iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Beperkingen instellen iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/138548-beperkingen-instellen-ipad.html)

Guest-20190210132526 24-04-13 11:07

Beperkingen instellen iPad
 
Goedemorgen allemaal, uiteindelijk ben ik hier bij jullie beland in de hoop dat ik hier antwoorden kan krijgen. Vanwege een loverboy avontuur wil ik de Ipad van mijn dochter van 13 (!) beperken. Nu heb ik er een code opgezet dat ze niet zonder dat wij het weten op de Ipad kan. Ook wilde ik beperkingen aanbrengen, maar zie dat deze aan staat. Het is een grote vraag, want mijn dochter heeft hem niet aangezet en verder niemand hier in het gezin. Zit ik wel met het probleem dat ik de Ipad instellingen voor beperkingen NIET kan instellen. Wie o wie weet hoe ik achter deze code kan komen. Ik ben echt niet dom, maar werk nooit met de Ipad, dus als u suggesties heeft, heel graag overdreven duidelijk :o anders kom ik er waarschijnlijk niet uit. Ik heb overigens de code geprobeerd die ik heb ingesteld voor het aanzetten, maar deze is het helaas niet.......

wblink 25-04-13 18:07

Was/is het JOUW loverboy?
Waarom heeft je "dochter van 13 \(!)" in godsnaam een ipad?

Kun je niet beter de ipad bij je houden?

Je bent niet dom zeg je: succes dan maar.

KvdS 26-04-13 10:50

Als de beperkingen aan staan en ze zijn vergrendeld met een password en jij weet dat password niet meer, dan heb je een probleem. Volgens mij heb je dan maar een mogelijkheid en de iPad gaan herstellen. Dan is het weer als of hij 'nieuw' uit de doos komt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 april 2013 om 10:55 ----------

@LadyMack klopt je profiel wel, want de iPad1 kan niet werken met iOS 6.

Guest-20190210132526 26-04-13 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wblink (Bericht 892441)
Was/is het JOUW loverboy?
Waarom heeft je "dochter van 13 \(!)" in godsnaam een ipad?

Kun je niet beter de ipad bij je houden?

Je bent niet dom zeg je: succes dan maar.


En dankjewel, jij hebt waarschijnlijk al je zaakjes perfect op orde??? Onze dochter heeft een Ipad, ik denk omdat tegenwoordig heel veel kinderen zo'n ding hebben en elkaar aansteken om er ook 1 te hebben? Het is niet zo vreemd hoor. en hoe bedoel je JOUW loverboy???? Als je niets normaal kunt zeggen, kun je beter je mond houden.
:mad:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 april 2013 om 14:20 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 892513)
Als de beperkingen aan staan en ze zijn vergrendeld met een password en jij weet dat password niet meer, dan heb je een probleem. Volgens mij heb je dan maar een mogelijkheid en de iPad gaan herstellen. Dan is het weer als of hij 'nieuw' uit de doos komt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 april 2013 om 10:55 ----------

@LadyMack klopt je profiel wel, want de iPad1 kan niet werken met iOS 6.

Bedankt voor je reactie :-), als ik in de Ipad kijk, dan geeft hij dat aan. Ik zal het nogmaals nakijken. Als ik de iPad wil herstellen, dan heb ik dezelfde code nodig en die heb ik niet. Volgens mijn dochter stond die code er al op sinds we hem hebben gekocht. Kan ik die code omzeilen om hem terug te herstellen?

Guest-20180925190238 26-04-13 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LadyMack (Bericht 892543)
Als je niets normaal kunt zeggen, kun je beter je mond houden.
:mad:

Maak je niet druk :) Sommige mensen beschouwen zichzelf als de maat van alle dingen. Iedereen die niet aan hun persoonlijke normen en standaarden voldoet moet rekenen op een vermaning met opgeheven domineesvingertje.

Mijn kleindochter van twaalf en kleinzoon van tien hebben ook een iPad 3. Erg hé?

Guest-20190210132526 26-04-13 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 892546)
Maak je niet druk :) Sommige mensen beschouwen zichzelf als de maat van alle dingen. Iedereen die niet aan hun persoonlijke normen en standaarden voldoet moet rekenen op een vermaning met opgeheven domineesvingertje.

Mijn kleindochter van twaalf en kleinzoon van tien hebben ook een iPad 3. Erg hé?

Dank je :-) ik wordt er een beetje moe van, ik heb een hulpvraag en hoef niet gewezen worden op de gevaren van een iPad en mijn domheid, soms heb je van die opa's en oma's en dan kun je geen kant meer op. Heel lief van ze hoor, maar had voor mijn dochter beter van niet geweest zo', iPad, maar jammergenoeg luisteren opa en oma niet naar ons en wel naar hun kleindochter...... Maakt verder niet meer uit, nu moet ik alleen zien uit te vinden hoe ik de iPad veilig maak voor haar, haar computer zit wat dat betreft dichtgetimmerd......

