iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Films van iTunes op iMac afspelen op iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/133702-films-itunes-op-imac-afspelen-op-ipad.html)

Machiel87 21-01-13 19:44

Films van iTunes op iMac afspelen op iPad?
 
Ik heb zelf een iMac en een Apple TV, op die manier kan je makkelijk films die je in iTunes op je iMac hebt staan afspelen op de tv.
Nou heb ik zelf (nog) geen iPad, maar vroeg me af of je dan ook met de iPad die films die op je iMac staan kan afspelen?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Beech43 21-01-13 19:50

Nee, dat gaat niet, wel andersom: via je Apple TV kun je films van je iPad streamen naar je TV, trouwens alles op je scherm van je iPad (mirroring). Wil je films op je iMac streamen naar je iPad dan kun je o.a. gebruik maken van de app Air Video.

Machiel87 21-01-13 20:07

Oké, bedankt voor de reactie! Ga ik dat eerst eens op mijn iPhone uitvogelen!:)

Stonehedge 21-01-13 21:32

Ja, dit gaat dus wel. Op de iPad heb je een standaard video app waarmee je bij je gedeelde bibliotheek van itunes kan. Dit geldt overigens niet alleen voor video, maar je gehele bibliotheek (muziek, etc) via de desbetreffende apps.

jopvdsteen 21-01-13 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stonehedge (Bericht 870166)
Ja, dit gaat dus wel. Op de iPad heb je een standaard video app waarmee je bij je gedeelde bibliotheek van itunes kan. Dit geldt overigens niet alleen voor video, maar je gehele bibliotheek (muziek, etc) via de desbetreffende apps.

Zou hier graag iets meer uitleg over willen heb al 2jaar een ipad en al een tijdje een iMac maar dit is mij nog nooit gelukt...

Beech43 21-01-13 22:30

En het zal ook niet lukken. Of toch wel, via de remote app kan ik mijn iPad gebruiken om films via Apple TV op mijn TV te krijgen vanuit iTunes. Maar ik zie nu ook in de Video App een tab Gedeeld, als je daar op klikt en je hebt iTunes aanstaan op je computer dan krijg je gehele bibliotheek te zien.

freestyle4all 21-01-13 22:43

Natuurlijk kan dat!

Download Remote van Apple op je iPad.
Selecteer je Bibliotheek (Thuisdeling aan zetten).
En kijk al je films uit iTunes (en muziek, podcasts, etc.).

http://img805.imageshack.us/img805/8...ng2013012d.png

Beech43 21-01-13 23:04

Dit zag ik ook, maar dan start Apple TV, of de film opent in iTunes op je computer. Je moet de Video App openen en dan zie je een tab "Gedeeld" als je iTunes geopend hebt op je computer.

Machiel87 22-01-13 08:23

Op mijn iPhone is het met de remote app gelukt om mijn iTunes content op de iMac en Apple TV af te spelen, echter niet op de iPhone zelf.
Nu heb ik home sharing aangezet op zowel de iMac en de iPhone en kan ik gewoon met de standaard apps 'Music' en 'Movies' mijn iTunes content op mijn iPhone afspelen. Neem aan dat dit hetzelfde werkt op de iPad? Kan iemand dat bevestigen?

Beech43 22-01-13 09:13

Ja, dat heb ik hierboven al bevestigd.

Machiel87 22-01-13 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 870211)
Ja, dat heb ik hierboven al bevestigd.

O sorry, ik dacht dat je de app Air Video bedoelde!

berre11 25-01-13 23:10

Zoek functie
 
Weet iemand waarom de zoek functie niet werk in muziek app
Kan perfect muziek en video op mijn iPad afspelen van mijn iTunes bibilioteek
Maar wanneer ik probeer te zoeken sluit deze app

Machiel87 26-01-13 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre11 (Bericht 871051)
Weet iemand waarom de zoek functie niet werk in muziek app
Kan perfect muziek en video op mijn iPad afspelen van mijn iTunes bibilioteek
Maar wanneer ik probeer te zoeken sluit deze app

Ik heb het op mijn iPhone geprobeerd en daar werkt de zoekfunctie wel. Heb geen iPad om het op te proberen. Ik merk wel dat soms de shared library niet alle muziek van mijn iMac bevat en dat het wisselt per keer, welke albums ik op mijn iPhone kan openen.

freestyle4all 26-01-13 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 870183)
Dit zag ik ook, maar dan start Apple TV, of de film opent in iTunes op je computer....

Oh ja. Haha. Dom. :)

berre11 26-01-13 18:13

Heb het ook al gezin dat niet altijd alle albums er op staan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.