//

Ipad; iFile+CCK+SDXC kaart

Ipad; iFile+CCK+SDXC kaart discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gezien het feit dat de jailbreak voor ios 6.1 er bijna aankomt, ben ik van plan het volgende te proberen op mijn ipad: - jailbreaken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-01-13, 22:58
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard Ipad; iFile+CCK+SDXC kaart

Gezien het feit dat de jailbreak voor ios 6.1 er bijna aankomt, ben ik van plan het volgende te proberen op mijn ipad:

- jailbreaken van ios 6.1 wanneer mogelijk
- ifile installeren
- camera connection kit kopen
- sd kaart kopen

Hiermij zou ik dus via de sd kaart, via de CCK, via ifile, met goodplayer mijn films/series kunnen openen op de ipad, om af te spelen, zonder deze eerst te importeren, toch????

Ik vraag mij af of de ipad 3 SDXC ondersteunt, aangezien dit 64gb is, maar apple zelf zegt van wel, al is dit alleen om foto's te importeren. Kan iFile dit formaat sd kaart wel ondersteunen??

"SDXC (supported only when not formatted as ExFAT)"

Bron: iPad: Using the iPad Camera Connection Kit

Normaal gezien gebruik je FAT32, dus lijkt me geen probleem?
Sta op het pint om deze aan te schaffen:

http://tweakers.net/price...m-sdxc-64gb-class-10.html

En wil dus even zeker weten of het op deze manier inderdaad mogelijk is..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-01-13, 23:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio Bekijk bericht
Hiermij zou ik dus via de sd kaart, via de CCK, via ifile, met goodplayer mijn films/series kunnen openen op de ipad, om af te spelen, zonder deze eerst te importeren, toch????
Als die SD-kaart door fstab, met of zonder jailbreak, gemount wordt als een partitie op een mountpoint dsk0xxx bv. dan zou je die partitie met iFile kunnen benaderen. Maar, is dat ook zo????
  #3  
Oud 30-01-13, 23:43
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als die SD-kaart door fstab, met of zonder jailbreak, gemount wordt als een partitie op een mountpoint dsk0xxx bv. dan zou je die partitie met iFile kunnen benaderen. Maar, is dat ook zo????
???
En hoe weet ik dat zonder 60 euro van mijn rekening af te schrijven?

PS: Je bent wel wat cynisch de laatste tijd, in meerdere forumposts.
  #4  
Oud 31-01-13, 09:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio Bekijk bericht
???
PS: Je bent wel wat cynisch de laatste tijd, in meerdere forumposts.
Als je een onbevestigde stelling afsluit met "...toch????" dan bevestig je impliciet een onbevestigde stelling, toch????

Mijn cynisme gaat zover dat ik deze oefening eens ga doen met een iPad 1 met jailbreak, de CCK, een SD-kaart en iFile. Als jouw stelling met deze constellatie werkt is het niet uitgesloten dat het ook met een iPad 3 met jailbreak werkt.



Oefening gedaan

Prerequisites:
1) Originele Apple CCK voor 30-pins connector;
2) iPad 1 met iOS 5.1.1 en jailbreak;
3) iFile;
4) SD-kaart geformatteerd in FAT32 met de bestandsstructuur /DCIM/100SONY;
5) JPG plaatje en m4v flimpje;

Resultaten:
De SD-kaart wordt door iFile inderdaad gemount op het symbolische mountpoint /var/mnt/mount1

Het m4v filmpje laat zich openen en afspelen, binnen iFile, door "Video Player" en "VLC Player".

Het JPG plaatje laat zich openen in iFile door de "Image Viewer".

Conclusie:
Op een iPad 1 met jailbreak werkt het dus allemaal zoals jij het graag zou hebben. Of het op een iPad 3 met iOS 6.x.x en jailbreak ook gaat werken mag je zelf uitproberen. Tot zover mijn cynisme voor vandaag.



EDIT:

Ik heb dezelfde oefening ook eens gedaan met een 32 GB SD-kaart geformatteerd in HFS+ (journaled) en dat werkt dus ook.

Met het HFS+ formaat ben je niet gebonden aan de maximale bestandsgrootte van 4 GB in FAT32. Goed nieuws dus voor Mac gebruikers.

