//

foto's nemen heel veel geheugen in

foto's nemen heel veel geheugen in discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Sofie123 Ik heb wel vaak een synchronisatie geannuleerd omdat ik geen tijd had. En dat is dan de reden van jouw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31-12-12, 12:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie123 Bekijk bericht
Ik heb wel vaak een synchronisatie geannuleerd omdat ik geen tijd had.
En dat is dan de reden van jouw probleem, maar dat schreef ik al Tijdens een synchronisatie worden bepaalde dingen tijdelijk opgeslagen. Als jij de synchronisatie gaat afbreken blijven die dingen staan.

Dus, in het vervolg wat tijd nemen voor een synchronisatie Draadjes openen over een vermijdbaar probleem kost ook tijd
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-12-12, 13:22
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Lees dit artikel eens.
  #23  
Oud 31-12-12, 17:46
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie123 Bekijk bericht

Dropbox? wat is dat ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Oeps. Dat dacht ik toch niet. Je foto's staan in DropBox net zo groot als ze in werkelijkheid zijn hoor.
De foto's die op je Pc of Mac in de "dropboxmap" staan nemen daar de plaats in die ze vertegenwoordigen.
Tegelijk staan ze ook in de gratis "cloud" die Dropbox ter beschikking stelt.
Ze nemen dus in principe geen plaats in op de iPad.
Je krijgt gratis 2GB.
Voor elke nieuwkomer die je laat kennismaken met Dropbox krijg je telkens 500 Mb.
Dropbox is een app die een plaats verdient op elke Pc, Mac, iPhone, iPad of andere tablets en smartphones.
Je kan er niet alleen foto's in kwijt , maar tevens eBooks, muziekbestanden en noem maar op.
Een snelle manier tevens om die bestandjes, draadloos, naar de diverse toestellen over te brengen. Vandaar uit kun je ze desgewenst een plaats geven in een andere map, eventueel daarna verwijderen uit de dropbox om alzo plaats te maken voor nieuw materiaal.
Dropbox kan ook gebruikt worden als Camera upload.
Op die manier kan je via die functie, de foto's die je met de smarphone schiet ogenblikkelijk bekijken op al de andere toestellen die dezelfde account hebben.
Wat meer is, als je die functie de eerste keer gebruikt krijg je tevens gratis 5 GB extra ruimtegebruik.
Dank U Dropbox.
  #24  
Oud 31-12-12, 18:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adriaantjes Bekijk bericht
Wat meer is, als je die functie de eerste keer gebruikt krijg je tevens gratis 5 GB extra ruimtegebruik.
Net eens geprobeerd. Ik krijg maar 500 MB

  #25  
Oud 31-12-12, 18:36
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Dat is raar.
Ik heb de functie "Camera Uploads" bij de instellingen van Dropbox op mijn Android geactiveerd en ik kreeg 5 Gb.
Mijn zoon heeft het gedaan met zijn iPad, en ja hoor: 5 Gb.
Wel enkele weken geleden.
Wij kregen zelfs een melding daarvan via Email.


Edit:

Na enige research kom ik tot inzicht. (Ik wordt ook al wat ouder en vergeetachtig hoor.)

Citaat:
Dropbox is een nieuwe feature aan het testen. Je foto's van je iOS device uploaden naar Dropbox. Bij iedere 500 mb aan foto's krijg je er 500 mb gratis bij tot een maximum van 5GB. Je kan de geuploade foto's of films weer gewoon verwijderen. Als je de 5GB hebt, hou je deze ook.
Een tip: maak een film me je iPhone van een paar minuten en upload deze naar je Dropbox. Kort hem een paar seconden in en je hebt weer een nieuwe film op te uploaden.
Ik zit nu op 5GB!

Zie ook hier:http://www.onemorething.nl/community...raden-naar-5gb
  #26  
Oud 31-12-12, 18:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adriaantjes Bekijk bericht
Wij kregen zelfs een melding daarvan via Email.
Ik kreeg een melding via Notfication Center op een Mac
  #27  
Oud 31-12-12, 18:59
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Misschien nog wat meer foto's nemen met de iPad dan toch maar, en 'Camera Uploads' aangevinkt houden ??????
Ik heb in ieder geval nu 6,75 GB, waarvan 5 GB verkregen via die optie.
  #28  
Oud 31-12-12, 20:42
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