KvdS 26-04-13 15:16

Als je de iPad hersteld dan staat er niets meer op dus ook die code niet meer. Wat je ook kan doen is naar de vorige eigenaar gaan en vragen of hij de code nog weet.

Succes

Guest-20190210132526 26-04-13 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 892552)
Als je de iPad hersteld dan staat er niets meer op dus ook die code niet meer. Wat je ook kan doen is naar de vorige eigenaar gaan en vragen of hij de code nog weet.

Succes

Ze heeft die ipad bij de Macro nieuw gekocht met opa en oma, dus is begrijp niet hoe er een code op kan staan..... :confused:

KvdS 26-04-13 16:20

Heb je de 0000 code al geprobeerd?

Guest-20190210132526 27-04-13 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 892562)
Heb je de 0000 code al geprobeerd?

ja, als eerste, maar helaas......... ook div. andere codes geprobeerd die ik zelf gebruik, maar ook niets. :(

Otje82 28-04-13 10:30

Heeft je dochter die code er niet zelf opgezet?

Bubbly 28-04-13 13:07

Die code achterhalen gaat je niet lukken. Je zult 'm moeten herstellen, dit kan normaal gesproken zowel op de iPad zelf als via iTunes. Maar volgens mij vraagt-ie om de Beperkingen code op de iPad, dus nu zal het wel via iTunes moeten. Let op dat je geen reservekopie terugplaatst, want dan komt die code ook terug.

Als er iets opstaat dan zal dat verloren gaan. Contacten en andere iCloud zaken zoals Notities zullen echter bewaard blijven in het iCloud/Apple ID van je dochter.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wblink (Bericht 892441)
Blablabla

Ga eens ergens anders de aso uithangen.

Guest-20190210132526 28-04-13 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 892513)
Als de beperkingen aan staan en ze zijn vergrendeld met een password en jij weet dat password niet meer, dan heb je een probleem. Volgens mij heb je dan maar een mogelijkheid en de iPad gaan herstellen. Dan is het weer als of hij 'nieuw' uit de doos komt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 april 2013 om 10:55 ----------

@LadyMack klopt je profiel wel, want de iPad1 kan niet werken met iOS 6.

Sorry het is een iPad 2......

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 april 2013 om 16:19 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 892778)
Heeft je dochter die code er niet zelf opgezet?

Ze zegt van niet. We hebben ook codes geprobeerd die zij normaal gesproken gebruikt, maar ook die werken helaas niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 april 2013 om 16:21 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 892807)
Die code achterhalen gaat je niet lukken. Je zult 'm moeten herstellen, dit kan normaal gesproken zowel op de iPad zelf als via iTunes. Maar volgens mij vraagt-ie om de Beperkingen code op de iPad, dus nu zal het wel via iTunes moeten. Let op dat je geen reservekopie terugplaatst, want dan komt die code ook terug.

Als er iets opstaat dan zal dat verloren gaan. Contacten en andere iCloud zaken zoals Notities zullen echter bewaard blijven in de iCloud/Apple ID van je dochter.

Ga eens ergens anders de aso uithangen.

Mijn dochter speelt hayday. Is jou miss bekend of deze ook helemaal naar begin terug wordt gezet of zal ze haar opgebouwde dingen behouden van hayday?

Bubbly 28-04-13 16:56

Ze zal 'helemaal naar het begin' worden teruggezet, tenzij het spel de voortgang in de cloud opslaat. Ik speel dat spel niet, dus ik weet het niet helaas.

Guest-20190210132526 28-04-13 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 892844)
Ze zal 'helemaal naar het begin' worden teruggezet, tenzij het spel de voortgang in de cloud opslaat. Ik speel dat spel niet, dus ik weet het niet helaas.

oke, dankjewel in ieder geval.... maar nu moet ik dus via Itunes de ipad terugzetten naar het begin. Kun je in het kort zeggen hoe ik dat moet doen?:confused:

urban 28-04-13 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LadyMack (Bericht 892861)
oke, dankjewel in ieder geval.... maar nu moet ik dus via Itunes de ipad terugzetten naar het begin. Kun je in het kort zeggen hoe ik dat moet doen?:confused:

je sluit het aan op je pc met de usb kabel en in het overzicht menu van je ipad waar je dus tezien krijgt hoeveel gb enz. daar heb je een knop herstellen klik daarop en volg het proces maar zet geen reservekopie terug als je klaar bent vraagt itunes ernaar

Guest-20190210132526 28-04-13 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 892865)
je sluit het aan op je pc met de usb kabel en in het overzicht menu van je ipad waar je dus tezien krijgt hoeveel gb enz. daar heb je een knop herstellen klik daarop en volg het proces maar zet geen reservekopie terug als je klaar bent vraagt itunes ernaar

Hartstikke bedankt voor de uitleg ! Hopelijk is straks het probleem dan opgelost en kunnen we de iPad beperken voor div. dingen.
Nogmaals bedankt :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.