Ook eens geprobeerd met het NTFS formaat en dat wordt zowel door iOS als iFile geweigerd, wat normaal is voor een Unix computer.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 31-01-13 om 10:34.
  #5  
Oud 31-01-13, 10:43
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Thanks, handige informatie!
Ipad 1 en 3 moet geen verschil maken, lijkt me.

Nu alleen nog de juiste sd kaart zoeken, met adapter.
Kan overigens nergens vinden of de connection kit 64gb ondersteunt?
Zou een erg goede oplossing zijn voor op vakantie waardoor de 16gb ipad toch flink wat geheugen heeft, dan draai ik al mijn muziek en series voortaan gewoon extern vanaf de sd.
Zit nu aan zoiets te denken:
http://tweakers.net/pricewatch/31599...+-adapter.html

Waarbij via de adapter de kaart in de connection kit past, en de microsd via een usb adapter in de Pc past voor het overzetten.
  #6  
Oud 31-01-13, 10:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio Bekijk bericht
Ipad 1 en 3 moet geen verschil maken, lijkt me.
Nee, dat niet. Maar er zou wel eens een verschil kunnen zijn tussen iOS 5.1.1 en iOS 6.1.

Een 32 GB SD-kaart (in HFS+) wordt in ieder geval wel ondersteund door de originele Apple CCK. Ik kan zo direct niet iets verzinnen waarom een 64 GB versie dan niet zou ondersteund worden.

Succes verder

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 31-01-13 om 16:59. Reden: Dubbele negatie
  #7  
Oud 31-01-13, 16:56
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Gokje maar wagen dan, zodra de jailbreak uit is
  #8  
Oud 01-02-13, 12:11
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Gaaf dat dat werkt timosha!
Dutchgio zou wel een originele connection kit kopen! Die replica's zijn zo verrot!
  #9  
Oud 01-02-13, 23:42
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Gaaf dat dat werkt timosha!
Dutchgio zou wel een originele connection kit kopen! Die replica's zijn zo verrot!
Zou inderdaad mooi zijn alsvhetbop deze manier werkt...
Kies inderdaad gewoon die van Apple, de replica's zijn dan vele malen goedkoper, er is natuurlijk ook ergens op bespaard. Mogelijk is er minder stevig materiaal gebruikt, en is de snelheid minder.
  #10  
Oud 01-02-13, 23:52
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Aan het begin van het forum staat:
iPad forum met algemene vragen over de iPad. Ook iPad (beginners)vragen, zoals een vreemde melding op het scherm, problemen met instellingen, batterij, opladen, vreemd gedrag, garantie of reparaties. Je kunt hier ook terecht als je iPad niets meer doet.
Geen jailbreak- of unlockvragen.

Ik begrijp deze discussie dus hier niet.
  #11  
Oud 02-02-13, 10:05
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Aan het begin van het forum staat:
iPad forum met algemene vragen over de iPad. Ook iPad (beginners)vragen, zoals een vreemde melding op het scherm, problemen met instellingen, batterij, opladen, vreemd gedrag, garantie of reparaties. Je kunt hier ook terecht als je iPad niets meer doet.
Geen jailbreak- of unlockvragen.

Ik begrijp deze discussie dus hier niet.
Het gaat ook niet over de jailbreak, maar de bevestiging dat deze methode werkt.
Dat heeft niet veel met jailbreaken zelf te maken.
  #12  
Oud 02-02-13, 11:37
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Waarom gebruik je niet gewoon VLC om alle filmformaten te kunnen kijken?
Ik maak hier al tijden met veel plezier gebruik van om al mijn series en films te kunnen kijken op mijn ipad of iphone.
  #13  
Oud 02-02-13, 11:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paz Bekijk bericht
Waarom gebruik je niet gewoon VLC om alle filmformaten te kunnen kijken?
Dan moet je wel eens uitleggen hoe je al die filmformaten met VLC "gewoon", dus zonder JB en zonder CCK, van een SD-kaart kan bekijken. Ik heb blijkbaar iets gemist
  #14  
Oud 02-02-13, 12:08
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

