iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   ITunes store in Thailand werkt niet??! HELP (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/136111-itunes-store-thailand-werkt-niet-help.html)

richelleke 01-03-13 14:55

ITunes store in Thailand werkt niet??! HELP
 
Ik ben een maand in thailand en heb speciaal voor hier een ipad mini gekocht omdat ik moet herstellen van een operatie en niks anders kan dan liggen. Lekker filmpjes en boeken kopen/huren in de itunes store dan maar dacht ik dus, maar dat gaat dus mooi niet door.. Het lukt gewoon niet om iets te kopen of huren. Ik heb geprobeerd om in m'n apple id het land en provincie aan te passen, maar dat hielp ook niet. Het ziet ernaar uit dat ik de itunes store gewoon niet kan gebruiken in thailand? Sterker nog, het lukt niet eens om een app te downloaden. Ik wilde de app moviemarket downloaden, maar lukt gewoon niet. Of dat nou door de slechte verbinding komt of iets anders weet ik niet. Toen dacht ik opeens aan videoland on demand maar ook dat werkt niet omdat ik me 'buiten de regio bevind'. Ik word er echt moedeloos van. Kan ik dan echt geen films huren/kopen in thailand? Ik heb op deze manier niks aan m'n ipad hier :(

Gilles111 03-03-13 03:04

Met een Nederlands iTunes-account kun je alleen in de Nederlandse appstore terecht. Als je een Thais account aanmaakt kun je alleen op de Thaise store terecht. Dus als jij je account hebt aangepast naar Thailand dan wil je account niet zo goed meer samenwerken met de Nederlandse appstore.

Overigens werken veel downloadprogramma's / streams niet in het buitenland. Zoals je in Nederland geen Belgische uitzendinggemist kunt kijken kun je in Thailand vrijwel geen Nederlandse apps streamen/downloaden. Meestal is dit gedaan om misbruik van een account te voorkomen (vergelijk het maar met skimmen van een bankpas).

Ik weet verder niet precies hoe "open" het Thaise beleid op internet/data gebied is maar het zou best kunnen dat er de nodige beperkingen in het netwerk zitten als je niet in het Thais op het netwerk zit.

Een beetje neuzen op internet leert overigens dat het grootste deel van het Thaise netwerk uit EDGE (2G) bestaat. Niet zo heel erg snel, zou je download problemen kunnen verklaren. Een vriendin van me die al jaren heel veel in Thailand verblijft probeert zoveel mogelijk gebruik te maken van de Wi-Fi netwerken omdat het mobiele netwerk niet zo heel betrouwbaar is qua dataverkeer ;)

jap74 04-03-13 16:36

Ik neem aan dat je Wi-Fi hebt. Is dit in een ziekenhuis of hotel? Je zou gewoon aankopen moeten kunnen doen met je NL Apple ID. Als dit niet lukt, kan het zijn dat het beperkt wordt door het hotel/internet om hun netwerk niet te overbalasten. Je zal dus op zoek moeten naar een 'solide' Wi-Fi verbinding.

Qua boeken is er misschien een snelle oplossing. Vraag iemand thuis of ze een ePub naar je willen mailen. Die bestanden zijn niet zo groot. Heb je al wel iBooks kunnen installeren?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.