iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Screenprotector? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/133902-screenprotector.html)

Tvanbale 25-01-13 12:37

Screenprotector?
 
De verschillende topics hebben geen echt antwoord gegeven over screenprotectors, vandaar een nieuw topic:

Door de verschillende verhalen ben ik toch benieuwd wie er een screenprotector gebruikt en wie niet.

Nu gaat het mij uiteraard niet om de namen e.d. maar de ervaringen van het wel gebruiken en het niet gebruiken en de waarom's.

Ik ben 'bang' dat geen gebruik van een screenprotector ertoe zal leiden dat er sneller krassen komen op het scherm, en dat wil ik voorkomen.

Mijn enige reden om een protector te gebruiken is het tegengaan van krassen.
Echter heb ik ook al wel gelezen dat het scherm zeer krasvast is en dat het gebruik van een protector feitelijk overbodig is.

Hoe denken jullie hierover? En/of wat zijn jullie ervaringen m.b.t. screenprotectors?

Bubbly 27-01-13 18:40

De enige reden dat mijn iPhone 4 er nog een heeft is omdat ik deze in de Apple Store gekocht heb voor €16 en ik het zonde vind om het dan niet te gebruiken. Voor mijn iPhone 5 ga ik er geen kopen, simpelweg omdat er geen screenprotector bestaat die goede bescherming en geen kwaliteitsverlies combineert. Het scherm is inderdaad sterk van zichzelf, dus ik maak me er niet veel zorgen om. Ik houd m'n sleutels, geld, e.d. en mijn telefoons wel gescheiden.

debroei 27-01-13 19:09

Heb er altijd een gebruikt, ook op mijn oude nokia's
Als je ze netjes plakt heb je nauwelijks last van verlies van kwaliteit.
Ook de gevoeligheid blijft goed.
En ik denk dan maar zo, ik zie liever iets van mijn screenprotector dan dat ik aan moet kijken tegen een vette kras of beschadiging.

Gilles111 27-01-13 19:45

Ik gebruik geen protector. Niet op mijn iPhone en niet op mijn iPad. Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn iPhone in een cover heb zitten die ook de voorzijde bedekt dus geen contact met sleutels etc in mijn broekzak. Verder na 2 jaar gebruik geen kras te zien.

Tvanbale 27-01-13 20:31

Bedankt voor alle reacties!

Mijn toekomstige ipad mini (hopelijk is deze met een week of 2 binnen) zal in een book book komen (BookBook for iPad mini - BookBook for iPad mini - Twelve South) die ik hier al klaar heb liggen!

Mocht ik een Iphone kopen (met een paar maanden verloopt mijn contract) zal ik ook voor de Iphone een book book kopen, omdat ik deze gewoon super gaaf vind.

debroei 27-01-13 20:54

Mijn book book case was na een week al op een lelijke manier kaal geworden.
De rug van de case, dus niet de voor of achterkant is helemaal kaal geworden.Nu dankt deze case zijn charme aan het feit dat hij gebruikt moet lijken.
Maar die van mij leek wel op en versleten, laatst een goedkope Chinese namaak gezien. Die zag er beter uit. Dat terwijl de prijs ruim 60 euro lager lag.
Wat screenprotectors betreft ,die zijn voor weinig geld al te koop op ebay.
Soms betaal je voor 10 stuk minder dan 3 euro incl. Verzenden.
Dat is voor mij de investering wel waard.

colliehome 28-01-13 09:16

Dit topic is gesloten omdat de titel onvoldoende aangeeft waar de discussie over gaat of simpelweg veel te algemeen is. Probeer de volgende keer een duidelijker beschrijvend onderwerp te gebruiken. Zie ook de instructies in de gekleurde vakken bij het aanmaken van een nieuw topic.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:14.