//

gegevens overzetten

gegevens overzetten discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik gebruik de Ipad 1 nog steeds zeer intensief maar later op het jaar koop ik de Ipad4 3G. Op welke manier kan ik zeker ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-13, 21:58
ramses60 ramses60 is offline
 
• 7.1
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 19
Standaard gegevens overzetten

ik gebruik de Ipad 1 nog steeds zeer intensief maar later op het jaar koop ik de Ipad4 3G. Op welke manier kan ik zeker zijn dat al mijn documenten, apps en instellingen worden bewaard ? Hoe kan ik daarna mijn "oude Ipad" leegmaken om er iemand blij mee te maken, zonder dat hij toegang heeft tot mijn gegevens ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-13, 22:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

1) Een versleutelde backup/synchronisatie uitvoeren met iTunes en de iPad 1;
2) De iPad 4 als nieuwe iPad instellen;
3) De versleutelde backup uit 1) terugzetten;
4) De iPad 1 met iTunes herstellen (naar iOS 5.1.1);
  #3  
Oud 27-05-13, 22:06
ramses60 ramses60 is offline
 
• 7.1
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 19
Standaard gegevens overzetten

oei, op dat vlak ben ik een absolute leek, mss best dan in de winkel laten doen als ik de nieuwe koop ?
  #4  
Oud 27-05-13, 22:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramses60 Bekijk bericht
oei, op dat vlak ben ik een absolute leek...
Dat kan een leek ook met iTunes Ik beveel een versleutelde backup aan omdat dan ook alle paswoorden en accounts op de nieuwe iPad worden teruggezet.

Ik zou in een winkel geen synchronisatie/backup laten maken als je niet wilt dat al jouw persoonlijke gegevens in die winkel blijven.

http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=nl_NL
  #5  
Oud 27-05-13, 22:57
ramses60 ramses60 is offline
 
• 7.1
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 19
Standaard

heel erg bedankt, nog niet voor direct maar toch zeker dit jaar. De zoon werkt wel bij Apple maar in Cork en het zou willen lukken dat hij juist eens over huis komt rond die tijd ;-)
  #6  
Oud 27-05-13, 23:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramses60 Bekijk bericht
heel erg bedankt, nog niet voor direct maar toch zeker dit jaar. De zoon werkt wel bij Apple maar in Cork en het zou willen lukken dat hij juist eens over huis komt rond die tijd ;-)
Zonder dank en graag gedaan. Met zo'n zoon kan het natuurlijk niet mis gaan. Succes verder
  #7  
Oud 28-05-13, 00:16
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik beveel een versleutelde backup aan omdat dan ook alle paswoorden en accounts op de nieuwe iPad worden teruggezet.
Hoe kom je erbij dat dit niet gebeurt met een niet-versleutelde backup?
  #8  
Oud 28-05-13, 00:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Hoe kom je erbij dat dit niet gebeurt met een niet-versleutelde backup?
Omdat de backup teruggezet moet worden op een nieuw toestel met een ander UDID Zet je een niet-versleutelde backup terug op een nieuw toestel worden de accounts en paswoorden niet teruggezet. Bij mij tenminste niet.
  #9  
Oud 28-05-13, 12:23
Fotodirk Fotodirk is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Je kan een iPad niet echt backuppen op een andere computer dan deze waar hij mee gekoppeld is. Dus een iTunes backup via een winkel of zo werkt niet echt, want de content staat gekoppeld met jouw computer.

Veel eenvoudiger is om de backup in iCloud te steken. Geen computer voor nodig.

Instellingen -> iCloud -> Opslag en Reservekopie
Zorg dat je een reservekopie aanmaakt als die er nog niet is. De eerste keer kan dit wel even duren. Eens het ingesteld is, dan neemt de iPAD automatisch elke update mee in de reservekopie. Je moet er niet omkijken.

Als de nieuwe iPAD er is.
- Oude iPAD, maak nog eens een reservekopie om zeker te zijn dat alle laatste wijzigingen mee zijn.
- Nieuwe iPAD, zet reservekopie terug (je krijgt die optie automatisch aangeboden als je die de eerste maal opzet. Nu worden alle apps/instellingen/foto's... op je nieuwe iPAD gezet.
- Controlleer of alles juist staat op je nieuwe iPAD.

- Oude iPAD: Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Wis alle inhoude en instellingen. Hierna is de oude iPAD weer gereset naar de fabrieksinstellingen en kan je die doorverkopen/geven aan iemand anders.

Er is maar 1 potentieel probleem met deze iCloud reservekopie. Als je veel foto's met de iPAD neemt dan kan het zijn dat die kopie te groot wordt. Je krijgt maar 5Gb gratis. Dus het kan dat je filmrol er niet op past. Maar het is sowieso aangeraden om je foto's regematig naar je computer over te zetten.

Dingen die via je computer naar de iPAD had overgezet zoals foto's, muziek worden niet in de reservekopie opgenomen. Apple gaat ervan uit dat je die op je computer backupped, en die kan je steeds via je computer terug op de iPAD zetten (ook op een nieuwe).
  #10  
Oud 28-05-13, 12:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fotodirk Bekijk bericht
Je kan een iPad niet echt backuppen op een andere computer dan deze waar hij mee gekoppeld is. Dus een iTunes backup via een winkel of zo werkt niet echt, want de content staat gekoppeld met jouw computer.
Verwar jij het maken van een backup met iTunes niet met het synchroniseren (met backup) met iTunes? Ik heb hier al vaker backups gemaakt van "vreemde" iDevices die "niet gekoppeld" waren met iTunes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gegevens overzetten thijsbroekkamp iPhone algemeen 2 19-12-12 09:18
Overzetten gegevens simkaart Marsaz11 iPhone algemeen 5 03-12-12 23:17
gegevens overzetten Charlize iTunes 0 10-06-10 23:33
Gegevens overzetten -25- iPhone algemeen 1 09-05-09 08:46
iPhone: Gegevens overzetten NA jailbreak gowiththeflow Jailbreak 4 02-03-09 20:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48.