//

films van Mac naar iPad kopieeren (XBMC of Plex?)

films van Mac naar iPad kopieeren (XBMC of Plex?) discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik had per ongeluk al een thread aangemaakt in het Jailbreak gedeelte. Maar wellicht hoort mijn vraag daar niet eens thuis... Ik wil graag een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-02-13, 16:09
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard films van Mac naar iPad kopieeren (XBMC of Plex?)

ik had per ongeluk al een thread aangemaakt in het Jailbreak gedeelte. Maar wellicht hoort mijn vraag daar niet eens thuis...

Ik wil graag een paar films van mijn Mac kopieeren naar mn iPad. Er zitten ook DVD's bij. Nu heb ik de Plex app uit de Appstore en XBMC op mn iPad.

Iemand enig idee hoe ik, niet al te ingewikkeld, films kan overzetten van Mac naar iPad?

hoor t graag!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-02-13, 16:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Met PhotoSync misschien?

Home - www.photosync-app.com
  #3  
Oud 21-02-13, 16:23
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

Thanks voor de tip, Timosha. Ga ik naar kijken!

edit: helaas, kan hier geen video's mee transferen.

Laatst gewijzigd door Geert1976; 21-02-13 om 16:42.
  #4  
Oud 21-02-13, 16:59
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Overzetten van films: de meest normale weg is via iTunes op je Mac. Sluit je iPad aan via USB, zodat die zichtbaar is in iTunes; selecteer die, klik bovenin op tab Apps en scroll helemaal naar beneden voor het Voeg Toe venster. Klik daarin links op Plex of XBMC en dan rechtsonder op Voeg Toe. Kies in het verschijnende venster voor de film die je wilt toevoegen.

Je hebt mogelijk (lees waarschijnlijk) toch nog een videoconverter nodig om de veel te grote bestanden van bijv. je DVDs om te zetten naar een kleiner formaat (die 16GB van je iPad zit anders zo vol). Zijn er genoeg te vinden in de Mac App Store, gratis of betaald, en anders google eens op 'mac video converter ipad'. Even zoeken op 'video converter' in de Mac App Store levert 151 apps op, vele gratis. Kijk naar wat aan jouw wensen voldoet. Let ook op eventuele ondersteuning voor ondertiteling.
Ik weet ook niet precies welke videoformaten Plex en XBMC op de iPad af kunnen spelen (welke codecs daar allemaal ingebouwd zitten), dus kies voor de gangbare iOS-formaten (bijv. MP4 of m4v) om naartoe te converteren, dan heb je de minste trubbels met afspelen. Sommige converters exporteren (na conversie) ook rechtstreeks naar iTunes (en dan kun jij die heel makkelijk overzetten naar je standaard Videos-app op je iPad via de tab Films in iTunes), dan heb je Plex/XBMC helemaal niet meer nodig op je iPad. Dat is misschien nog wel de meest makkelijke manier voor je.

Overigens, voor alle duidelijkheid: die converter draai je dus op je Mac en daarna zet je de omgezette film naar je iPad. Die converter draai je dus niet op je iPad.

/edit: heb je al mp4's of m4v's (mogelijk ergens gedownload), dan hoef je die niet meer te converteren. Gewoon op iTunes slepen en laten vallen en dan kun je ze synchroniseren via de tab Films naar Videos.app. Bij gebruik van Plex/XBMC gebruik je het eerder genoemde Voeg Toe venster en hoef je zo'n mp4/m4v NIET op iTunes te laten vallen. Snap je het nog? Alles hangt dus af van welke app je uiteindelijk wilt gaan gebruiken op je iPad, dit bepaalt je werkwijze.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 21-02-13 om 17:44.
  #5  
Oud 21-02-13, 17:12
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik gebruik de app Air Video. Daarmee stream je films naar je iPad.
Je kunt natuurlijk ook een Apple TV aanschaffen, die bevalt mij nog beter.
  #6  
Oud 21-02-13, 17:22
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

bedankt voor de zeer uitgebreidde uitleg, Buur! top!

@beech43; Hoe ik thuis moet streamen wist ik wel. maar kopieeren is ff wat anders dan streamen
  #7  
Oud 21-02-13, 17:35
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
bedankt voor de zeer uitgebreidde uitleg, Buur! top!
Graag gedaan. Lees het nog even opnieuw a.u.b., ik heb nog het een en ander aan extra uitleg toegevoegd/herschreven waar ik het wat onduidelijk vond. Dat voorkomt hopelijk latere vragen (of onnodige trial->error)... Ook voor anderen, die via de zoekfunctie hier later terecht gaan komen.

Succes ermee!

Laatst gewijzigd door Buur; 21-02-13 om 17:51.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
van mac naar XBMC--Apple TV2 streamen Geert1976 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 24-06-11 16:04
Plex via Ipad en hdmi kabel naar tv hetzelfde als Plex op een Apple TV 2 met JB? Mischa84 iPad Apps 0 23-04-11 21:36
contacten van iphone naar nokia kopieeren. Mad Hankey iPhone algemeen 1 15-12-10 12:48
Video: sommige films van iphone naar itunes (mac) lukt niet, Misschien te lang? bienknust Muziek, foto & video 0 21-10-09 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.