VLC player is een programma wat je op je idevice kunt zetten. Als je je device laat verbinden met iTunes kun je bij je idevice middels apps, bestandsdeling, apps, VLC vanuit verkenner(Windows) zo ongeveer elk film-bestand slepen naar VLC, documenten. Synchroniseer en ze staan, mits voldoende ruimte op je idevice.
Is dit duidelijk genoeg zo?
Je hebt dan dus geen CCK/SD/Jailbreak meer nodig

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 februari 2013 om 11:13 ----------

linkje: https://itunes.apple.com/nl/app/vlc-...410036516?mt=8
  #15  
Oud 02-02-13, 12:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paz Bekijk bericht
Is dit duidelijk genoeg zo?
Je hebt dan dus geen CCK/SD/Jailbreak meer nodig
Heel duidelijk, bedankt Maar daar ging het in dit topic niet over want de TS schreef in zijn openingsbericht:

Citaat:
Hiermij zou ik dus via de sd kaart, via de CCK, via ifile, met goodplayer mijn films/series kunnen openen op de ipad, om af te spelen, zonder deze eerst te importeren, toch????
  #16  
Oud 02-02-13, 13:05
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Je hebt gelijk, hij heeft het over "kunnen", maar niet expliciet uitsluiten van importeren
Ik biedt slechts een alternatief, middels importeren, wat erg gebruiksvriendelijk is en hij al de heisa met SD/CCK/Jailbreak kan besparen
  #17  
Oud 02-02-13, 15:26
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

VLC "streamer" heeft internettoegang nodig, en je pc moet altijd aan staan om te kunnen bladeren door je films.
Op vakantie heb ik geen, of weinig internet, en de pc 24/7 aan laten staan is ook geen optie.
Het overzetten via iTunes kan inderdaad, ook met Goodplayer die ik momenteel gebruik. Echter heb je met een 16GB ipad geen onbeperkte mogelijkheden, als je ook nog apps en muziek en dergelijke wilt.
De jailbreak status is nu op 80% , envhet lijkt erop dat dit meer een aftel-script is tot zondag.
  #18  
Oud 03-02-13, 12:06
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio Bekijk bericht
Zou inderdaad mooi zijn alsvhetbop deze manier werkt...
Kies inderdaad gewoon die van Apple, de replica's zijn dan vele malen goedkoper, er is natuurlijk ook ergens op bespaard. Mogelijk is er minder stevig materiaal gebruikt, en is de snelheid minder.
Niet alleen dat! Ik heb er ook 1 gehad en die stopte na een paar x gebruiken er gewoon mee en werd ineens niet meer herkend door de iPad!
In het geval van Apple goedkoop is duur koop!
  #19  
Oud 12-02-13, 15:34
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Doe het nu vanaf de interne ipad-partitie, nog geen cck aangeschaft
Echter importeert de video-app die ik gebruik(vlc of goodplayer) alsnog de video naar de locatie van de app, en zou dus mogelijk dit ook doen als ik dit via een extern geheugen zou doen...
Het laden duurt ook behoorlijk lang.
Als ik op "open" druk, duurt het meestalnog 20 seconden, zelfs als ik ifile al heb gesloten begint de videospeler nog met afspelen...
  #20  
Oud 12-02-13, 15:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio Bekijk bericht
Echter importeert de video-app die ik gebruik(vlc of goodplayer) alsnog de video naar de locatie van de app, en zou dus mogelijk dit ook doen als ik dit via een extern geheugen zou doen...
Tijdens mijn testje werd er niets geïmporteerd van de SD-kaart. Het filmpje werd direct afgespeeld met de videospeler die ik in iFile gekozen.

Maar dat was dus in iOS 5.1.1. Hoe dat werkt in iOS 6.1 ga je zelf moeten proberen. Mijn iPad 4 heeft geen jalbreak en krijgt ook geen jailbreak.

Succes gewenst
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Prepaid Internet kaart voor Frankrijk ipad supercop1973 Internet in buitenland (roaming) 28 02-07-14 17:32
Ipad op HDD/USB Stick/SD Kaart aansluiten JST122 iPad accessoires en onderdelen 1 01-04-12 22:47
CCK sd kaart/stick werkt niet Vlag iPad accessoires en onderdelen 0 12-02-12 00:33
Ifile delta12 iPad Apps 2 24-01-12 16:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.