iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Wi-Fi op mijn i pad 2 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/134088-wi-fi-op-mijn-i-pad-2-a.html)

Hal00125 29-01-13 13:30

Wi-Fi op mijn i pad 2
 
Als ik buiten de deur ben geweest met mijn iPad en op een ander Wi-Fi netwerk ben geweest ( ik weet niet of dit de oorzaak is ) en weer thuis kom, heb ik geen internet op mijn iPad ( wel op laptop)
Het vreemde is dat ik wel op mijn ipad mijn netwerknaam(links bij instellingen) zie staan maar geen Wi-Fi ( rechts) aangevinkt zie. Hij staat wel op de Wi-Fi netwerken, maar hij maakt geen verbinding. Uit zetten werkt niet, lease vernieuwen werkt niet. Het enige wat wel werkt , is de experia van KPN uit het stopcontact trekken. Lastig en omslachtig . Wie weet hoe ik dit voorkomen .:mad:

Beech43 29-01-13 14:33

En "Vraag om verbinding" staat aan ?
Hoeveel DHCP clients staan ingesteld op je Experiabox ?

Hal00125 29-01-13 15:38

Ik weet niet hoe ik dat kan zien , maar er zijn hier drie laptops soms op het netwerk . Moet ik dan in de experiabox om dat te beantwoordden ?

Beech43 29-01-13 15:50

Ja, dat gaat via je browser.
Zie hier.

Guest-20180925190238 29-01-13 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hal00125 (Bericht 871763)
Het enige wat wel werkt , is de experia van KPN uit het stopcontact trekken.

Kijk eens of er geen firmware update is voor die Experiabox. Reeds tijdens de beta fase van iOS 6 werden er problemen vastgesteld met de Experiabox icm. met iOS 6. Blijkbaar werden die problemen opgelost met een firmware update.

Je kan ook eens zoeken op het forum met het zoekbegrip "Experiabox" voor meer informatie.

Hal00125 29-01-13 17:07

Hoi , zojuist mijn experiabox gecheckt via KPN ,werd prima geholpen. Er was geen update beschikbaar voor experia box. Modem weer geresed gelijk mijn ww laten aanpassen. Het verhaal dat er maar beperkt dhcp connecties zijn , is volgens KPN onzin , er kunnen wel tien divices aanhangen, zonder problemen. Ik ga straks eens uitproberen of het probleem nog speelt.

Gr. En bedankt, je hoort nog

Beech43 29-01-13 18:09

Er is niet gezegd dat er maar een beperkt aantal DHCP connecties beschikbaar zijn, maar dat er soms maar 3 ingesteld zijn, en dat je dat moet veranderen. Maar goed, we lezen het wel.

Hal00125 29-01-13 18:24

KPN geeft aan dat er standaard veel dhcp connecties aan kunnen haken, dat is wat KPN aangeeft. Ik ben wel benieuwd of de reset iets oplost. Van de week horen we weer hoe het zit.

Hal00125 30-01-13 11:30

Ik heb een reset gedaan bij de kpn , mijn experia box gereset naar fabrieks instellingen en daarna weer mijn netwerk sleutel veranderd , de naam van mijn netwerk is wel weer terug gezet zoals het op de experia staat. maar nu kan ik met geen mogelijkheid meer mijn #Apple tv 2# connecten op Wi-Fi. Als ik het met patch kabel connect is er geen enkel probleem maar Wi-Fi ho maar . wat nu weer . Ik had al vrees dat de reset op afstand door Kpn problemen zou geven, en de Apple Tv terug zetten naar fabriekinstellingen kan ook niet , want dan ben ik mijn jailbreak (XBMC) kwijt wie weet raad ??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:43.