//

Internetsnelheid zeer traag

Internetsnelheid zeer traag discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, ik heb UPC 60 Mb internet, met mijn laptop haal ik via WIFI ongeveer 33 Mb maar met mijn Ipad ongeveer 1,5 Mb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-03-13, 23:34
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard Internetsnelheid zeer traag

Hallo Allemaal, ik heb UPC 60 Mb internet, met mijn laptop haal ik via Wi-Fi ongeveer 33 Mb maar met mijn Ipad ongeveer 1,5 Mb ! Dat is toch belachelijk laag? ik heb al verschillende speedtest apps geprobeerd, ik heb de Ipad opnieuw opgestart, de lease vernieuwd, de Wi-Fi uit- en weer aan gezet maar het blijft rond de 1,5 hangen. Uploaden zit wel rond de 5 Mb's (hetzelfde als de laptop).
Ik heb ook diverse Icloud functies uitgeschakeld maar dat maakt ook geen verschil. Wat zou een oorzaak kunnen zijn. Overigens heb ik alle streepjes in het Wi-Fi symbool.

Gr. RobZ
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-13, 09:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RJZ Bekijk bericht
Wat zou een oorzaak kunnen zijn. Overigens heb ik alle streepjes in het Wi-Fi symbool.
Als de iPad de volle veldsterkte (aka "streepjes") ontvangt van de router en de bandbreedte toch vrij laag is kan dat verschillende oorzaken hebben:

1) Interferentie op de 2.4 Ghz band. Laptops hebben meestal efficiëntere antennes en hebben dus minder last van interferentie. Zet de router eens op kanaal 1 of 11 (of 13). Of gebruik de 5 Ghz band met de iPad (als dat mogelijk is).

2) Problemen met Multicast DNS dat door de router niet goed verwerkt wordt. Kijk eens in de router of er een instelling is voor multicast filtering. Indien ja dan zet dat aan.
  #3  
Oud 25-03-13, 15:38
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Mijn ervaring met de Ipad 2 is dat je zo rond de 35 a 38 Mb uitkomt. Ik heb UPC 50 Mb.
  #4  
Oud 28-03-13, 07:20
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard

Timosha heeft gelijk, ik heb een ander kanaal ingesteld en nu is het ok. Ik veronderstelde dat je prima ontvangst zou hebben als het Wi-Fi logo alle streepjes zwart heeft, maar dat zegt kennelijk niet alles over de internetsnelheid.
Het is nu opgelost dus bedankt.
RobJZ
  #5  
Oud 30-03-13, 15:46
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard

Ik heb toch nog een vervolgvraag; op zolder heb ik een range extender staan om het Wi-Fi signaal te versterken voor de printer die er staat en met een kabeltje heb ik een pc op de extender aangesloten. Ik ben erachter gekomen dat de ontvangst op mijn Ipad van 8 naar 25 Mbs stijgt als ik de extender uitschakel terwijl de aangesloten pc uitgeschakeld was. Kan het zijn dat zo'n extender signaal wegslurpt of is er een andere oorzaak? En zou je dat verschijnsel ook hebben met een signaalversterker die via het lichtnet werkt.
Vas bedankt voor de reactie.
RobZ
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3 zeer traag sylslag iPhone algemeen 8 25-10-12 15:40
iPad 3 opladen gaat zeer traag Mieleapple iPad algemeen 7 14-06-12 16:33
Mac OS X: Dowloaden torrents zeer traag Lancia Desktop-applicaties 5 14-12-11 17:03
iPhone 4 zeer traag na jailbreak 4.3.1 Mark1972 Jailbreak apps en thema's 5 12-05-11 17:50
Ipad mail zeer traag peanut1685 iPad algemeen 8 05-02-11 18:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.