//

Keuze - Ipod touch of Ipad Mini?

Keuze - Ipod touch of Ipad Mini? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn zoon (11) twijfelt of hij voor zijn verjaardagsgeld een Ipod touch (4e generatie) of Ipad Mini zal kopen. Is er iemand die een eenvoudig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-05-13, 22:25
kees20 kees20 is offline
• iOS 4.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 3
Standaard Keuze - Ipod touch of Ipad Mini?

Mijn zoon (11) twijfelt of hij voor zijn verjaardagsgeld een Ipod touch (4e generatie) of Ipad Mini zal kopen.
Is er iemand die een eenvoudig overzicht heft van de verschillen? Ik dacht zelf namelijk dat ze beide hetzelfde kunnen? .. Wat kan b.v. met de 1 wel en de ander niet?
In mijn beleving zal je alleen voor de Ipod touch kiezen als je deze als mp3 player wilt gebruiken, deze is hiervoor mobieler..?
Tips en overzichtjes welkom....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-05-13, 01:12
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

De iPad mini is een zeer onhandig ding. Je kunt 'm niet zo eenvoudig vasthouden als een iPod Touch (met één hand + bedienen), dus moet je de iPad mini vasthouden als een iPad, maar dan is het scherm weer aan de kleine kant. Mijn zoon heeft een iPad mini (en een iPad en een iPod Touch) en die is er niet erg enthousiast over. Over het wat ze wel en niet kunnen: voor beide bestaan voldoende apps.
Een iPod gaat gemakkelijk in broek- of jaszak, en is goedkoper.
  #3  
Oud 22-05-13, 01:20
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Mijn zoon heeft een iPod (nieuwste generatie, weet niet hoeveelste). Die is er constant mee bezig. Voordeel is dat je hem overal zo kan meenemen. Een tablet is hiervoor iets minder handig. In de auto, op bezoek, in z'n bed (gisterenavond nog betrapt terwijl hij eigenlijk moest slapen lol),... Eén van de betere aankopen. Heb hier ook een ipad, maar daar vraagt hij eigenlijk nooit naar. dan gaat hij liever op de laptop...
  #4  
Oud 22-05-13, 18:54
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Het is nu wel zonde om een iPod Touch 4de generatie te aanschaffen omdat deze trager is op iOS 6, nieuwste firmware op dit moment. Kan er beter een 5de gen voor worden aangeschaft, stuk duurder maar gaat zeker langer mee!

Het is een kwestie van overwegen, en wat ik daarmee bedoel is waar het apparaat gebruikt gaat worden. Is dit voornamelijk thuis? Dan kan voor de iPad mini gekozen worden omdat deze een groot scherm heeft, veel apps mogelijkheden, en handiger is voor thuisgebruik als we het vergelijken met een iPod want die is klein, heeft ook een klein scherm, en je ervaart niet wat je met een iPad mini wel ervaart. Tevens is een iPad mini ook handig voor school.

Als het voornamelijk voor buitenshuis gebruikt gaat worden, is een iPod Touch weer een keus want je loopt niet overal met je iPad rond. Vooral voor het luisteren van muziek tijdens hardlopen/rennen/onderweg is het ook een goede keus.

Voor beide zijn er genoeg apps beschikbaar, ik ga dan wel uit van de 5de gen iPod Touch met een 4 inch scherm.

De keuze ligt aan uw zoon!

Succes!
  #5  
Oud 22-05-13, 19:05
kees20 kees20 is offline
• iOS 4.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor uw reactie.....
Reageren

Labels
ipad mini, ipod touch, keuze, verschillen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Keuze ipod touch of iphone 2 of 3g 16gb ??? superman Archief 2 24-11-09 21:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.