SugarSync geeft gratis 5 GB, en daar kun je ook bijverdienen.
  #29  
Oud 26-01-13, 11:13
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Hoeveel foto's staan in je Fotostream ?
Bij mij was dat 1,5 GB, dus die heb ik maar eens verwijderd. Let er wel op dat je ze in Fotostream op je computer veilig stelt door ze te kopiëren naar een map, want daar worden ze dan ook verwijderd.
  #30  
Oud 30-01-13, 08:55
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

@Beech43...Juist mijn vraag:

Ik heb de instellingen zo dat alle foto's die ik met mijn iPhone 5 of iPad neem, automatisch in fotostream komen, dus dan ook op mijn Macbook...Dit vind ik handig voor mijn vrouw ivm foto's van onze kids die ik veel neem met mijn iPhone, zodat deze gelijk op de Mac komen...

Nu staan er al weer 1000 foto's op mijn iPhone, die dus ook op mijn fotostream op de Mac staan..Moet ik mijn gehele fotostream map op mijn Mac kopiëren naar documenten in een map met foto's gezin of zo? Om zo niet alles te verliezen? Dan kan ik de foto's namelijk verwijderen van mijn iPhone en iPad...En dus met een backup ook niet kiezen om foto's te backuppen lijkt me?

Ik hoor graag als ik het zo bij het rechte eind heb, dan kan ik erm ee aan de slag...

Thanx in advance!!!
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
  #31  
Oud 30-01-13, 10:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Moet ik mijn gehele fotostream map op mijn Mac kopiëren naar documenten in een map met foto's gezin of zo?
Zet Fotostream aan in iPhoto op de Mac dan komen alle plaatjes automatisch in iPhoto. Dan hoef je helemaal niets te kopiëren naar mapjes.

In iPhoto kan je dan weer albums naar believen aanmaken. Dan hoef je geen tientallen mapjes aan te maken alles staat dan netjes in de iPhoto bibliotheek.
  #32  
Oud 30-01-13, 11:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je foto's in Fotostream verwijdert, worden ze op al je devices verwijderd, dus ook in iPhoto. Zie verder hieronder het antwoord van Timosha, die het weer eens bij het rechte eind heeft. Ik ben altijd aan de voorzichtige kant, liever dubbel dan kwijt....

Laatst gewijzigd door Beech43; 30-01-13 om 13:47.
  #33  
Oud 30-01-13, 11:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Wil je foto's bewaren dan moet je ze kopiëren naar een map in iPhoto, of exporteren vanuit iPhoto.
iPhoto zet alle Fotostream plaatjes automatisch in albums zoals "Fotostream december 2012", "Fotostream januari 2013", enz.... en bewaart die albums in de iPhoto bibliotheek.

Er moet niets manueel gekopieerd worden.

  #34  
Oud 17-02-13, 17:46
Sofie123 Sofie123 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaatjezon Bekijk bericht
Ohhhhh, ik dacht dat het gelukt was. Dan weet ik het ook niet. Hoop dat de moderator snel reageert. Sterkte !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2012 om 22:42 ----------

Dropbox is een opslag, backup, waar foto's in opgeslagen worden in klein formaat, waardoor ze minder ruimte innemen. Staat in de AppStore. Maar jij hebt al je foto's al op de pc staan.
Ik weet niet of je nog steeds met dat probleem zit, maar ik heb inmiddels een iPhone enhad dit weer. Ik heb dus gezocht naar een andere oplossing en ik heb het ook gevonden! Eerst heb ik Diskaid geïnstalleerd en dan deze stappen gevolgd: How To Remove ?Other? Data From Your iPhone | Computer Hardware Reviews - ThinkComputers.org. Mijn overige data ging van 6,3 GB naar 346,5 MB (had ook mails en berichten verwijderd). Ik had eerst een probleem met de foto's en liedjes maar ik heb de muziek er af gedaan en terug opgezet en een harde reset gedaan en daardoor is het terug normaal!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: liedjes nemen 25% meer geheugen op iphone 4 fasteddyr Muziek, foto & video 11 31-12-10 11:24
heel veel pech neophron iPhone algemeen 14 17-08-10 19:36
Windows: programma's lijken veel plaats in te nemen Clemens de Purno iTunes 2 01-12-09 15:45
Heel veel apps, veel starten niet meer op trevisnl Archief 4 22-05-09 21:39
Heel veel ringtones macmaccie Ringtones en Wallpapers 3 25-03-08 00:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:30.