//

iOS 6... Of toch niet ?

iOS 6... Of toch niet ? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik heb een Nieuwe iPad (3e Generatie) en er staat iOS 5.1.1. op. Op mijn iPhone staat iOS 6.0.0. en eigenlijk was dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-01-13, 23:09
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard iOS 6... Of toch niet ?

Hallo iedereen,

Ik heb een Nieuwe iPad (3e Generatie) en er staat iOS 5.1.1. op.
Op mijn iPhone staat iOS 6.0.0. en eigenlijk was dat een domme upgrade want voor mij is alles onhandiger geworden (behalve dat je meteen alles op Facebook of Twitter kan plaatsen) zoals de App Store en dar mijn oude iPhone hiervan veel trager is geworden.
Maar mijn iPad werkt iets vlotter dus mijn vraag is: is het echt een groot verschil voor de iPad, en een update waard?
Want ik ken iemand met een iPad 4, die sowieso iOS 6 had, en ookal is de App Store daar even onhandig gemaakt (er kan niet veel op een scherm), het scherm is uiteraard groter.
Ik zou een iPhone 4S willen kopen, en als daar dan iOS 5 opstaat kan ik daar 'expirementeren' met Siri, die heb ik toch ook op mijn iPad als ik overstap naar iOS 6.
Dus ik wil dat wel proberen, maar ik wil wel terugkeren als ik het niet leuk vind, is dit mogelijk?
En zo ja: hoe?
Als ik niet kan terugkeren is het fijn om te weten of de update (buiten Siri) wel veel nut heeft..
Ik heb een '.ipsw'-bestand (ofzo iets ik weet niet precies wat het noemt) gedownload van appletips, voor mijn iPhone 4 (van iOS 5.1.1.)
Maar niet met OSX Lion iTunes 10 , niet met OSX Mountain Lion iTunes 11 krijg ik het bestand terug op mijn iPhone .. Telkens een foutmelding.
Dus ik kan met mijn iPhone niet meer naar iOS 5??
Heb ergens snel gelezen dat Apple deze functie heeft uitgeschakeld maar dat zou toch moeilijk waarheid kunnen zijn, of wel?
Dus als ik dan niet meer terugkan naar iOS 5 op mijn iPad zou ik dat wel ambetant vinden..

Sorry als ik misschien een beetje onduidelijk ben geweest of van de hak op de tak spring maar ik dank jullie al vast dat jullie mijn vraag hebben opengelikt en /of gelezen.. Alvast bedankt, iedereen!

Vriendelijke groet,
Arne M.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-13, 23:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ik heb een '.ipsw'-bestand (ofzo iets ik weet niet precies wat het noemt) gedownload van appletips, voor mijn iPhone 4 (van iOS 5.1.1.)
Maar niet met OSX Lion iTunes 10 , niet met OSX Mountain Lion iTunes 11 krijg ik het bestand terug op mijn iPhone .. Telkens een foutmelding.
Dus ik kan met mijn iPhone niet meer naar iOS 5??
.
Dat kan alleen maar als je de SHSH hashes hebt voor iOS 5.1.1. Gebruik de zoekfunctie van het forum en lees de blog van het iPhone Dev Team.

Dev-Team Blog
  #3  
Oud 07-01-13, 23:20
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Of je nu de update doet voor iPhone of iPad naar iOS 6, er zitten geen verschillen tussen de devices (zover ik weet zijn die gewoon identiek)

Wil je terug naar een eerdere iOS versie dan moet je gebruik maken van tinyumbrella die de shsh blobs opslaat op bijv de pc of Mac. Elke keer voordat je een updat van een ios versie uitvoer gebruik je tiny om de bestanden op te slaan. Deze bestanden heb je dus nodig om terug te kunnen. Heb je die bestanden niet helaas dan kan je niet terug.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 januari 2013 om 22:27 ----------

Ook heeft iOS 6 buiten Siri om 200 nieuwe functies en ja dat is aan je zelf om te bepalen of je het waard vind om te updaten naar de nieuwste versie..

Apple Unveils iOS 6 With Over 200 New Features Including New Maps App, Improved Siri, Facebook Integration, Passbook App
  #4  
Oud 07-01-13, 23:31
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Jullie zijn echt al bedankt voor de reacties! Ik lees van die speciale bestanden dat iemand iOS 5 heeft kunnen installeren (kwam van iOS 5.1 ofzo) op zijn iPhone? Van PartyRico is het, staat bij mij hier als eerste onderaan de pagina.. Ik moet morgen vroeg op dus ik ga alle functies is nakijken dankzij xbored en dankzij timosha wat meer info zoeken over die SHSH Blogs.. Ik zag ooit iets op YouTube en die heeft 'SHSH' ook vaak uitgesproken, dus mss is zijn ' downgradefilmpje ' wel juist.

Bedankt iedereen!
  #5  
Oud 07-01-13, 23:35
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Wat wij zeggen eerst tinyumbrella downloaden op pc of Mac daarna device aansluiten en die bestanden oplaten slaan daarna pas upgraden naar nieuwere versie!
http://thefirmwareumbrella.blogspot.nl/?m=0

Laatst gewijzigd door xbored; 07-01-13 om 23:37. Reden: Website vermelding
  #6  
Oud 09-01-13, 13:44
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Dag iedereen,

Ik wou TinyUmberella downloaden maar hij wil niet open in OS X Mountain Lion.....
Hij zegt dat het van een onbekende maker komt en onveilig is en niet geopend kan worden..
Hoe kan ik dit oplossen , aub?


Alvast bedankt iedereen,


Groetjes,
Arne M.
  #7  
Oud 09-01-13, 13:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Hoe kan ik dit oplossen , aub?
Rechts op de TinyUmbrella app klikken en dan "Open" kiezen. Daarna OK klikken.
  #8  
Oud 09-01-13, 13:51
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Graag ontopic of je mss best aansluiten bij de jailbreak topics van de iPad. De eerste topic vraag heeft een antwoord. Twee vragen in één topic zorgt voor verwarring.

//slotje
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
Discussie gesloten

Labels
upgrade ios 6 voor ipad



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Toch IOS 5.0 installeren zonder SHSH BLOBS :) PartyRico Jailbreak 6 09-12-11 22:16
iPhone: Toch al UNtetherd JB IOS 5 ?? Djinn Jailbreak 1 08-11-11 08:09
Iphone 3G met IOS 4.2.1 of toch 4.1??? indra01 iPhone algemeen 9 24-01-11 16:22
iPhone: iPhone 4 iOS 4.02 tóch te jailbreaken? jajaohnee Jailbreak 1 26-08-10 17:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.