iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   mijn ipad 2 vind geen netwerk meer (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/138696-mijn-ipad-2-vind-geen-netwerk-meer.html)

Sita2306 27-04-13 22:24

mijn ipad 2 vind geen netwerk meer
 
goedenavond,

ik heb nu twee jaar een ipad 2. Hij heeft het altijd naar behoren gedaan, maar helaas sinds vanmorgen ziet hij geen netwerk meer. :-(

Mijn Wi-Fi doet het gewoon, laptop en mobiele telefoons werken perfect op de Wi-Fi.

Maar de ipad ziet geen enkel netwerk.
Heb hem geupdated, harde reset gegeven, Wi-Fi uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Helemaal niks hiervan helpt om hem een netwerk te tonen.

Weet één van jullie misschien een oplossing? Ik ben eerlijk gezegt verknocht aan het ding, en zou het zonde vinden als hij kapot is.

Hopend op de gouden tip,

Sita

Sita2306 08-05-13 19:06

heeft niemand de gouden tip :-(
had gehoopt dat iemand dit herkent en misschien een oplossing had..

tips en tricks zijn altijd welkom

Flipke1405 08-05-13 20:12

Hey,

Het toeval wil dat ik gisteren net het zelfde probleem had zowel met mijn iphone 5 mijn vrouw haar iphone 4 en de pad
inderdaad alles geprobeerd wat jij net zegt
Uiteindelijk mijn router even uitgetrokken en terug opgestart en probleem was opgelost
Ik vind de Wi-Fi verbinding met ios 6..1.2 echt niet goed
Succes verder

Grtz,Flip

vuurvreter 08-05-13 21:52

De router voor minimaal 1 minuut stroomloos maken wil heel vaak helpen, net zoals Flipke1405 aangeeft.

Sita2306 08-05-13 22:02

dank jullie wel voor de reactie, ik ga het morgenochtend proberen! top!

Sita2306 09-05-13 10:47

helaas, dit was ook niet de oplossing, hij vindt gewoon helemaal geen enkel netwerk :-( heb mn router nu twee keer geheel van het stroom af gehad, langer als twee minuten. Maar hij vind nog steeds geen enkel netwerk.

Misschien nog een andere gouden tip?

Alvast bedankt!

Flipke1405 09-05-13 10:55

Eens proberen om bij iemand anders zijn netwerk te vinden,bij vrienden of zo
Als dat niet werkt,zou ik hem anders even ergen binnen brengen voor na te kijken of bij een onafhankelijke reparateur of bij de winkel waar je hem gekocht hebt
Mijn ideeën zijn verder uitgeput

Grtz,Flip

ForzacArsi 09-05-13 13:34

Klinkt bizar maar probeer het ff

Zet het hem uit en plaats hem in een zakje en dan in de diepvries doen voor 10 min en dan weer aanzetten.

leend31 09-05-13 14:20

Wi-Fi probleem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sita2306 (Bericht 892747)
goedenavond,

ik heb nu twee jaar een ipad 2. Hij heeft het altijd naar behoren gedaan, maar helaas sinds vanmorgen ziet hij geen netwerk meer. :-(

Mijn Wi-Fi doet het gewoon, laptop en mobiele telefoons werken perfect op de Wi-Fi.

Maar de ipad ziet geen enkel netwerk.
Heb hem geupdated, harde reset gegeven, Wi-Fi uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Helemaal niks hiervan helpt om hem een netwerk te tonen.

Weet één van jullie misschien een oplossing? Ik ben eerlijk gezegt verknocht aan het ding, en zou het zonde vinden als hij kapot is
Hopend op de gouden tip,

Sita

Het enige wat helpt in een volledige factory restore. Wel eerst een backup maken. Ik heb het zelfde gehad en samen met AppleCare zo opgelost.

Sita2306 09-05-13 14:54

een factory restore?

hoe gaat dat in zn werking? back up heb ik al gemaakt, maar dit klinkt anders dan de harde reset. Zou je mij kunnen uitleggen hoe dat moet?

jij ook bedankt voor de reactie!

Bubbly 09-05-13 15:07

Herstelactie. Maak ook een back-up in iTunes, als je momenteel in iCloud hebt ;)

1. Sluit aan op iTunes
2. Selecteer de iPad
3. Herstel de iPad en plaats geen reservekopie terug

leend31 09-05-13 15:08

Instellingen , algemeen , stel opnieuw in , wis alle inhoud en instellingen.
Hierna zal de iPad opnieuw opstarten en kun je de optie backup terugzetten kiezen

Bubbly 09-05-13 15:09

Herstellen via iTunes vind ik net een beetje betrouwbaarder, maar dat kan ook.

Maak sowieso een reservekopie in iTunes voor je deze opties uitprobeert.

Sita2306 09-05-13 15:26

dank jullie wel, zal dat morgen ochtend even proberen!

bedankt allemaal voor het reageren!

Beech43 09-05-13 21:18

Hier staat duidelijk beschreven wat je moet doen, weliswaar voor een iPhone maar dat maakt hier geen verschil.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.