egaal wit en backlight bleeding

Ik heb mijn iPad 3 verkocht om een iPad 4 te kopen. Het scherm van de iPad 3 was echt perfect. Maar mijn nieuwe iPad heeft last van backlight bleeding (aan de linkerkant van het scherm) en op een witte pagina zie je dat het niet echt wit is maar meer geel/zwart achtig.

Is er een mogelijkheid dat ik een nieuwe krijg? (geen refurbished) Zo ja, met welk serienummer beginnen de nieuwste iPad's? (wil er graag één die net uit de productie komt)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-12, 18:09
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Heb je hem bij Apple online gekocht? Zo ja, dan krijg je binnen 14 dagen een nieuwe en anders een refurb

Nieuwste serienummers is moeilijk te zeggen. Ipads worden ook in meerdere fabrieken gemaakt, en in meerdere productieweken.

Via de chipmunk site kun je het serienummer invoeren en kijken in welke fabriek en welke week hij is geproduceerd

Backlight bleeding en geen egaal scherm heeft trouwens niks te maken met nieuwe/oude productie, dat probleem kom je over een jaar nog tegen, je hebt pech of geluk met een scherm, of het nu oude of nieuwe productie is
  #3  
Oud 16-12-12, 18:40
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Hij is gekocht bij iAm Store. Ben net langs de winkel geweest en die zeggen dat ik binnen een week een nieuwe had gekregen, maar die is verstreken. De iPad heb ik cadeau gekregen. Datum van de bon is 6 december en de iPad heb ik afgelopen vrijdag in ontvangst mogen nemen. Ze wilden hem achter houden en de kans was groot dat ik een refurb kreeg, wat ik niet wil. Kan ik langs de Apple Store in Amsterdam, en zou ik daar gelijk een nieuwe kunnen mee krijgen? Of wellicht Oberhausen kan ook.

Wat nu?
  #4  
Oud 16-12-12, 18:46
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Bij de Apple store krijg je ook standaard een refurb en geen nieuwe

Enkel als je hem bij apple zelf hebt gekocht en binnen 14 dagen retourneert krijg je een volledig nieuwe in de doos. Als je nu naar de Apple store in Amsterdam gaat krijg je een "black box replacement" oftewel een refurb, omdat je hem niet bij Apple hebt aangekocht.

Wat staat er op je bon van de iam store? Ruilen binnen 7 dagen?
  #5  
Oud 16-12-12, 18:50
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Er staat niet veel op de bon. Behalve dat die met een gift card is aangekocht en het serienummer staat erop.

Zullen ze al refurbs hebben dan? Is er geen mogelijkheid dat ik een nieuwe krijg?
  #6  
Oud 16-12-12, 18:58
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Er zijn al zeker refurb ipad 4 in omloop aangezien de halve wereld ze terug lijkt te brengen door lightbleeding of gele schermen ( ik heb er 2 teruggebracht)

Voortaan alles kopen via de Apple website. Dan mag je binnen 2 weken retourneren voor een gloednieuwe. Ze komen een nieuwe aan de deur brengen en de oude word opgehaald per koerier, super service in tegenstelling tot vele APR zoals iAm

Je moet het echt bij de iam store regelen dat ze een nieuwe geven. Je erop beroepen dat hij death on arival was. Bij Apple krijg je helaas geen nieuwe omdat hij daar niet is aangekocht

Waar begint het serienummer mee als ik vragen mag? DL?
Hier 2 ipad 4 gehad beginnende met DL (is een fabriek) en alle 2 lightbleeding en kanarie geel scherm
  #7  
Oud 16-12-12, 19:03
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Jij hebt er al 2 teruggebracht? Dat is geen goed teken. Mijn scherm is niet heel erg geel, het valt eigenlijk wel mee. Heel af en toe valt het op dat er bleeding is, maar ook dat valt mee in principe.

Ik ga proberen mijn best te doen bij de iAm Store. Ik las trouwens dat ze waren overgenomen door iCentre. Zou ik ook bij iCentre terecht kunnen dan?

Mijn serienummer begint met DM.

Bedankt voor je reactie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 4 problem @ Light bleeding TQMA iPad algemeen 0 18-11-12 10:36
Na vervanging scherm enkel backlight -> wit scherm met strepen thaguz iPhone algemeen 1 11-01-12 12:30
zijn er eigenaars van ipad 2 die geen backlight bleeding hebben pressos iPad algemeen 91 12-12-11 21:18
Ipad (1) backlight bleeding Misterv iPad algemeen 0 10-05-11 00:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.