//

Epub op Ipad wordt automatisch omgezet in ZIP en kan niet in Ibooks

Epub op Ipad wordt automatisch omgezet in ZIP en kan niet in Ibooks discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij verzending vanaf mijn PC van een Epub-bestand met mijn Icloud-emailaccount naar een ander Icloud-emailaccount wordt dit Epub-bestand bij opening op een Ipad in fractie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-02-13, 13:54
Hans2013 Hans2013 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard Epub op Ipad wordt automatisch omgezet in ZIP en kan niet in Ibooks

Bij verzending vanaf mijn PC van een Epub-bestand met mijn Icloud-emailaccount naar een ander Icloud-emailaccount wordt dit Epub-bestand bij opening op een Ipad in fractie van seconde automatisch omgezet in een ZIP-bestand (deze omzetting zie ik op het scherm). Dit ZIP bestand kan ik vervolgens niet openen in Ibooks, ook niet met behulp van de applicatie FileApp op mijn Ipad. Het vreemde is dat als ik hetzelfde epub-bestand verzend met behulp van mijn Gmail-account ik het bestand wel kan openen op mijn Ipad en kan plaatsen in Ibooks (dus dan geen omzetting in ZIP).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-02-13, 14:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Gebruik je op de PC en iPad dezelfde e-mail voor iCloud en Gmail? Dus bijvoorbeeld op de PC Outllook en op de iPad standaard Mail.
  #3  
Oud 11-02-13, 14:10
Hans2013 Hans2013 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Op mijn PC gebruik ik geen Outlook. Ik gebruik Gmail, Hotmail en Icloud. Dus alleen bij verzending van Epub-bestand als bijlage bij een email vanuit Icloud naar mijn eigen Icloud-account of de Icloud-account van iemand anders ondervind ik het probleem dat bij opening van deze email op een Ipad ik het Epub-bestand niet kan openen doordat dit Epub-bestand automatisch wordt omgezet in een ZIP-bestand. Als ik daarentegen hetzelfde emailbericht verstuur met Gmail ondervind ik dit probleem niet.
  #4  
Oud 11-02-13, 14:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans2013 Bekijk bericht
Op mijn PC gebruik ik geen Outlook. Ik gebruik Gmail, Hotmail en Icloud.
Moment even Als je geen Outlook gebruikt op de PC hoe gebruik je dan iCloud Mail? Via de webpagina www.icloud.com?

Ik probeer uit te vissen of het probleem niet te wijten is aan de e-mail client.
  #5  
Oud 11-02-13, 14:42
Hans2013 Hans2013 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Ik gebruik mijn Icloud-emailaccount en mijn contacten en mijn agenda inderdaad via www.icloud.com. Dus Outlook komt hier niet aan te pas. Ik open dus op deze wijze mijn emailaccount en vervolgens zend ik aan mijzelf of aan vrienden een emailbericht met toevoeging van een epub-bestand etc. Dus icloud naar willekeurig een ander icloud-account levert het reeds geschetste probleem op. Bedankt overigens voor het meedenken aan een oplossing
  #6  
Oud 11-02-13, 14:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans2013 Bekijk bericht
Ik gebruik mijn Icloud-emailaccount en mijn contacten en mijn agenda inderdaad via www.icloud.com. Dus Outlook komt hier niet aan te pas.
OK! Maar op die manier zit er wel een webbrowser (met Java) tussen zoals Internet Exploder, Firefox, Chrome, Opera of iets anders.

Het is niet uitgesloten dat de een of andere browser de bestandsextentie van het epub bestand gaat veranderen. Wat ik wel weet is dat de standaard Mail op de iPad helemaal niets doet met bestandsextenties.Ofwel kent Mail de extentie en dan verschijnt er een icoontje ofwel kent Mail de extentie niet en dan verschijnt er een grijs icoontje.

Probeer het nog eens met www.icloud.com maar dan met een andere webbrowser.
  #7  
Oud 11-02-13, 14:56
Hans2013 Hans2013 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Ik gebruik Microsoft Internet Explorer. Het vreemde is dat bij opening van de email binnen Icloud ik de extensie epub zie en twee seconden later deze verandert in ZIP. Nogmaals, deze 'wonderlijke' transformatie vindt niet plaats als ik dezelfde mail verzend met behulp van Gmail naar mijn Icloud-emailaccount (en ook met Internet Explorer).
  #8  
Oud 11-02-13, 15:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans2013 Bekijk bericht
Ik gebruik Microsoft Internet Explorer. Het vreemde is dat bij opening van de email binnen Icloud ik de extensie epub zie en twee seconden later deze verandert in ZIP.
Als je met Internet Explorer sommige Apple bestanden download zoals iOS firmware .ipsw bestanden vindt er ook een "wonderlijke" transformatie plaats naar ZIP.

Mijn advies om een en ander uit te sluiten is: probeer het eens met een andere webbrowser.

Succes gewenst
  #9  
Oud 11-02-13, 15:21
Hans2013 Hans2013 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Probleem opgelost!!!
Ik gebruik nu Chrome en dan lukt het wel om met mijn Icloud-emailaccount een epaub te zenden en te plaatsen in Ibooks op mijn Ipad. Dus de Internet Explorer was de boosdoener!!
Reuze bedankt voor het meedenken!!!
Groet,
Hans
  #10  
Oud 11-02-13, 15:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans2013 Bekijk bericht
Dus de Internet Explorer was de boosdoener!!
Reuze bedankt voor het meedenken!!!
Daar was ik zo goed als zeker van toen je schreef dat je www.icloud.com gebruikt. En zoals ik reeds schreef: Internet Exploder doet dat ook met andere downloads als hij denkt dat een archief gedownload wordt.

Zonder dank en graag gedaan
Reageren

Labels
epub, ipad2, zip



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iBooks en ePub Sanne3 iPad Apps 5 12-01-13 20:49
Foto: *.cbr naar *.epub converteren (iBooks) keymaker Muziek, foto & video 4 14-07-10 22:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.