iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Standaardmail wordt niet gebruikt (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/135506-standaardmail-wordt-niet-gebruikt.html)

cavdmeent 19-02-13 02:19

Standaardmail wordt niet gebruikt
 
Hallo,

Ik heb een probleem met het mailprogramma op mijn iPad. Ik heb 2 e-mailaccounts, nl. 1 van hetnet en 1 van gmail. Ik heb hetnet als standaardaccount ingesteld, maar toch wordt alle e-mail die ik verstuur, via gmail verstuurd. Het maakt niet uit in welke map ik sta (hetnet, gmail, alle inkomende etc.). Als ik de e-mail aan het opstellen ben, staat er bij 'Kopie/Blind, Van:' maar toch verstuurt ie het via gmail.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Carla

ballegooier 19-02-13 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cavdmeent (Bericht 879613)
Als ik de e-mail aan het opstellen ben, staat er bij 'Kopie/Blind, Van:' maar toch verstuurt ie het via gmail.

En? Wat staat er dan bij 'Kopie/Blind, Van:.....'?
Daar kun je op tikken en kiezen tussen je 2 mail accounts.

Ik gebruik dit ook dikwijls omdat m'n werk mail op m'n iPhone heb, naast m'n eigen gmail.

cavdmeent 20-02-13 00:48

Oh, lekker slim van mij, haha!
Bij 'kopie/blind, van:' staat mijn hetnet adres. Als ik daarop klik kan ik ook gmail aanvinken, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Mijn hetnet adres staat daar dan dus ook aangevinkt. En toch wordt het via gmail verstuurd :(

ballegooier 20-02-13 00:53

Hmm. Vreemd. Dan houd hier mijn kennis en advies even op.....

jap74 11-03-13 11:22

Sorry dat ik even inbreek op deze string. Maar het feit dat je e-mail van hetnet werkend hebt gekregen op je iPad triggerde mij even.

Ik probeer al enige tijd op de iPad van mijn schoonvader zijn 'hetnet' e-mail account in te stellen, maar helaas zonder succes. En nu heeft hij ook nog een iPhone waar het ook niet op lukt..... Zou jij kunnen posten welke instellingen je hebt ingevuld?

cavdmeent 11-03-13 13:02

Ik weet nog dat ik ook een tijdje heb zitten rommelen voordat het lukte. Ik weet niet hoe ver je bent, dus zal het even vanaf het begin vertellen:

Instellingen
E-mail, contacten, agenda's
Voeg account toe
Anders
Voeg mailaccount toe
Gegevens invullen

Dan krijg je een scherm met 2 tabbladen, IMAP en POP, kies POP (in mijn geval had ik dat dus over het hoofd gezien).

Server inkomende post hostnaam = pop.hetnet.nl
Gebruikersnaam is incl. @hetnet.nl (let op dat je hier niet een alias gebruikt, maar echt de gebruikersnaam van Hetnet).

Server uitgaande post hostnaam is mailhost.hetnet.nl

Vanaf hier weet ik even niet meer hoe het precies verder ging (ik zat even een fakeaccount in te voeren om te zien welke stappen je krijgt, maar dat lukt nu niet verder met de fake gegevens). In ieder geval zie ik bij mijn eigen account nog de volgende dingen bij de uitgaande server:
Gebruik is SSL ingeschakeld
Serverpoort is 587, weet niet hoe dat werkt, of dat overal gelijk is of per apparaat verschillend.

Hoop dat je er zo uitkomt!

jap74 11-03-13 14:43

Dank voor je snelle reactie. Ik ga het proberen (en anders moet hij maar een Gmail account aanmaken).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.