iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 3 bluetooth probleem (streamen) (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/132058-ipad-3-bluetooth-probleem-streamen.html)

steven079 25-12-12 13:40

iPad 3 bluetooth probleem (streamen)
 
Hallo,

Ik heb het volgende probleem ik stream via mijn bluetooth op de ipad 3 muziek via een harman/kardon BTA 10 naar mijn audio systeem, werkt allemaal prima. Alleen stopt af en toe de muziek , vreemde is hij op de ipad door speelt en er gewoon verbinding is van de ipad 3 naar de BTA 10 , alleen geen sound. Alle kabels zitten goed daar ligt het niet aan. Ik moet dan eerst de bluetooth op de ipad uit zetten weer aan zetten, verbinding maken met de bluetooth adapter dan pakt hij hem weer , totdat hij vanzelf weer stopt.....Nu moet ik zeggen de ipad3 ligt dan gewoon op tafel scherm is uitgeschakeld, kan het zijn de ipad in een slaap stand gaat dan ofzo.....? moet ik wat uit of inschakelen?

Beech43 25-12-12 15:43

En je iPhone, doet die het wel ? Misschien moet je je iPad updaten naar 6.0.1, of je harman/kardon BTA 10 ?
Er wordt blijkbaar aan gewerkt.
Daar kun je toch zelf ook eerst kijken ?

steven079 25-12-12 16:02

Iphone werkt goed, ipad heeft 6.01

Beech43 25-12-12 18:58

Dan is het je harman/kardon, zie bovenstaande link.

steven079 25-12-12 22:10

Ok hopelijk word het opgelost dit zou dus van apple afhangen dus dmv nieuwe update...,

steven079 05-01-13 00:16

Iemand een idee wanneer er een nieuwe ios update komt?

steven079 23-02-13 10:03

nou ook met de nieuwe update 6.1.2 is het probleem er nog steeds.......... :S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 februari 2013 om 10:59 ----------

vreemde is wel ze de tekst hebben weg gehaald dat er naar een oplossing word gezocht ism apple, ga je ervan uit dat de problemen opgelost zijn...NOT!!!

Beech43 23-02-13 13:47

Zit je iPhone misschien te "zieken" ? Zet daar bluetooth eens uit.
En pas je profiel aan.

steven079 23-02-13 14:06

Alle bluetooth apparaten staan uit alleen de ipad staat aan en toch valt de verbinding vanzelf uit keer op keer

Beech43 23-02-13 15:12

Dan zou ik mijn router erns op een hoog kanaal zetten, 12 of nog hoger als dat kan.

steven079 23-02-13 15:30

Wat heeft de router te maken met de ipad/iphone en BTA 10 bluetooth verbinding?de router staat totaal los tov deze connectie.... Maar hou alle optie open...vertel?

Beech43 23-02-13 17:07

Maar ze kunnen wel beide op dezelfde frequentie zitten en elkaar storen.
"The only bigger problem I had with this solution was during setup. Since my router, the bta10 and sonos devices all operate on the 2.4 Ghz band I had major intereferences in audio at first. Especialy bluetooth and sonos network had major problems here (Channel 6). After I moved sonos to channel 11 (via desktop software) it went away. This is a key point here for sonos development. Its very unfortunate that they do not implement a posibility to use 5Ghz band. In urban areas like big cities the 2.4 Ghz Wi-Fi space becomes very crowded thus the stability of sonos networks drops. It would be an easy thing to move sonos network to 5 Ghz band where there is (and will be for the next 5-10 years) still space for a clean transfer." (Bron, voor wat het waard is).

Guest-20180925190238 23-02-13 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven079 (Bericht 880923)
Wat heeft de router te maken met de ipad/iphone en BTA 10 bluetooth verbinding?de router staat totaal los tov deze connectie.... Maar hou alle optie open...vertel?

Bluetooth en Wi-Fi werken beide op de 2.4 Ghz ISM band.

Wi-Fi gebruikt de Direct Sequence Spread Spectrum (DSSS) modulatie. Bluetooth gebruikt Frequency Hopping Spread Spectrum (FHSS) modulatie. "Hopping" is Engels voor "springen". Bluetooth springt dus continue over heel de 2.4 Ghz band terwijl Wi-Fi een bepaalde bandbreedte (20 of 40 Mhz) inneemt op de band.

Onder bepaalde omstandigheden kan BT voor problemen zorgen op de Wi-Fi bandbreedte (coherence). Daarom is het advies om een laag of hoog kanaal te proberen een goed advies. Een restart van de router kan de Wi-Fi/BT coherence soms ook herstellen.

steven079 24-02-13 11:51

Gezien hier in de omgeving 10 tal routers zijn gedetecteerd dmv een airrader(imac) kan ik moeilijk vragen aan alle buren om het kanaal te wijzigen, de mijne is nu gewijzigd naar kanaal 12, maar de meeste hier zitten op kanaal 8,1,6, en 6 tal router op kanaal 11. Erg vervelend denk toch echt dat dit met de ios van apple te maken heeft omdat dit probleem bekend is/was........

Guest-20180925190238 24-02-13 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven079 (Bericht 881051)
Erg vervelend denk toch echt dat dit met de ios van apple te maken heeft omdat dit probleem bekend is/was........

Als je dat denkt dan moet je contact opnemen met de support van Apple :-)

steven079 24-02-13 12:06

Allang gedaan, die kunnen daar geen antwoord op geven.....De reden is dat ik het denk,is omdat op de website van harmon kardon ze de tekst met verbindingen problemen zelf erbij hadden neer gezet,en dat ze iom apple hiermee aan de slag ging, opeens was deze info van de website verdwenen.......Maar ach we wachten af, maar zijn er andere bluetooth apparaten te verkrijgen die werken zoals de harman/kardon BTA 10?

Beech43 24-02-13 12:38

Er is veel te doen over dit onderwerp.

Dit is een leesbaar artikel, maar lost je probleem niet op.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2013 om 12:53 ----------

Overigens: heb je netwerkinstellingen al eens een keer hersteld ?

steven079 24-02-13 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 881074)

Overigens: heb je netwerkinstellingen al eens een keer hersteld ?

Van de ipad bedoel je?

Beech43 24-02-13 15:17

Ja, van de iPad


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.