iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad mini garantie vraagje na crash (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/139998-ipad-mini-garantie-vraagje-na-crash.html)

Paraic 30-05-13 23:35

iPad mini garantie vraagje na crash
 
Hoi, ik heb een vraagje. Mijn schoonmoeder heeft onlangs een iPad mini gekregen maar mijn dochter heeft deze een week na aankoop laten stuiteren. Gevolg glas kapot. De verzekering wil dit wel vergoeden maar willen m laten repareren door Repod. Volgens mij is dit geen erkende Apple reparateur.
Mijn vraag is nu hoe zit het met de standaard garantie van 1 jaar als ik m door Repod laat repareren of m door Apple laat repareren/vervangen. Of is die garantie nu zowiezo vervallen.

Alvast bedankt.

Bubbly 31-05-13 09:33

De garantie vervalt op het moment dat een niet door Apple gecertificeerde reparateur of persoon aan de iPad gaat zitten. Repod is dus alleen interessant buiten de garantieperiode van 1 (Apple fabrieksgarantie), 2 (verkoopgarantie of extra aangeschafte AppleCare) of 3 jaar (gekocht bij Dixons).

Ik zou bij de Apple Store langsgaan of telefonisch contact opnemen met Apple (bij voorkeur langsgaan).

Mrs Janssen 31-05-13 16:57

Wat voor verzekering is dat dan?
Mijn dochter heeft die van mijn moeder laten vallen en wij hebben het met onze WA verzekering geregeld en hoefden enkel de factuur van de Apple reseller in te sturen.

Bubbly 31-05-13 18:07

Ik heb even mijn post gewijzigd om een foutje te fixen en de soorten verzekering/garantie erbij te plaatsen.

- De 1-jaar garantie is een fabrieksgarantie die Apple gratis biedt aan ieder product: zonder vragen, zonder bon.

- De 2-jaar garantie is de minimale wettelijk verplichte verkoopgarantie van de winkel waar je het koopt. Dit kan zijn: je provider, een APR (iCentre) of bij de (Online) Apple Store.

- De 2-jaar AppleCare is een betaald product, inderdaad als het ware een verzekering. Dit is een jaar verlenging van de 1-jaar fabrieksgarantie en ook hier kun je met elk probleem naar Apple die het dan oplost (je betaalt er al maandelijks voor).

- De 3-jaar garantie is de wettelijk verplichte verkoopgarantie plus 1 jaar dat Dixons biedt aan kopers van Apple producten.

Is de iPhone nieuwer dan 1 jaar? Dan kun je bij de Apple Store langs of Apple bellen.
Zo niet dan:
Is er AppleCare gekocht bij aanschaf van de iPhone en is de iPhone jonger dan 2 jaar? Dan moet je ook bij Apple zijn.
Zo niet dan:
Is het ouder dan 1 jaar maar nieuwer dan 2? Dan moet je naar de verkoper.

Als de verkoper Dixons is, dan heb je 3 jaar verkoopgarantie. Dat is nu een beetje overbodige informatie dat erbij staat, ik had me echter vergist over de AppleCare duur voor iPhones :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.